• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Syskonmaking: AC är Angus Castus (munkpeppar) Googla det  Det ska tydligen vara bra när man har oregelbunden mens/ÄL.
    Har du haft någon mer liten blödning som du sa???

Idag visade ÄL test svagt svagt, mer neg.om man jämför med förpackningens anvisningar! Jag inbillar ju mig att mitt ägg bara lever typ 1tim... och att spermierna likaså (knäppt jag vet) 

• sassa07

MD77: Ja denna väntan e olidlig... men snart är det vi som plussar
    Tar du AC droppar??? Smakar ju inte direkt hallon... Hoppas att du mår bättre av dom! vart köpte du dina? Jag beställde från bodystore.se
     Jag har tagit det sen förra mensen så jag blandade det med pergotime, vet inte ens om man kan det??? men men nu e det gjort! Känns som om man testar allt för att få ett plus...

• sassa07
    MD77 skrev 2010-08-07 17:12:57 följande:
    Jag hoppasa att du har rätt, det börjar ta på psyket och jag har ändå inte försökt så länge...så det kan bli värre om jag har otur. Men nu ska jag vara positiv och snart är det vi som PLUSSAR!!! Glad

Jag tar dropparna och nej, de smakar verkligen inte hallonGlad Fick ett tips om att köpa tabletter, mycket enklare att ta 1 om dagen istället för en massa droppar. Köpte mina på bodystore också. Tabletterna kan man köpa här www.vitaminbutiken.se/vitex-agnus-castus-munk...

Det finns en bra tråd här om just AC, läs lite där om du är intresserad. Jag frågade om man kunde blanda AC och Pergo, det här svaret fick jag: Det ska inte kombineras! Står uttryckligen att man inte ska ta det tillsammans med fertilitetsmediciner. www.familjeliv.se/Forum-1-3/m51301873.html
    Vet inte vad som händer men det kan ju du svara på snart, antagligen inget farligt i alla fall.

Jag är som du, kan ta allt böra för att öka chanserna.

Hoppas att det blir ett plus den här gången!
    Den tråden har jag oxå läst.. för jag ville veta om man kunde blanda AC å Pergo! Men just det inlägget fanns inte då, så jag körde på!
    Men nu blev jag alldeles svettig och nojig när du skrev så :-/
    Jag har försökt att läsa om man får blanda eller inte men jag har inte hittat någon info om att man inte får blanda!
    Jag fick inget bifogat papper om AC när det kom på posten! men jag har goolat lite...
    Oki vi får väl se vad som händer, jag hade ju 2 st ägg när jag va på VUL!!!
    Man vill ju göra allt för att öka chanserna och ibland tror jag att jag läser för mycket här på familjeliv... och funderar för mycket själv!!!!
  • sassa07
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-08 10:50:10 följande:
    Jag äter MittVal Kvinna, någon som vet om det är dumt att äta samtidigt som pergotime??
    Tror jag inte skulle vara farligt... Jag äter oxå det, å har gjort det ett tag
    Nä vi skulle bara hem och köra på... I onsdags hade jag ÄL (tror jag) det visade så på stickan iaf, men igår visade det ingenting, ska man kanske ha det idag oxå då??? eller e chansen över???
     Surt, för mannen jobbar skift och e hemma runt kl 00.00

MD77: jo jag vet ju att det kan bli fler... Jag har ju en son på 6 år så det kanske funkar att ta hand om 2 på en gång Min e son e ju självgående!
    Fast jag hoppas ju på ett, men blir det fler så blir det... Så som man längtar efter detta plusset så känns det som att vilket som är välkommet!!!
    Har du känt någon ÄL??
  • sassa07

MD77: Jag vill ju inte låta neg. men om du ändå inte känner någon ÄL så hoppas jag för din skull att mensen kommer snart så att du kan börja med pergo direkt utan att ta "menstablett" (hette det Primolut???)

Syskonmaking: Spännade.... Håller tummarna Kommer du att testa dig den 12e??? Ta rätt test denna gången

Fjällräven: Hoppas att ni prickat rätt..

ljusgläntan3030: Känner du av nåt av pergotime??? Ska du göra VUL???

