• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Fjällräven skrev 2010-08-15 14:31:20 följande:
    Sassa07: Hur känns det? Några känningar?
    Här känns det mest som att mensen kommer att komma när som helst, ska försöka att inte testa förrän på onsdag! Men är sååååå nyfiken!

Ljusgläntan3030: Lycka till med sprutorna!  
    Här känns det oxå som om mensen är på G! Nope jag ska inte testa mig förrän på onsdag även om jag oxå e rysligt nyfiken...
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-08-14 10:37:31 följande:
    Ja det beror nog helt på vilket landsting man tillhör.. Helt sjukt att det ska vara så..
    sassa07 skrev 2010-08-13 10:38:14 följande:
    jo det är väl rätt att dom som inte har några barn ska få gå... Aha jag trodde att man kunde gå genom landstinget även om man hade barn sen innan. Är det olika i olika landsting? 
    Jag vet ju iofs inte vad som händer med mig heller om det nu inte har tagit sig..

Syskonmaking: Nejdå jag e nöjd där jag går, dom kan ju inte skynda på något iaf eftersom kroppen bestämmer  hur det ska vara
    Jag är nog inte så påläst om detta med privat klinik, som jag skrev innan så trodde jag att det va väntetiden, kostnaderna m.m som va skillnaden!
    Får väl ta reda på hur min kommun gör!

Skrållan83: Livet är tufft men du verkar må bra trots omständigheterna. Lycka till med lägenheten
    Ring och  prata med en privat klinik i närheten och se vad dom säger..
    Det är ju som sagt kostnaden och väntetiden somm skiljer, det är dyrt men du får snabbt hjälp.. Hur länge fick ni vänta från att ni sökte hjälp tills det satte igång?

Egentligen fick vi inte vänta så länge ca 4 veckor, jag va så (dum) och ärlig och sa att om 4v har vi försökt i ett år så då fick jag ju ingen tid innan... Så jag fick typ en tid på  årsdagen men sen har det väl gått rätt fort, allt har ju hängt på när mensen kommer!

Som du skrev till mig, denna tråden är till för att deppa oxå!
    Förstår mycket väl hur du känner, det är inte lätt! Vissa dagar blir ett H-ete!!! Man vill så gärna å hoppet känns så nära när man väntar på mensen!
    Jag har haft många depp dagar denna månad... Visst kan det vara skönt att semestern är slut så man kan tänka på annat, men snart är det våran tur!!! 
    Hoppas att du mår lite bättre idag, en stooor kram till dig

• sassa07
    Eddam skrev 2010-08-16 10:24:09 följande:
    Tack ni alla för erat pepp!! Idag känns det lite bättre..

Fjällräven: Han är 1 år och 10 månader...
    Hoppas att det går bra hos doktorn idag! Håller tummarna för att han/hon kommer med goda besked

Fjällräven: Hur känner du dig???

Själv har jag lite mensvärk då å då, kan inbilla mig illamående på kvällarna...Vill väl så gärna känna något!

MD77: hur går det?? Har du fått mens??
  • sassa07
    Fjällräven skrev 2010-08-17 10:42:18 följande:
    Sassa07: Känner ingenting speciellt förutom mensvärk som kommer och går och högre temp. Så har inte alltför höga förväntningar på testdagen imorgon men å andra sidan så kände jag absolut ingenting heller när jag väntade lillen. 
    Grav.känningarna kom i v. 6-7 nångång.
    Brukar du tempa dig? 
    Har aldrig tempat mig!
    Man kan ju läsa i många trådar här, hur många som känner så oootroligt mycket innan dom testat sig!
    Om det nu skulle visa pos. så är jag väl en av dom som inte känner något.

