Inlägg från: Fru Flack |Visa alla inlägg
  • Fru Flack

Ge mig era bästa "spara tid" tips

Jag gör veckomatsedel och veckohandlar så jag slipper fundera varje dag på vad jag ska hitta på för mat idag och handla. Jag gllar laga mat, men för den som inte gör det rekmmenderar jag en 10 d matsedel (2x5 dagar) som kan rulla året om. På helgeena kan man ju hitta på nya saker om man vill. - köttfärssås och spagetti - Stekt Lax el korv med rotmos/ potatismos och tomatsallad - makaronigratäng med vitkålssallad - fiskgratäng med vitkålssallad - tacos - broccolibiffar med feta ost och tomatsås (bönor och majs i för den som gillar det) - köttbullar och potats och sås, bladsallad - fiskbiffar med klyftpotatis och tzatziki och bladsallad med tomater - broccolipaj med vitkålssallad med morot i - pasta med kräftstjärtar och gräddsås, vin, dill, fiskfond Sen gör man en standard handlingslista för frukosten och frukt osv. Då behöver man bars fundera på t ex pappaer och diskmedel och sånt inför varje handling. Den mesta av matennovan kan man förbereda innan det är dags för middag. Sen rekommenderar jag att köpa en mirakeltrasa att torka golver med. Då kan man skippa dammsugandet oh endsst våttorka golven. Enklare snabbare och man slår två flugor i ek smäll plus att man inte behöver släpa runt på dammsugan. Jag köper även middagskassar och lådor från årstiderna.com. Det ian man göra till helgen om maan känner att man har rådnch vill pröva något nytt. Barnkläder köper jag pånblocket och endast i stora paket så at jag inte behöver göra det så ofta. Nya kläder får barnen ofta från farmor till födelsedagar och så. Jag städar ett jobbigt rum ordentligt per vecka. Det betyder badrum, toa, kök och vardagsrum blir ordentligt genomgånget var fjärde ve. Alltid något

Svar på tråden Ge mig era bästa "spara tid" tips