• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

annakohler skrev 2010-06-23 14:29:18 följande:
    graviditetstestet blev starkare idag
    tjohooo, hoppas hoppas hoppas....

Syskonmaking: hahah nä jag e inte ett dugg kåt, jäkligt trött bara... men men
    F'låt men här är många inlägg nu, och du har säkert skrivit det innan men hur många kurer har du tagit???
  • sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-06-24 15:20:51 följande:
    Gjorde ett grav.test imorse... bara för att... men det var (såklart) negativt. Men jag har fått en del konstiga symptom som jag inte haft förut... Halsbränna, sjukt ömma bröstvårtor, svullen kring magen, och är galet trött - sover typ två timmar efter jobbet varje dag. Vet inte vad som händer med min kropp.
    Är osäker på om jag vågar dricka några alkoholhaltiga drycker imorgon på midsommarafton. Tänk om jag är gravid? Vad tror ni?
    Tråkigt att höra att det visade neg, men man vet ju aldrig

Jag tycker att du ska njuta av alkoholhaltiga drycker imorgon
    Om du allt förmodan skulle vara gravid så skadar det INTE barnet för det är alldeles för tidigt i graviditeten isf... Tom barnmorskorna säger det!
    Vissa får ju tom vänta 1v innan ett grav.test visar pos.
    Och många har druckit å sen några dagar senare plussat..

Njut av morgondagen å koppla av
    GLAD MIDSOMMAR på dig
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-06-27 08:38:31 följande:
    Det låter ju lovande förstås!

Jag vet inte vad som händer här.. Funderar på om jag missade min stegring eller om jag inte har haft någon än..
    Ältesten som annars inte visar nånting visade ett svagt teststreck häromdagen (dag 10 och 11 tror jag det var). för att sen försvinna igen. Jag tror att jag hade ÄLflytningar men dom har försvunnit dom med.. Jag vet inte vad..
    Jag får väl fortsätta testa och se om det blir något mer.. jobbigt känns det..
    Jag är på dag 10 idag men tog inget  ÄL-test imorse, men jag hade däremot jättevita klumpiga/trådiga flytningar imorse...  Vi hade sex igår, även om man inte behöver ha det varje dag blir jag rädd att man kanske missar....
  • sassa07
    annakohler skrev 2010-06-27 08:51:52 följande:
    fick min mens idag bim+3 kom den på typiskt....dags för en pergotime kur till
    samma tanke här som Skrållan83 skrev???

Skrållan83: Skönt att du njöt av det alkoholhaltiga Har du tänkt att testa dig snart igen???
  • sassa07
    Syskonmaking: Ja samma sak här Varje dag!!!
    Nu vet jag ju att det kan komma ÄL i dagarna så jag vet int eom jag inbillar mig eller känner av lite extra... men imorse hade jag ont på höger sida, och lite då å då molandevärk... Men imon bär det av till gyn får se vad dom har att säga...
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-06-27 20:00:58 följande:
    Nu har jag börjat med pergo, dag 1, känns helt ok än så länge förutom lite huvudvärk. Kan det vara så att biverkningarna redan kommer?

Nu börjar jag bli riktigt nervös inför allt som förhoppningsvis ska hända. Min gyn ska hinna göra VUL, jag ska få ÄL och sen hinna ner till Danmark. Det är mycket som ska klaffa, hoppas att det gör det ocksåGlad
    Har du bil så är det ju bara att köra när stickan visar ÄL  
    Jag brukar fråga när jag undrar å ibland har jag ju verkligen inte med saker att göra, men är det så att din man är i Danmark eller ska du/ni bli gravid på eget sätt
    Hoppas du inte tar illa upp för att jag frågar, och du behöver inte svara...
    Jag kände inga direkta biverkningar av pergotime...

Jag hoppas verkligen att detta kommer att klaffa för dig, håller tummarna...
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-06-27 20:37:27 följande:
    Jag är inte så känslig av mig så fråga på du Glad 
    Jag ska åka ner själv, mitt första försök.
    Jag har tyvärr ingen bil, men man kanske kan hyra en och åka ner. Det är inte gratis allt det här tyvärr så jag försöker hitta billiga alternativ.

Hoppas att jag inte heller får några biverklningar, jag fick lite dåligt humör och vallningar med Primoluten, lite jobbigt...
    Anade att du skulle svara , hade du tyckt att det va jobbigt  så kanske du inte hade skrivit här på FL att du skulle till Danmark... men va spännande
    Du är en stark kvinna, som gör detta själv. Jag önskar dig all lycka...
    Kommer du att åka till Danamrk å "vänta" på ÄL där??
    Jag känner (inbillar) molandevärk i magen, och jag tog sista pergon i fredags...
  • sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-06-27 11:40:42 följande:
    Jag har tänkt göra ett nytt grav.test på fredag. För till helgen ska jag på festival, och då vill jag ju veta om jag kan dricka några cider med gott samvete eller om jag ska låta bli. Drömmer
    Några med sympton???
  • sassa07
    Ljus82 skrev 2010-06-28 12:52:49 följande:
    Hej tjejer!

Mensen kom i fredagskväll :( vi får hoppas på nästa månad :). Vi måste kämpa vidare.

Hmm vi har oxå sexat varje dag...undrar om man ska prova varannan dag. Man är så rädd att man ska missa.
    jag va hos gyn idag och helst sex var 3e dag! Spermierna förlorar sin kvalitet sa hon till mig om man har det för ofta...men jag förstår hur du tänker, man vill ju inte missa..
    Tråkigt med mensen, nya tag
  • sassa07

Idag har jag vart på VUL, jag har enligt henne inte blivit överstimulerad av kuren, hade det vart så så hade dom avrått att ha sex denna gången...

Hon sa att det räckte med sex var 3e dag, å jag som fick ta en snabbis med sambon innan han gick till jobbet idag bara för att man inte vill missa (han jobbar skift på sommaren, så här blir det att planera) men hon tyckte inte alls att vi hade behövt det idag!
    Spermierna blir sämre ju oftare man har enligt henne... Så nu ångrar jag djupt att vi hade sex imorse...
    Så tors/fre ska jag ta ÄL test!
    Det är 15-20% risk att bli gravid under en ÄL sa hon sen skrev hon ut remiss till mig så jag ska om ca 10 dagar ta ett blodprov för att se om det varit ÄL.
    Så idag efter gyn brast det, hur F-N ska man kunna slappna av å inte tänka på att göra barn, när man räknar varje dag i sin cykel, hur, var å när man ska göra vad????

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??