Igår kväll fick jag en depp-kväll, va riktigt ledsen
    Det tär så på psyket! Hur länge ska man stå ut egentligen...
    man räknar dagar, kollar äl, besök på gyn, sex e bara tråkigt just nu... det e så mycket hela tiden!!!
    Jag har seriöst funderat på om det räcker med ett barn... Min son vill ju gärna ha en bebis säger han... och undrar när pappas "fröer" kommer till mig... Vad ska man säga?? Självklart ska ju inte han bestämma om syskon men han har ju kompisar som har fått både ett och två syskon under dessa åren..

• sassa07
    MD77 skrev 2010-08-09 19:32:25 följande:
    Du låter inte negativ, det är tyvärr så det är bara.
    Men hoppas på att mensen kommer snart, då blir jag glad igenGlad
    Det heter Primolut-Nor och är i princip samma som Provera.

Förstår att det måste kännas jobbigt. Jag som inte har försökt så länge börjar tycka att det är jobbigt... Hoppas verkligen att det går vägen och att du och din familj får ert efterlängtade barn.

Ibland vill man bara kunna trolla så att allt blir bra...men det går ju tyvärr inte...
    Tack söta rara MD77, dina svar är alltid så enkla, raka å positiva   Förstår att det är jobbigt för dig med... men hur länge ska man orka... jo självklart tills det blir plus! Å det ska det banne mig bli snart oxå!!!
    Snart är det vi
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-08-09 22:32:04 följande:
    Ljusgläntan: Jag fick äl på första kuren på dag 9. Var det inte Skrållan som oxåå fick det?? Min läkare sa att man vanligtvis fick äl på dag 9-13 om man åt Pergo på dag 3-7. Så börja testa så snabbt du kan..

-------------------------------------------------- -

Jag ska gravtesta i morgonbitti, är det neg då så ringer jag till min läkare och frågar vad vi ska hitta på här näst.. Jag har en känsla av att jag inte är gravid och att jag heller inte har haft ägglossning så att ingen mens kommer att komma... Men vi får se i morn..
    Spännande!!! Håller tummarna...

Ljusgläntan3030: Jag hade oxå börjat att testa mig på dag 9, bara för att vara säker! Tror som Syskonmaking skrev att Skrållan (en tjej i tråden) fick oxå tidig ÄL!!!
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-08-10 08:25:07 följande:
    Det blir inga gratulationer!! Testet viade neg.. Så idag ska jag ringa till läkaren och se vad som händer härnäst... Antar att det blir en månads vilande från Pergo för att sen köra igång igen.. Ska se vad han säger...
    Tråkigt att höra     Men ge inte upp, snart är det våran tur
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-08-10 13:33:50 följande:

På något skumt sätt så är jag inte så deppig denna gång. Jag kände det på mig kanske.. Känns nästan som att jag har gett upp hoppet om miraklet Pergotime, iaf i denna dos.. Samtidigt hoppas jag att blodprovet visar ingen ÄL så vi kan gå vidare och få annan hjälp fort och så att vi får en förklaring på varför  jag inte blir gravid.. Vore ju tråkigt att höra att jag har ÄL men att den lille inte vill stanna kvar..

Men men, jag håller hoppet uppe och längtar efter att få prata med läkaren ikväll...

Skönt att du inte känner dig så deppig Vi ska allt ta oss igenom detta... Förstår att du vill ha ett svar på varför! Hur länge ska man egentligen behöva ta pergo innan det blir något annan behandling. Tror du IVF???
    Har din man testat sig? Ni har ju en ganska liten hemma å det va ju inte så länge sen hans spermier tog sig och ni fick eran son. Så det känns ju ändå uteslutet! Jag e oxå nervös om det inte tar sig denna gången, vad händer då egentligen...
    Snart är det vi

Ljusgläntan3030: Lycka till imorgon och hoppas att dina äggblåsor är större denna gången Håller tummarna för dig
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-08-10 20:10:46 följande:
    Forts..
    Nej, min man är inte kollad. Tror att läkaren har samma inställning som dig, vi har ju en liten skrutt osm han är pappa till så dom borde ju fungera.. Men samtidigt så blev ju jag gravid på första föröket oxå men det funkar ändå inte nu...
    Å jag blev gravid för 6 år sen med p-piller! Min mans spermier kanske har försämrats under dessa åren Förvånad
    han e beredd att kolla sig om det blir så...
    Snart kommer vi
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??