Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Just det ja, anklarna. Mer exakt VAD är det man ska massera? Är anklar=vrist? Skäms
    Någon som kan förklara mer exakt så ska jag också börja med det....

Sen undrar jag också angående Albyl Minor. Tror det var MCT som skrev att man det är de lite senare missfallen som kunde bero på proppar. Stämmer det? Och varför tar man Albyl minor så tidigt? Är det en ren chansning från er sida eller brukar de som får trombyl utskrivet ta det redan i början?

Frågvis Alicia 

• Alicia 72

MCT och Miraclee; tack för förklaringen! Kanske kan vara bra att veta VARFÖR jag kommer börja äta Albyl Minor vid äl....
    1/4 tablett var det va?
    Och det kan inte skada vad jag förstått?

Alicia

• Alicia 72
    MelikaH skrev 2010-12-08 12:40:49 följande:
    Hej alla!!!

Jag har skrivit i denna tråd innan men det var ett tag sedan. Brukar läsa nästan allt ni skriver men det känns svårt att hänga på eftersom ni kommit så nära varandra här, ni hjälper verkligen varandra. underbar pep här. 

Jag har en MA i bagaget som jag fick i september, vi började försöka riktigt under ÄL jag hade nu för ca en vecka sedan. Som jag tror i iaf att jag hade då. Vi har iaf kört på Glad

Jag undrar om det är för tidigt att man kan känna smått ont i brösten? (känner i den vänstra bara)
    Hade det när jag var gravid med minns inte när det började, var ca 5v när jag testade mig. Sen äter jag så mycket den sista tiden. Men allt är nog bara inbillning. Tror inte att jag är gravid för det känns så tidigt.
    Men man kan inte sluta fundera på det. 

Vill gärna höra vad ni tycker?!  

Hej!
    Det tar oftast 7-10 dagar innan ägget fäster och det är först då som graviditetshormon börjar produceras. Sen tar det oftast ytterligare några dagar innan man kan känna symtom. De flesta känner ju inga symtom förrän v5-6 om ens då.

Men hoppas och hålla tummarna kan man ju göra ändå!

Alicia
  • Alicia 72
    MelikaH skrev 2010-12-08 12:58:30 följande:
    Tack för svaret Glad

Jag började känna eller tyckte att jag kände lite smått första gången, mådde mycket smått illa när jag åkte bil och åt betydligt mer än vad jag brukade vilket jag gör nu, testade neg, men ca efter en vecka på BIM +3 så plusade jag. Då var jag fem veckor om jag minns rätt.

Men men, inbillning kanske. 
    Man får inte förakta kroppens förmåga att bli skengravid.... Hur många gånger har man inte haft precis alla symtom och ändå lyser plusset med sin frånvaro....
    Så länge man har så pass lite grav-hormon i kroppen att testerna inte ger utslag så bör man inte heller känna några verkliga symtom.

Alicia
  • Alicia 72

Sugar, härligt att höra att ni fick till det så bra! Själva var vi fjällen och hann bara få till det på fredag morgon. Älstegring på fredag fm. Får hoppas det räcker! Lycka till! Alicia

• Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-12-08 22:47:41 följande:
    Det borde absolut räcka! För dagen innan ÄL, själva ÄL-dagen och dagen efter ÄL ska vara de allra bästa dagarna. Och simmarna lever väl i typ 72 timmar...!
    Jag hoppas på en finfin plus-julklapp till dig!
    Då litar jag på dig
    Borde vara testläge ungefär samtidigt för oss. När ska du testa?
    Jag brukar försöka vänta till 14 dagar efter äl (mensen brukar komma på dag 10-13 efter äl) men eftersom jag ska till gyn nästa onsdag (alltså 11-12 dagar efter äl) så vill jag nog kolla innan. Så man fokuserar besöket rätt - hur man blir gravid vs hur man undviker missfall.

Tänk om det vore så lätt

Håller tummarna för oss!
    Alicia
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-12-10 10:18:21 följande:
    Fan. Idag kom den föräldralediga kollegan på överraskningsvisit med sin bebis. VARFÖR kan de inte förvarna att de ska komma? Då hade jag iaf varit beredd...och kunnat stålsatt mig.
    Känner mig så ledsen nu, vill mest hem och gråta....
    Men du, vi ska ju plussa nästa vecka, du och jag??

Alicia
  • Alicia 72

Natur; med CB kan testa när som helst på dygnet. Alicia

• Alicia 72

Hej tjejer!
    Känner mig lite nere idag då jag testade snövitt i morse. Förvisso tidigt (äl+11) men inte omöjligt tidigt. Brukar inte hålla på att testa tidigt men jag kände att jag höll på att bli allt för skengravid och bygga upp för stora förhoppningar.
    Har mått illa till och från hela helgen och är jätteöm i sidan av boobsen, nästan in under armhålan. Gud så fånigt, jag VET ju att symtomen inte kan komma så tidigt. Varför kan inte kroppen lära sig det?

Sugar; har du testat idag? Vi ligger ju lite i fas även denna månaden

Alicia

• Alicia 72
    MelikaH skrev 2010-12-14 10:37:46 följande:
    Alicia såg att du skrivit (äl +11)

Men jag tror på det med brösten. 
    Fast verkliga symtom borde även resultera i plus. Det går ju liksom hand i hand - båda orsakas ju av hcg-hormonet.
    Så jag tror defintivt på skengraviditet. Angående när man kan testa/känna så beror det ju helt på när ägget fäst. Min senaste grav (som slutade i mf) fäste mitt ägg på äl+10 (hade nidisblödning+värk) så hade det varit fallet även nu så är det ju inte konstigt att det är snövitt idag. Men då ska det heller inte vara massa konstiga symtom.

Får tänka att har jag väntat så här länge så kan jag gott vänta en månad till. Kan vara ganska skönt att kunna zippa drinkar på julresan och slippa mörka på julafton...       *positiva tankar...*

I morgon ska jag i alla fall till Octavia kliniken och se om de kan och vill hjälpa mig med lite hormon-stuff...

Alicia
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3