Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

hej tjejer, får man vara med här

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

tack så jätte mycket...

får väl berätta min tråkiga histora också...

2007 fick vi en underbar dotter på första försöket och ville snart därpå ha ett syskon till henne. Även denna gången gick det fort att bli gravid (maj 2008), men den här gången gick det inte lika bra. Det slutade i missfall...
    Vi sörjde lite med började om på en gång. Nu fick vi käppar i hjulen och det gick inte lika bra att bli gravid igen... Vi fick vänta ett helt år innan vi blev gravida igen, men även denna gången slutade i missfall... Sorgen var dubbelt så stor denna gången.
    Sex månader senare var jag gravid igen, ni måste det väl ändå gå bra?
    Men icke!!! Det slutade i missed abort nu i februari...

och här sitter jag med en missfallsutredning och hjälp från gyn. Men för att kunna få hjälpen måste jag bli gravid, vilket jag nu inte blir :(

• Längtan efter liten
    {#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)
    25 maj -puttekulan(6:e försöket efter MF dec-09)
    28 maj -Längtan efter liten (3 försöket efter 3 mf på raken, MA feb-10) 
    29 maj - odd (första försöket efter 4de mf på raken maj-10)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    2-3 juni Pancakes (MA början på april-2010)
    2 juni Mimmi80 (osäkert!) 1 försöket efter MF i april, även MF augusti-09
    4 juni MCT79 (2:a försöket efter X jan-10)
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Mallanis BF 19/1- 2011
  • Längtan efter liten

Och här kommer mensen :( suck suck suck...
    Antar att det är därför jag känns sån otroooligt sötsug de senaste dagarna.
    Bara att deppa någon dag sen komma tillbaka stark...
    Blir så ledsen

• Längtan efter liten
    LittleJunia skrev 2010-05-27 20:32:47 följande:
    Kram till dig Längtan efter Liten! Det är precis  som du skriver, man deppar lite grand sen kommer man åter igen. Sitter här själv i sluttampen av mensen. Nu är det fanimej sista gången på bra länge har jag bestämt mig för!
    ja, det har jag också bestämmt mig för :) nästa månad är det vår tur... då blir det ingen mer mens på ca 1½ år. GÖTT!!!
  • Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2010-05-28 13:18:42 följande:
    Hejsan!Ja, det är rätt lugnt här inne.. Alla verkar ha fullt upp med resor och skolavslutningar och sånt. Trist med mensen! Man får väl vara glad att den kommer regelbundet i alla fall om man ska trösta sig med nåt! Har en kompis som har lite problem med det där och hon kan gå ett halvår utan varken mens eller ägglossning!Ja, det var sista gången tjejer! Nästa månad blir det PLUS!! Vi kan väl ta ett glas vin ikväll och fira att vi inte måste vara nyktra ett år framåt riktigt än :)
    ha ha ah, ja man måste ju se det positiva :D
    jag kommer iaf få åka massor av karuseller på liseberg om några veckor :D det ser jag fram emot...

kunde inte skaffa glandin 25 idag, de hade inga inne, men har beställt iaf.. så det får bli nästa månad...
    för det ger väl ingen effekt om man tar på dag 5?
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-05-28 17:43:47 följande:
    superkorträttegången gick inget bra (ingen ändring) men jag plussade starkt i förrgår...så nu hoppas vi att trombylen hjälpernu måste jag gå igen...trötta barn Syns nästa vecka den 3. då är jag hemma igen....PUSS OCH KRAM TILL ER ALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    grattis grattis grattis :D vad roligt

vad är det för rättegång du går på? (du behöver inte svara om du inet vill)
  • Längtan efter liten

trååååkigt med mens.. kan den inte bara ta slut..

• Längtan efter liten

hej tjejer... har inte läst igenom allt jag missat så hoppas jag in te missat något viktigt. ni får uppdatera mig i så fall..

här är mensen i stort sett över vilket glädjer mig.. de här "tråkiga" dagarna går rätt snabbt iaf. så snart kan vi börja mysa på igen :) och denna månad ska vi göra det av kärlek och inget annat :D men visst känner jag mig rättk ommer tankarna ändå vara där i stundens hetta, "tar det sig nu" " är det detta myset som gör mig gravid" man är ju helt otrooooolig... men det är värt ett försök.

• Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2010-06-01 14:20:00 följande:
    Jag känner igen de där tankarna :) Men det är väl ok att tänka så, det gör ju det hela lite mer speciellt faktiskt. Men som du skriver så vill man ju att det ska vara av kärlek, inte i "produktionssyfte". Skönt att mensen snart är över för dig i alla fall! Själv sitter jag och väntar på att den ska komma...eller snarare att den INTE ska komma :)
    tyvärr blir det allt för ofta i produktionssyfte. men jag ha gett mig feeeen på att det ska gå på ren kärlek, dock känns det som att de kärlekstillfällerna inte är allt för vanliga.. men på den senare tid har vi lyckats bättre...

Jag hoppas ju förståss att den inte ska komma för din del, utan att det visar sig att det finns en liten krabat i magen på dig :D
    FruW skrev 2010-06-01 14:29:01 följande:
    Åh - jag blir knäpp! Är hemma o är sjuk, har inget bättre för mig än att springa på toa heeela tiden o kolla om mensen har kommit igång än.. Hade man varit på jobbet hade jag ju iaf haft annat att distrahera mig med..

Hur går det för er andra som har BIM i veckan?

Längtan - går de där tankarna att undvika? Om du vet hur man gör så tipsa mig gärna! Även om jag är sugen så kommer de där tankarna upp ändå, hjärnar räknar automatiskt efter om det finns ngn chans eller inte... Men jag kan ofta släppa det där, o slappna av, men ibland får man nog inse att det är helt ok att ha sex i rent produktionssyfte med - det behöver inte vara perfekt varje gång! Men vissa gånger, när det känns väldigt "produktionsinriktat" kan jag känna en lätt rädsla över att verkstaden ska paja romansen o passionen... Men jag hoppas innerligt att det inte gör det!
    det där med att produktionssyftet lätt kan leda till pajat passionen och kärleken är jag också riktigt rädd för och ettt tag trodde jag att jag hade lyckats med att paja den... men nu är vi på väg i rätt riktning och jag hoppas vi ska lyckas fullt ut... det är viktigt att man tar hand om sin kärlek, för det är ju trots allt därför man försöker tillverka ett barn, för kärlekens skull...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3