Inlägg från: Denebola |Visa alla inlägg
  • Denebola

Jag har slutat med deodorant!!

Snigelkotten skrev 2010-05-17 22:32:52 följande:
    Alla människor utsöndrar svett, därför bör alla människor använda deo för allas trevnad. Att hävda att man inte svettas är lika stendumt som att säga att underlivet är självrengörande och därför aldrig behöver tvättas. (OT, men det är en av alla de myter som vissa hippies förmedlar).
    Man behöver alltså ge snippan en rejäl genomspolning och tvagning med tvål för att den ska bli ren?
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 23:00:57 följande:
    En helt normal tvättning är väl det normala.
    Och det är..?

Jag menar, jag vet vad som är normalt för mig, men jag vet inte vad som är normalt för dig.
  • Denebola
    Queenie70 skrev 2010-05-17 23:33:06 följande:
    I själva SLIDAN får man väl ändå hoppas att folk inte petar in tvål....
    Jo, man hoppas ju... Men man vet aldrig {#lang_emotions_undecided}
  • Denebola
    Hyppolite skrev 2010-05-18 07:46:36 följande:
    Ja bryr man sig om omgivingen eller om man nu inte duschar två gånger varje dag så har nog de flersta förstånd nog att använda en deo.
    Om det behövs ja. Behövs det inte finns det ingen anledning (både vad gäller att använda deo eller att duscha två gånger per dag).
  • Denebola
    Maarit skrev 2010-05-18 08:27:10 följande:
    Svettas endast vid extrem träning och slutade använda deo när var blev gravid. Slutade även att använda bodylotion och började använda baby-olja, vilket visade sig vara mycket bättre mot min torra hud. Brukar inte folk tvätta sig under armarna en gång och duscha en gång om dagen???
    Nu är duscningen en annan diskussion, men nej, alla duschar inte dagligen.
  • Denebola
    Hyppolite skrev 2010-05-18 08:29:33 följande:
    Du känner ju inte din egna doft på samma sätt som omgivningen gör. Slibbigt att inte hålla hygienen genom att använda deo. Ofta är det ju bara ni som inte använder deo som påstår att det inte luktar.
    Jag är väl medveten om att man blir "hemmablind" för sin egen doft. Och jag håller med dig om att man inte ska använda deo istället för att tvätta sig.

Jag undrar var jag har skrivit att jag inte använder deodorant.
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 08:49:46 följande:
    Högt över bergen flyger en ko, man vet att den flyger på sin tro.
    Mm, din tro flyger verkligen långt uppe bland molnen.

Bara för att du behöver duscha och använda deo varje dag, betyder det inte att samma sak gäller för alla andra.
  • Denebola
    Hyppolite skrev 2010-05-18 09:19:31 följande:
    Om man går utanför dörren och träffar andra människor varje dag så är det oerhört sunkigt att att inte duscha med rengöringcreme och använda deo varje dag. Snusk på högsta nivå. Och att det finns vuxna som använder samma plagg två dagar i rad eller längre är ju än värre.
    Varför göra saker "bara för att" om det inte behövs?
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:33:36 följande:
    Varför denna fruktansvärda rädsla för att dofta gott och vara fräsch? Vad har hänt med den svenska kvinnan och kvinnligheten? Sunkigast vinner känns det mest som. Alla ska sluta tvätta håret och bara smörja in sig med stinkande ägg, deo och parfym är helt uteslutet, figurnära snygga kläder och klackar ska man inte ha för då är man en bimbo. Alla ska rösta på kommunisterna och sluta raka armhålorna. Är det pga den ökade jämställdheten som kvinnan inte längre vill vara kvinnlig? Har det blivit nåt dåligt att bejaka sin kvinnlighet?
    Vem har slutat att tvätta håret och vem smörjer in sig i stinkande ägg? Och varför är man mindre kvinna om man inte dränker sig i parfym efter alla dagens duschar?
  • Denebola
    Rockan skrev 2010-05-18 09:39:02 följande:
    På 50-talet var det ungefär likadant, håret skulle tvättas max var 14:e dag & det var om man hade mycket fett hår. Bad 1 gång/vecka, armhålor & underliv varje dag. Ungefär samma som i dend är Starlet då Detta enligt en "Husmorsguide" som jag lagt vantarna på.
    Lördagen har ju inte fått sitt namn utan anledning
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!