Ge mig era bästa "spara tid" tips
Jag forbereder klader och mat och sant kvallen innan sa sliper jag stressa - och glömma- pa morgonen. Forbereder faktiskt aven mina klader och portfolj pa kvallen sa jag kan fokusera pa frukost istallet. Har aven en fantastisk dagmamma som tar emot barnen i pyjamas om det blivit lite snarjigt pa morgonen.
Mina barn dricker valling i nappflaska till frukost. Inget kladd, inget gnall och fort gar det! Dessutom blir de matta och far sig en massa naring. (sarskilt som min storsta ar valdigt liten i maten)
Brukar ocksa passa pa att gora smasysslor medans barnen leker eller busar intill. Tex tvattar jag badrummet medans de badar. Viker och lagger in tvatt medans de valjer / kivas om bocker till nattningen.
timer till tvattmaskinen! Sa kan du stalla in den till att bli klar nar det passar dig.
Cirka 2 ggr i veckan ater vi mat som inte kravs nan vidare lagning, tex spaghetti med pesto och lite majs i. Jag tycker inte vi behover ata kott varje dag, sarskilt inte 2 ggr om dan. Det ar bra for ekonomin ocksa:)
Vara barn stadar inte upp efter sig (än) och forut spenderade jag massor med tid till att roja upp efter dem. Nu har jag dock investerat i en jattebox dar jag bara hivar in allting pa kvallen.
Ett tips for att slippa byta hushallspappersrulle stup i kvarten ar att kopa restaurangrullar. Vi har megatjjocka hushallsrullar som racker minst en vecka. Forut gjorde vi nog av med en om dan...
Jag stadar "bara" var tioende dag. Da dammar jag och dammsuger hela huset och skurar golv i kok och badrum. Mellan stadningarna kor jag nagra varv med stavdammsugaren och torkar av det varsta i badrum och kok sa att det inte ska bli jattesmutsigt. Hatar att stada sa det ar verkligen ingen prioritet!