• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

MD77: Jag håller med dig en otrolig förmån och möjlighet!!!

Jag funderar på ta A C men det kanske inte är en bra kombination om man ska ta en kur pergo till.
    Gyn har fort. inte ringt tillbaks så jag får ringa dom imorgon igen...

Jag har läst att man inte bör ta mer än 3st pergokurer i följd! Vad har ni hört???

• sassa07
    MD77 skrev 2010-07-20 23:17:42 följande:
    Här har mensen kommit 3 dagar för tidigt...Rynkar på näsan Kan bli svårt att bli gravid om jag numera bara ska ha 10 dagars lutealfas...
    Men skam den som ger sig, nu är det bara att ta nya tag!
    Nejnejnejnej...Det va tråkigt att höra  
    Vi får kämpa vidare, som Syskonmaking skrev tidigare så är det snart våran tur att stå med magen i vädret
    Nu fortsätter vi, vi ska inte ge oss....

Fick tag på läkarsek. dom ska ringa tillbaks i em...
    Min mens kom i måndags em/kväll,(vid 18 tiden om jag ska vara exakt) hade ni räknat det som DAG 1???
  • sassa07

Då har dom ringt tillbaks...

Mitt blodprov visade att jag har haft ÄL, det känns ju positivt! GRRR varför tog det sig inte då!!!!
    Troligtvis har jag vart på VUL någon dag för tidigt, för han tror att jag kanske har ÄL lite senare.
    För mensen kom ju på cykeldag 31 (i måndags) så det kanske inte va så konstigt att
    mina ÄL test inte visade något...

Det känns skönt att ha pratat med dom iaf Så på fredag ska jag börja med en ny kur Pergotime

• sassa07
    Fjällräven skrev 2010-07-21 20:31:41 följande:
    Första kuren så prickade vi in ÄL helt perfekt! Men inte tog det sig för det :/
    Sen andra svängen så hade jag inte ens äl enligt blodprovet och vi hade sex helt "fel" egentligen och då tog det sig!
    Ibland har kroppen egna idéer....

Lycka till på nästa kur! 
    Ja kroppen lever verkligen ett eget liv ibland!!!
    Så ni försökte i två år innan du fick pergotime utskrivet???
    Jag ska börja på min andra kur imorgon...

MD77: Vad händer nu? Ny kur med pergo?

Syskonmaking:
    Ja man undrar ju varför det inte tar sig när man verkligen prickat in ÄL, fast hjärnan e väl inställd på en sak å kroppen en annan...
  • sassa07

Skrållan83: hur har det gått??? Skönt att "försvinna" lite å tänka på annat... ÄL???

Idag har jag börjat med andra kuren... nu jäklar ska här bli en semester bebis

• sassa07
    MD77 skrev 2010-07-23 20:36:22 följande:
    Vad har hänt med er mens och ÄL när ni haft uppehåll med Pergo?
    Det skulle jag med vilja veta

mammaLWB: GRATTIS till dig...

Skrållan83: Ja tänkandet kan ju gå lite överstyr...  När man minst anar det, så jag håller tummarna för dig
    Njut av semestern snart kommer vi med våra magar i vädret!
    Vi gör lite små trippar denna semestern så vem vet jag kanske har bättre tur att göra barn i en annan kommun haha...

Syskonmaking: Allt bra??
  • sassa07

Syskonmaking: Håller med Skrållan, åååå nu säger du att ni ska gifta er GRATTIS!!!!
    Håller tummarna att det blir barn på bröllopsnatten
    Hoppas att ni får en underbar dag imorgon... Lycka till!!
    Jag friade till min sambo på  Midsommarafton så jag e ju egentligen inte bättre på att berätta heller  (Han sa ja!)

Tog sista tabletten imorse...

• sassa07
    Eddam skrev 2010-07-28 14:33:42 följande:
    Grattis Sassa till frieriet och förlovningen!!!!!!!! :)
    Tack

Grattis igen FRU Syskonmaking... Hoppas att din dag har varit underbar

Har du tid att vara på FL på bröllopsdagen
  • sassa07
    Molly3 skrev 2010-07-29 00:00:02 följande:

vi har försökt få barn i 14 månader. Nu har jag bestält apiforce och ska ta ÄL test varje dag, hoppas så på ett + denna gången..Glad

Hej Molly3
    Vi har försökt i 16 månader! Har du vart i kontakt med gyn??
    Jag fick iaf ta blodprover där det visade att jag inte hade ÄL,så nu är jag inne på
    min andra kur med Pergotime. Väntar på ÄL nu...
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-07-28 21:56:37 följande:
    Tack alla!
    Vi har haft en underbart romantiskt dag med strålande solsken.. En hemlig dag, bara jag och min MAN (!!!!!!!!!) och min syster och hennes man som vittnen!
    Aha en hemligcermoni... SPÄNNANDE!!  Vad säger resten av familjen å vänner nu då???
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??