• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Sassan07: Hoppas att det tagit sig, det är ju våran månad nu!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-09-16 11:10:57 följande:
    Man kan ju hoppas att det finns lite Pergo kvar i kroppen
    Testar mig inte före 21/9! Antingen samma dag eller dagen efter! Man lever ju på hoppet dom dagarna sen är besvikelsen obeskrivlig när mensen dyker upp!
    Men det gör ont i dag med på höger sida... Usch jag verkligen letar grav.symptom!
    September är våran månad!!!
    ---------
    MD77: Nåt utslag???
    Nej, inte än...men jag har fått ÄL-flytningar för ett par dagar sen och jag tycker att jag ser stegring på ÄL-testet, men å andra sidan så börjar jag bli lite desperat så jag kanske ser i syne och har sken-ÄL känningarGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Här händer det grejer! I morse fick jag pos. på ÄL-testet och det var bara att åka iväg. Eftersom att jag varit där förr så kände jag mig lugn och var ute i god tid, skulle vara där 14.00, kom dit vid 13.30 men det var stängt så jag antog att de hade lunch och att de snart skulle öppna igen. Efter 10 min kommer en dam och säger att de stängt och flyttat. VA!? Jo, de hade flyttat och dit jag nu skulle var jag tvungen att åka metron, så snabbt iväg och förvirrad sprang jag och letatde efter adressen. En snäll farbror visade mig vägen och jag lyckades komma dit 14.05 med andan i halsen! Vilken cirkusGlad Men de var hur lugna som helst där och idag fick jag en jättetrevlig BM som pratade svenska så jag förstod lite mer den här gången och kunde fråga lite också.
    Så nu är det klart och nu är det bara att vänta...som vanligtGlad
    Frågan är bara om man kan bli gravid när man har ÄL så sent som dag 26...kan man det eller blir det en sämre ÄL då?

Måste bara visa er testen som jag gjorde nu när jag kom hem: Ganska stor skillnad mellan dem eller hur?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Tack för tummarna, det behövs verkligen!Glad

De gör inte VUL där, det är en BM klinik, om man vill ha VUL så får man gå till en läkarledd klinik. Jag gjorde VUL på dag 15 och då var ägget bara 11 mm...så nu har det haft god tid på sig att mogna till ordentligt och bli en fin och stark bebis Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-18 18:53:58 följande:
    MD77, Grattis! Hoppas det tar sig den här gången för dig! Men hur hann du fram och tilbaka till Danmark på samma dag(för det var väl dit du åkte?), ja det går väl fort om man flyger. Finns det ingenstans i sverige där man kan göra IUI numera? Alla jag hört talas om och träffat som gjort insemination har gjort det utomlands, vanligtvis i Danmark. Har en bekant som är singel och gör IVF utomlands(hittils resultatlöst) men jag har aldrig frågat varför utomlands. Fjällräven, hoppas verkligen det sprutar ut ungar om ca 9 mån! Fattar själv ingenting, ingen LH stegring än, fattar ingenting. Får väl göra nytt vul nästa vecka och se vad det är som händer. Har så ont på vänster sida bara, antar det är åb som växer.
    Jag är snabb! Eller rättare sagt flygetGlad Åkte till Danmark 9.50, hade tid kl 14 och åkte hem 18.45, snabbt och smidigt...om man åker till rätt ställeGlad Eftersom jag är singel så får jag inte göra insemination i Sverige utan måste åka utomlands helt enkelt. Det är bara par som får insemineras i Sverige...tyvärr.
    sassa07 skrev 2010-09-18 19:19:17 följande:
    MD77: Jippiii va roligt! Nu håller jag tummar och tår att det tar sig   Vilken panik å inse att det flyttat men tur att du hann

September it is Heja oss alla...
    Tack, tack, tack!
    Ja, jag hade verkligen riktig panik där ett tag men det löste sig som tur var.

Det ska verkligen bli kul att se alla plus nu snart, för de kommer, vi har väntat länge nog!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Fimpen72 skrev 2010-09-18 20:29:24 följande:
    Tog andra tabletten imorse och är så besviken på avsaknaden av biverkningar (konstigt va)
    Men då känns det ju mera som om de för verkan i kroppen.
    Tar ju samma sort som förra ggn (Serpafar) så det ska väl inte göra ngn skillnad.

