färnik skrev 2010-07-06 14:11:56 följande:
Vi håller på med en utredning, just nu är det uppehåll över sommaren pga semestrar och sådant, men det är på g. Än så länge har de dock inte hittat något fel. Jag går även hos infertilitetsmottagningens psykolog, så de försöker nog hjälpa oss i alla fall.
Mina missfall har varit i v 7, 8 (eller om det var 6, 7...) och 11 , samt MA v 8.
Det är väldigt svårt att hålla hoppet uppe, det börjar ärligt talat kännas ganska hopplöst att lyckas... jag är dock väldigt, väldigt glad att vi har vår dotter, utan henne vet jag inte hur jag orkat leva igenom allt det som har hänt.
Jag blir dessutom väldigt sjuk när jag är gravid, så ett + för mig innebär sjukhus och dropp stora delar av graviditeten, då känns det extra jävligt, att inte få det där efterlängtade barnet, när man är såpass modig och ändå vågar försöka, trots att man blir jättedålig....
Usch stackare *kramar om* det där låter inget roligt alls!
Så många missfall, så mycket sorg och elände...
Men vad härligt att ni har er dotter att njuta av. Annars hade det kanske känts ännu tuffare.
Det kanske ändå är skönt att de påbörjat utredning för er nu. Vad jag har läst finns det vissa som får speciella tillskott/mediciner som får dem att lättare behålla barnet, om man fått upprepade missfall så att en utredning gjorts. (Då kan man ju upptäcka vari problemet ligger.) Jag är inte så insatt i vad det är de får för mediciner, men om det är något sådant som behövs kommer de ju med stor sannolikhet att upptäcka det nu.
Håller tummarna för er skull att det vänder nu i och med utredningen!
*kram*