Inlägg från: barnlängtan2011 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2011

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Nä, precis, LH stegring är ingen 100% garanti för äl, men ganska så säker, man har ivarje fall inte äl utan LH. Du kan börja med en temp med en decimal om du har en sån, har jag gjort, vanlig apotekstemp i munnen, varje morgon, är bara lite jobbigt först, att komma ihåg det, men sen blir det rutin. Du ligger ju bra till i cykeln för att börja, du borde hinna få en tillförlitlig kurva innan äl om det är 10 dagar kvar. Pergo kan höja tempen lite när man äter dem, ser ut som de gjort det för mig, får se imorgon om tempen stigit som den ska som svar på progesteronet. Fast jag har ju redan sett att äb försvann, så jag är rätt säker på äl.

• barnlängtan2011

Jag använder one-step, 20 miu/ml och CB digtal. Men jag köper påsar om 100st via amazon, så jag har så det räcker ett tag nu, hoppas jag.

• barnlängtan2011

Stort GRATTIS sancia! Så underbart för er! Hur länge hade ni försökt? Orkar inte gå tillbaka i tråden, är för lat och webläsaren för långsam.

• barnlängtan2011

Ja, det tär på en, det här eviga försökandet, men vi får inte ge upp, det ska gå! Har någon funderat på IVF? Själv tänker jag nog ungefär som så att jag ger Pergo 3 kurer, har det inte tagit då får vi nog gå vidare. Blir dessutom ungefär till jul och kanske kan jag önska mig presentkort för IVF. Eller de säljer väl inte presentkort men ekonomiskt bidrag då, fast de borde sälja presentkort. Borde kunna fungera på mina föräldrar och svärisarna, vill ni inte gärna ha ett barnbarn till? Om alla bidrar lite så blir det ju inte lika dyrt.

• barnlängtan2011

MariaK: Ge inte upp, äl kommer säkert, gynekologen har säkert rätt. När jag tittade med vul CD9 fanns bara 8-10 mm äb, typ 8 st, cd 13 hade tre st vuxit till sig till ca 14 mm, cd15 hade en fortsatt växa. Mycket händer på kort tid, du kanske inte får äl cd14 men det fungerar ju bra att få den senare oxå. ÄB växer ca 2 mm/ dygn. Du kan inte få komma på ett vul till då? Huvudpoängen vad jag förstår med vulet är ju dock att se att man inte är överstimulerad.

• barnlängtan2011

Läste någon artikel att de flesta som blir gravida med pergo blir det under de tre första ovulatoriska cyklerna, eller den kumulativa graviditetsfrekvensen är 47% efter tre ovulatoriska cykler, 63% efter 6 ovulatoriska cykler och 73% efter 9 ovulatoriska cykler. I vilket fall ca 2/3 av de som blir gravida blir det under de första tre ovulatoriska cyklerna. Uppnår man inte äl får man öka dosen. Är även så för "friska" kvinnor att ca 2/3 bli gravida inom 3 månadersförsök. Blir ju en viss försening, kommer ju inte få komma till på IVF omedelbart, så det blir ju antagligen först i februari kanske som det skulle kunna bli aktuellt om man tar kontakt vid årskiftet, eller då har de ju oftast stängt i 2-3 v. Om jag förstått det rätt får man betala själv om man redan har ett barn med samma man. Sassa: Jag går hos kurator sedan flera månader tillbaka, ca 1 ggr/v. Förlorade en graviditet i våras och har haft lite svårt att hantera detta i relation till vad jag arbetar med. Upplevde dessutom vårdpersonalen som oempatiska, de bestämde saker utan att jag fick vara med att påverka, lyssnade överhuvudtaget inte på vad jag sa, var som att tala med en vägg. Det var bara hemskt att vara patient! Har bara en riktigt dålig dag idag, vill bara sätta mig i ett hörn och gråta, vill inte gå till jobbet imorgon och träffa gravida, lyckliga människor hela dagen som kommer för att föda barn. Roligt för dem, men jag blir bara påmind om min egen sorg över att hittils inte kunna få fler barn.

• barnlängtan2011

Du borde ju haft äl sön eller mån. Måndag borde väl vara perfekt blir 7-8 dagar efter äl. Har oxå mensvärk, brösten börjar ömma, tror jag har mer progesteron och haft mer östrogen i omlopp än vid naturlig äl. Äckelvarning! sista dagen innan äl rann det nästan äggvitelika flytningar ur mig, var helt sjukt faktiskt, men borde ju ha varit bra för spermierna får man hoppas.

• barnlängtan2011
    sassa07 skrev 2010-09-23 13:15:14 följande:
    -------------------------
    Fimpen72: Femar?? Ges det ut av gyn??? Jag har ju gjort VUL för att kolla äb, då kollar dom väl slemhinnorna oxå??? dom har aldrig påpekat något om slemhinnorna.
    Jag har ju tel tid med gyn på måndag så jag ska fråga honom ALLT!!
    -------------
    Min gyn kollade slemhinnan på cd 13, den var då för tunn, 4 mm och ej treskiktad. På cd 15 när min kollga kollade var den treskiktad och betydligt tjockare. Tror jag läste att den bör vara >5 mm vid äl för att ägget ska kunna fästa. En av riksrena med just Pergo är att den kan påverka livmoderslemhinnan och livmoderhassekretet negativt för att vara gynsamt för att kunna bli gravid. Man uppskattar att ca 20% v användarna får dessa negativa effekter.
    Fimpen72 skrev 2010-09-23 13:35:14 följande:
    Ni som ÄL testar med stickor, gör det ni det 1ggn/dag eller flera?
    Tempmetoden går inte denna gång, har blivit förkyld :(
    Men stickor är beställda
    Testar minst 2 ggr/dag. När sekretet blir rikligare blir det 4-5 gr/dag. Men jag är oxå testmissbrukareGlad. Tror som syskonmaking, ju fler test desto snabbare äl, ha,ha.
    flingan skrev 2010-09-23 14:37:16 följande:
    En liten fråga till er som har erfarenhet av Pergo. Jag tog min sista tablett idag. När brukar ni få ÄL? Läkaren sa att den kommer runt dag 16-18. Får ni tidigare eller senare ÄL av Pergo? Har läst att det kan variera. 
    Ätit min första kur, fick äl dag 20.
  • barnlängtan2011
    MD77 skrev 2010-09-22 21:59:10 följande:

Jag har fått lite dålig magkänsla...känns som att det inte gick den här gången heller. Men jag håller humöret och hoppet uppe! Jag ska inte ta ut något i förskott!Glad
    Hur känns det idag? Det är ju ännu några dagar kvar tills ägget fäster så än finns det ju gott om hopp! Och hoppet är ju inte ute föränn mensne kommer.

Om det inte går den här ggr, ska du göra ett nytt försök med en gång då?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??