Inlägg från: vivianne |Visa alla inlägg
  • vivianne

Ge mig era bästa "spara tid" tips

Jag älskar min "smutstvätt-förvaring" som är en vanlig trådbacksställning från IKEA. Sex korgar, svart 60+40 grader, vitt 60+40 och kulört 60+40. Smutsig tvätt direkt i rätt back, när en back är full är det en lagom full maskin. Och man behöver aldrig sortera tvätt!

När jag får tid ( ) ska jag göra en veckomatsedel för 2-3 veckor och sedan bara låta den rulla på. Typ: Måndag jämn vecka är det köttbulledag.

Alla kläder som måste strykas eller porslin som måste handdiskas är förpassade till längst in i skåpen och ska eventuellt slängas.

• vivianne
    2babiesmom skrev 2010-05-21 13:06:44 följande:
    Kan någon vänlig själ komma med en matsedel för 7 dagar? Jag kan inte... försöker tänka och det blir svart. Det här med att hitta på mat är bland det svåraste som finns.Jag kan skriva vad vi INTE äter: Inget från havet (jag är allergisk men försöker få in en dag med nåt med fisk åt lillan iaf, hon får ju fisk på dagis)Inge linser och sådant. Det vägrar 77% av familjen ätaResten tror jag är ok, inge avancerat. Jag är en urdålig kock
    Gå bakväge då. För matdagbok i ett par veckor, skriv ned vad ni ätit till middag helt enkelt. Sedan är det ju bara att ta de maträtterna och låta det rulla på. När ni känner för förändring stoppar ni in något nytt någon dag.
Svar på tråden Ge mig era bästa "spara tid" tips