• Skrållan83

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Eddam skrev 2010-06-24 09:26:04 följande:
    Skrållan: Hur går det för dig?
    Gjorde ett grav.test imorse... bara för att... men det var (såklart) negativt. Men jag har fått en del konstiga symptom som jag inte haft förut... Halsbränna, sjukt ömma bröstvårtor, svullen kring magen, och är galet trött - sover typ två timmar efter jobbet varje dag. Vet inte vad som händer med min kropp.
    Är osäker på om jag vågar dricka några alkoholhaltiga drycker imorgon på midsommarafton. Tänk om jag är gravid? Vad tror ni?
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-06-24 21:54:02 följande:
    Tråkigt att höra att det visade neg, men man vet ju aldrig

Jag tycker att du ska njuta av alkoholhaltiga drycker imorgon
    Om du allt förmodan skulle vara gravid så skadar det INTE barnet för det är alldeles för tidigt i graviditeten isf... Tom barnmorskorna säger det!
    Vissa får ju tom vänta 1v innan ett grav.test visar pos.
    Och många har druckit å sen några dagar senare plussat..

Njut av morgondagen å koppla av
    GLAD MIDSOMMAR på dig
    Jag njöt, och jag kopplade av igår. Det blev några glas vin. En bra midsommarafton.
    Hoppas att ni alla har en bra helg!
    Eddam skrev 2010-06-24 23:07:38 följande:
    Nej vad tråkigt att det var neg.. Hade du BIM idag?
    Meeeeen, så länge du inte fått någon mens så finns ju "risken" att du är gravid!!!!
    Jag skulle nog dricka om jag var du. Kanske inga kompiösa mängder men lite njutningsvin skulle nog få trilla ner..
    Jag tror att jag har BIM idag! För idag är det 14 dagar sedan jag gjorde det första positiva ÄL-testet. Men jag vet inte, eftersom jag inte haft någon regelbunden mens innan så är det svårt att säga. Men det är då ingen mens på gång.
    Däremot är mina bröst helt galet ömma, gör SÅ ont att ha BH på. Någonting är det på gång med min kropp...
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-27 08:51:52 följande:
    fick min mens idag bim+3 kom den på typiskt....dags för en pergotime kur till
    Men hade inte du redan plusat?
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-06-27 10:04:45 följande:
    Skrållan83: Skönt att du njöt av det alkoholhaltiga Har du tänkt att testa dig snart igen???
    Jag har tänkt göra ett nytt grav.test på fredag. För till helgen ska jag på festival, och då vill jag ju veta om jag kan dricka några cider med gott samvete eller om jag ska låta bli. Drömmer
  • Skrållan83

Idag har jag varit på apoteket och hämtat ut den andra kuren pergotime. Känns så där... fast å andra sidan så har det inte kommit någon mens ännu... och den borde ha kommit i helgen. Bara att hoppas att jag slipper ta dessa pergotimetabletter. Cool

• Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-06-28 19:59:54 följande:
    Det är 15-20% risk att bli gravid under en ÄL sa hon sen skrev hon ut remiss till mig så jag ska om ca 10 dagar ta ett blodprov för att se om det varit ÄL.
    Så idag efter gyn brast det, hur F-N ska man kunna slappna av å inte tänka på att göra barn, när man räknar varje dag i sin cykel, hur, var å när man ska göra vad????
    Jodu, det är ett evigt räknande och planerande detta! Ett riktigt stressmoment som jag gärna hade varit utan.
  • Skrållan83

Idag tror jag att den där dumma mensen kom... fast den såg lite märklig ut. Var som rödgulaktig flytning och inte alls mörkbrunröd som den brukar vara första dagen (ursäkta tydligheten). Fast det kom bara en "fläck" tidigare, och nu har det gått flera timmar och inte kommit mer.
    Brösten ömmar fortfarande, halsbrännan och den svulla magen sitter där de ska. Däremot har jag fått någon slags molande värk emellanåt i nedre delen av magen. Kanske är mensen ändå som är på gång... fan.

• Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-06-29 20:52:25 följande:
    Skrållan83: Du kan ju fort. vara gravid, 2 av mina kompisar "blödde" sen visade det sig att dom var med barn.... men visst det är tungt, man hoppas såååååå
    Eddam skrev 2010-06-29 21:26:24 följande:
    Skrållan: NEJ!! Hoppas det bara är lite som kommer ut och att det slutar lika fort som det kom!
    Hm, ja, jag hoppas att det bara är någon liten blödning och inte nån mens som kommer. Det kom den där "fläcken" igår... och sedan dess har det inte kommit något mera. Hade någon slags mensvärkliknande värk i magen på förmiddagen idag, men nu känner jag ingenting av det. Tycker denna ovisshet är jobbig... men ska göra ett nytt grav.test på fredag morgon igen.

Däremot var jag med om en läskig upplevelse igår kväll efter att jag och gubben haft sex. Det gjorde ont i magen! Det har aldrig gjort ont förut. Det som stack och "pirrade" och magen blev lite svullen och stenhård. Mycket märkligt... Någon som kännt något liknande?
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-07-01 08:06:18 följande:
    Wiiee!! Jag har fått fullt utslag på ÄLtestet! Jag som var helt säker på att jag inte skulle få någon ÄL denna månad eftersom den inte kom samma dag som förra gången. Håll tummarna för oss u!

Skrållan: Kommit något mer?
    Sassa: Hur går det för dig? 
    Wiee, jag håller mina tummar för er och hoppas att det går vägen denna gång!

Nix, det har inte kommit någon mer blödning för mig. Jag vet inte om jag ska vara orolig eller bli lättad?! Obestämd Får se imorgon om grav.testet visar något.
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-07-01 21:25:58 följande:
    Min inställning från början va att nu kommer det att bli bebbe, lite pillerhjälp och sex så löser vi det här... visst man vet ju ännu inte men blev så besviken när ÄL testet inte visade något...
    Precis samma inställning hade jag också när jag tog den första pergotimen, "Nu, nu jäklar blir det bejbisverkstad på riktigt!" Men ack så bedragen jag är.... Efter en orolig natt, sovit typ 3 timmar, så steg jag upp 04.30 imorse och gjorde det där grav.testet. Och som jag befarade - ingenting... det var så klart negativt. Jag känner mig (åter igen) så nedslagen! Var är den där mensen? Varför mår jag så illa, varför har jag så ömma bröst, varför har jag sådan halsbränna? Och så blir det negativt... suck!
    Fast det betyder väl att jag med gott samvete kan bli full på festival i helgen...!?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??