MD77 - spännande, när ska du testa.... du kanske är duktig och håller dig ;)
    Vet inte riktigt...sist hade jag en lutelfas på 10 dagar men eftersom att min cykel inte riktigt är som den ska så kanske det är 14 dagar nu. Jag har räknat med att BIM är den 1/10. Frågan är om jag kan hålla mig tills dessGlad
    Eddam skrev 2010-09-18 20:44:10 följande:
    Så spännande det är med alla nu!!

Kan vi inte göra en lista eller något så man kan ha lite mer koll på alla?
    Jag börjar..

Syskonmaking: Väntar på ÄL är på dag 21
    Jag röstar också för en lista!Glad Då fixar jag en:

Nu-ska-det-barn-lista

MD77
    ÄL - 17/9 BIM - 1/10 (2:a försöket, 1:a barnet, 2:a Pergokuren)
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    syskonmaking: Härligt! Så ska det se ut! Nu är det bara att sätta igång verkstanGlad 
    Hoppet är det jag levt på de senaste 4 månaderna, hoppas det ger resultat också...
    Vilken dag fick du ÄL på nu då? Jag fick på dag 26....bättre sent än aldrigGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-09-18 22:28:24 följande:
    Ja vi får leva på hoppet så länge det behövs.. Förhoppningsvis bara till oktober då vi får våra feta plus istället.. Verkstan har redan börjat..

Visst gjorde du 2 "försök" förra gången du var nere va? Men bara en denna gång?

Jag är på dag 21. Känns bra med tanke på att jag började med tabletterna på dag 5.
    Jag ska ta blodprov på måndag för att se om jag haft någon ÄL så det var i sista sekund!
    Nej, jag gjorde en insemination förra gången också. Jag frågade BM om hon trodde/tyckte att jag skulle öka mina chanser om jag skulle göra 2 inseminationer denna gången. Hon tyckte inte det, hon sa att det inte finns några belägg för att det skulle öka mina chanser. Tur att jag lyssnade på henne för i morse var ÄL-testet negativt och igår när jag skulle gå och lägga mig så hade jag riktigt "ont" så jag tror att det släppte då.

En fråga...Idag, en dag efter ÄL, så har jag fortfarande molvärk, det hugger till ibland och, inte förrän idag, har brösten börjat ömma. Har ni haft liknande känningar efter ÄL när ni ätit Pergo?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-09-18 22:47:24 följande:
    Okej, nej dom borde ju veta vart dom sprutar in det så dom borde ju inte missa tycker man ju.. hihi.. Och alla doser är väl kollade så man vet att dom har bra kvalité eller?

Jag kommer inte ihåg exakt hur jag mådde efter Pergo mer än att jag inte mådde osm vanligt.. Nu har jag ju ätit Clomiphen Citrate och jag känner INGENTING. Eller jo lite mensvärk men det räknar jag inte som biverkning..
    Jag får bara toppsimmare!Glad Sprmierna är tvättade och alla tröga, trötta och värdelösa hamnar i avloppetGlad 
    Hoppas verkligen att det var någon som hann fram till ägget den här gången!

12 dagar kvar till BIM! Hur ska jag orka vänta!? Tror nog att jag kommer tjuvtesta innan...vilken dag har ni tjuvtestat? Om någon nu har lika dåligt tålamod som jagGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-09-19 13:50:15 följande:
    Hur stor skillnad är det på tempen vanligtvis och före/under/efter ÄL? Jag har aldrig tempat så jag är lite nyfiken..
    Hoppas du får utslag ikväll, ja får oxå alltid starka utslag på kvällen.

Hur är ni andra? Hur länge brukar ni får fullt utslag på ÄLtesten?
    Jag brukar alltid få utslag i 2 dagar och har fått likadant denna gång. Igår kväll blev det starkt positivt och idag nästan ännu starkare. Måste testa mig ikväll igen av ren nyfikenhet, antar att det är lika starkt ikväll!
    Förra gången fick jag pos Äl-test 2 dagar, denna gången 1 dag. Men som BM sa när jag var där så kan det blivit utslag efter att jag tagit sista testet dagen innan. Fick neg kl 16 sedan pos 06.30 morgonen efter, pos samma kväll kl. 21 och neg morgonen efter kl. 8.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??