• SaJo81

Hur tidigt kan man resa med barn?

vi kom nyss hem från en vecka i Nice, frankrike med våra tvillingar som blev 6månader korrigerat medans vi var där, perfekt ålder att åka på stadsresa måste jag säga, barnen satt så snällt i sin vagn mest hela dagarna och fick komma upp iblad, äta lite, sova lite i vagnen o sen kika lite till!

Det blir inte jobbigare än man gör det!
    Vill man resa går det jätte bra, nu sparar vi till Thailandsresan som sker till vintern, då har grabbarna precis fyllt ett år!

.❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • SaJo81

ja här blir det inte heller något all inclusive alls
    resan till Nice var allt bokat för sig och det är ju en stadssemester, var en tur till Venti Miglia i Italien ena dagen, en tur till Monaco andra dagen etc...måste säga att jag tyckte det var Mycket enklare än jag trodde innan, men så är det en behändig ålder med så små för det krävs inte så mycket för att dom skulle vara nöjda, käk vid rätt tillfälle lite sovastunder ibland så var allt fint

Thailandsresan som väntar i vinter blir inte heller något all inclusive, vi ska först till Norra Thailand ut på vischan och hälsa på min sambos mormor och morfar och sen åker vi nog runt lite grann men vi hade väl tänkt lyxa till det med ett riktigt fint hotell mot slutet! =)

Min kusin och hennes man tog med sig sin lilla 3månaders och åkte på¨sin bröllopsresa till Mauritius och det gick huuur fint som helst=)

det handlar om att våga tror jag, och göra det svårare än det är=)

• SaJo81
    Jackie85 skrev 2010-05-20 15:04:16 följande:
    Misstänkte att det var ett litet problem med bilsäkerheten ja. Det finns med andra ord ingen direkt bra lösning på problemet vad jag förstår. Får väl helt enkelt hoppas på att Bangkok bygger ut skytrain tills vi åker nästa gång...hela vägen till flygpltsen alltså.
    tänkte mycket på det när vi åkte till Frankrike nu, vi har dessutom tvillingar så att släpa på två babyskydd kändes inte så skoj, då tycker man ändå att frankrike är ett modernt land men dom har inte alls samma tanke som vi har, bara när vi skulle åka buss fick vi ta ur barnen och fälla iuhop vagnen för att ens komma på! i Nice hade dom som tur var en spårvagn som var låggolvad vilken vi åkte för det mesta och sen åkte vi tåg när vi skulle någonstans, funderar med på det när vi ska till thailand, vi ska ju ut på landet i norra thailand och där finns INGET sådant alls att erbjuda, tror i och för sig att vi hyr bil så får sambon köra, han har gjort det förut i thailand!
Svar på tråden Hur tidigt kan man resa med barn?