(Jag har iofs ont i ryggen men jag tror det är för att jag har köpt nya springskor )
  • sassa07
    Fjällräven skrev 2010-08-17 16:52:10 följande:
    Jo, finns ju dom som har hur många känningar som helst! Säger dom....
    Har du tänkt testa dig imorgon eller väntar du ett par dagar till? 
    Det va ju ett tag sen med min son men jag har inget minne att jag kände något, men jag visste ju iofs inte heler att jag va gravid...
    Nja, jo, kanske, jag har funderat på att kanske vänta någon dag! Jag har grav. testat mig 4 ggr tidigare och varje gång har mensen typ dykt upp 1 tim senare eller som sist, den kom direkt på morran när jag kissade på stickan...
    Fast om det e neg. så kanske tankarna släpper att det kan ev vara något!
    Ska du testa dig imorgon????
  • sassa07

Skiiiiiiit.... Grav.testet visade neg. SKIT SKIT SKIT!!! Gråter
    Bara att invänta mensen! Och mer pergo får jag ju inte denna gången så det

Syskonmaking: Då håller jag tummarna att det går vägen med dubbeldos av pergo

• sassa07
    Fjällräven skrev 2010-08-18 09:20:24 följande:
    Kunde inte hålla mig, men blev neg för mig också. Typiskt!
    neeej vad tråkigt!!! Nya tag, vi får kämpa vidare

Det som känns jobbigt är denna eviga väntan på mens, på äl, på all annan skit! Jag har idag bestämt mig för att "glömma allt"! Fast det kan jag nog inte-hmmm!
    men jag ska verkligen koppla av, och trycka på "Glada knappen" som ska sitta någonstans i solar plexus!
    Känns väl extra jobbigt denna gången eftersom nu får jag ju ingen ny pergotime utskriven.
    Min kropp kanske har behövt dessa månader för att stabilisera sig efter p-piller knaprandet, så vem vet tror ni att det finns en chans att man kanske får en "egen" äl???

Snart är det våran tur
  • sassa07

Ingen mens i sikte här heller!!!
    Varför behagar den inte att dyka upp "i tid" denna månaden???
    Ringde gyn idag och frågade efter mensen, nej då men hon tyckte oxå det va konstigt att jag inte skulle få en tredje omgång av pergo! Men hon kan inte bestämma, det gör ju doktorn.
    Frågade ang IVF och enligt henne går man genom dom. Funkar det så???

Igår brast det och efter det hade jag å min sambo ett seriöst samtal. Det lutar år att vi inte skaffar syskon till våran son...
    Ändå ringer jag till gyn idag, så något inom mig vill ju men jag vill NU!!!

Fjällräven: Hoppas hoppas! Skönt att ni fått en tid

MD77: Håller tummarna för dig som vanligt, men nåt om Provera kan jag inte...

• sassa07
    Eddam skrev 2010-08-19 22:23:44 följande:
    Fjällräven: Förstår att det är svårt att inte testa.....

MD77: Surt att du var tvungen att börja med tabletterna men bra att du snart är på väg mot ÄL igen!!

Sassa: Nej vad säger du?? Ska ni ge upp??
    Varför får du inte en tredje kur med Pergo? Kollade du med UL/blodprov att du har haft riktig ÄL?
    Är det på kvinnokliniken du går? Här är det iaf dom man går till om man behöver IVF.. Men du har ju alltid rätt att byta till en annan läkare eller söka privat...
    Nej jag vill väl inte ge upp innerst inne... men ibland finns tankarna att det räcker med ett barn.  Visst jag e bara 31så tiden finns ju,  men psykiskt mår jag kasst!
    Vet inte varför det inte blir en 3e kur! Jag går till gyn i min kommun/landsting (inte privat) så jag får väl ringa igen å kolla vad dom menar med att man går genom dom???
    Men denna månaden ska "jag inte tänka" på det , för jag har ju ingen pergotime som stressar mig med all planering...
    Så innerst inne finns längtan...
  • sassa07

Då va mensen här.....

Syskonmaking: Jag har inte fått kolla mig denna gången om jag hade äl, kanske kollade dom mig inte eftersom jag inte skulle få pergo igen!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??