• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Nu har jag börjat med pergo, dag 1, känns helt ok än så länge förutom lite huvudvärk. Kan det vara så att biverkningarna redan kommer?

Nu börjar jag bli riktigt nervös inför allt som förhoppningsvis ska hända. Min gyn ska hinna göra VUL, jag ska få ÄL och sen hinna ner till Danmark. Det är mycket som ska klaffa, hoppas att det gör det ocksåGlad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Jag är inte så känslig av mig så fråga på du Glad 
    Jag ska åka ner själv, mitt första försök.
    Jag har tyvärr ingen bil, men man kanske kan hyra en och åka ner. Det är inte gratis allt det här tyvärr så jag försöker hitta billiga alternativ.

Hoppas att jag inte heller får några biverklningar, jag fick lite dåligt humör och vallningar med Primoluten, lite jobbigt...

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-06-28 09:27:43 följande:
    Anade att du skulle svara , hade du tyckt att det va jobbigt  så kanske du inte hade skrivit här på FL att du skulle till Danmark... men va spännande
    Du är en stark kvinna, som gör detta själv. Jag önskar dig all lycka...
    Kommer du att åka till Danamrk å "vänta" på ÄL där??
    Jag känner (inbillar) molandevärk i magen, och jag tog sista pergon i fredags...
    Nej, jag kommer nog att hålla mig hemma, måste jobba lite, och sen åka när det är dags. Om det blir som det ska så åker jag den 9/7, men det vet man väl aldrig antar jag. Ska ringa min gyn imorgon och försöka få till ett VUL.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Nu börjar det pirriga och nervösa...att få ÄL! Tänk om det inte blir något!? Tycker inte om att inte veta men jag får hålla mig till VUL på tisdag så ser de väl om jag är på G eller inte. Hur stora ska ÄB vara på dag 12 för att få ÄL?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Jag har CB´s fertilitetsmonitor och deras digitala ÄL-test. Jag kör på det tunga artilleriet! Här ska inte missas någon ÄLGlad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-07-04 14:52:51 följande:
    Gör du ÄL test nu???
    Japp, testar morgon och kväll. Inget ÄL i sikte än så länge, får se om gyn ser några mogna ägg på tisdag. Hoppas det! 2-3 st på 17-18 mm skulle vara bra, om jag nu får önska.Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Utifrån det jag läst så växer inte äggen hos alla med enkeldos därför kan det behövas dubbel eller trippel. Vad jag förstår så beror det på att klomifemet inte riktigt "biter" och bildar FSH hormon hos alla och att dosen därför behöver höjas.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-07-05 21:06:06 följande:
    Sassa: Har du hittat någon ägglossning än?

Skrållan: Bra att du mådde bra i helgen!

Carolina: Är provera samma sak som Prmolut eller?

MD77: Hoppas det går bra i morgon! Vad är du på för dag?
    Idag är dag 11 så det blir VUL på dag 12. Jag sitter och försöker känna efter om det händer något därinne i magen, får lite konstiga "smärtor" ibland, hoppas att det är alla mina (max 3) fina äggblåsor som växer och frodas Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Nu har jag gjort mitt första VUL och allt såg fint ut, slemhinnan och äggen, har 2 ägg på gång 12 och 13 mm. Hon sa att de växer ca 1,5 mm/dygn så hon tror att jag får ÄL om 4 dagar men att man aldrig vet så det är bara att vara beredd Glad Ska tillbaka på torsdag och se hur äggen växer, om det blir 2 eller om en tar över. Känns skönt att få det bekräftat ÄL är på gång och att jag inte hade för många ÄB.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-07-06 22:18:24 följande:
    Ring i morn!! Och be att få komma in för en koll!! Eller be och be, BEGÄR en koll!!

MD77: Vad roligt!! Då är det bara att vara lite aktiv nu då!
    En fråga bara.. När dom säger att dom är 12 och 13 mm, hur menar dom då? Alltså är äggen så stora i verkligheten eller är det bara på skärmen dom mäter dom storlekarna eller hur funkar det? Jag har alltid trott att det inte ens handlade om 1 mm på äggstorleken...
    Det är de 2 mogna äggblåsorna som är 12 och 13 mm, själva ägget som ligger inuti är inte så stort alls. Det mäter den verkliga storleken på ÄB skärmen och ser efter hur många mogna ÄB det finns. Jag hade 2 men oftast har man bara 1 dominant blåsa. Det är det jag ska kolla imorgon om det blir en som växer mer än den andra eller om båda växer "tillsammans".
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??