• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Fimpen hur fungerade progesteronkrämen på dig?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Fimpen72 skrev 2010-10-04 19:52:22 följande:
    Jag har inte beställt ngn... har normal lutealfas på 14dgr...
    Oj, förlåt, trodde att det var du som hade använt det Glad Börjar bli lite virrig tydligen...
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-04 20:14:11 följande:
    Ja, har själv grävt ner mig i en stor glasskål snart!Glad

Ja, pergo finns kvar i ca 40 dagar i kroppen. Men hur stor påverkan har det som finns kvar egentligen på menscykeln, ni som tar varannan månad, när får ni äl i pergofri cykel, som när ni tar pergo? eller lite senare/ tidigare? Senare/tidigare i förhållande till vanlig menscykel?

Är det någon som tar cd3-7?
    Jag tar 3-7 då det tydligen ska ge tidigare ÄL, kan jag inte hålla med om, säger bara dag 26! Glad  
    Men enligt min gyekolog så menar hon på att Pergon endast ger den naturliga menscykeln och ÄL en skjuts.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Måste bara säga att jag tycker att den här tråden är toppen! Det finns så mycket bra information och alla är så trevliga. Vad gjorde folk som planerade barn innan FL fanns? Gick kvinnor omkring med tusen obesvarade frågor då eller? Tummen upp för er alla i den här tråden!  
    Ha ha, ja vad gjorde alla innan FL! Hur fick man veta allt? Kanske är det så att ju mindre man vet desto mindre oroar man sig vilket ger större chans till graviditet... Nej, det tror jag inte på! Det här är en underbar ställe och en underbar tråd som ger stöd och hopp, ni är ALLA toppen!
    Är inte alla tre 25mIE/ml?
    Känsligheten hos Clearblue Graviditetstest och Clearblue Digitalt Graviditetstest är 25 mIE/ml i urin.
    (hittade den infon av clearblueexperten som svarade på frågor)
    Jo jag tror det.. Därför blev jag så förvånad att det blev så olika?! Skumt!

Pladdermaja: Jag håller helt med dig! Det är så härligt att både få info och kunna diskutera allt med några i samma sits plus att man får spy ur sig galla och man blir ändå bra peppad! Därför kan jag inte överge er trots att jag inte hör till er längre.. hihi

Vart ligger alla i tid nu? Är det några kvar som väntar på BIM? Eller är det ÄL väntan för alla?
    Ja, här har den långa väntan på ÄL börjat...känns som evigheter dit.

Jag uppdaterade listan:

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 22/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia
    Syskonmaking

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-10-07 15:36:37 följande:

MD77: Du skrev i ett inlägg att du kände dig uppsvullen! Menar du från topp till tå eller bara magpartiet???
    För ibland känner jag mig som en ballong och ibland känns det bara som om magen blir en ballong!

Syskonmaking: Någon mer blodstrimma???

--------------------------

Dum tanke kanske, men ibland vid sex så känns det som om allt bara rinner ut när man är färdig! och ibland känns det som det kan komma ut flera timmar senare! Beror det på spermiemängden?? Och dom som kommer ut är väl de sämre spermierna!
    Igår så kändes magen stenhård när vi hade sex, och det gjorde ont när han va i mig! Nån som känt så??? Jag har känt det några gånger innan???

Jag känner mig mest svullen i magen...känns som att jag varit det i 2 månader snart! Pergomage, helt enkelt.Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Nu har jag också varit på VUL, ett ägg på 12mm och ett på 11mm. Hon trodde att ett skulle dra iväg men jag ska tillbaka på onsdag för att se om det blir ett eller två. Hon jublade som alltid över min slemhinna, lika roligt varje gångGlad "Åh, så fin slemhinna! Precis så ska den se ut inför ÄL" Kul att höra förstås.
    Fick även provsvaren, S-progesteronet var 16 vilket var lite lågt, ska ligga närmare 30, men hon tyckte inte att det så mycket att fundera på. TSH var 1.09 (intervall 0.2-4) och T4 13 (intervall 9-22) vilket blev godkänt och hon tyckte att det var bra.
    Sen tog jag upp det där med min lutealfas på 9 dagar och hon sa att den kanske var lite kort men inget extremt. Men jag ska få progesteron vid nästa ÄL och ta det för att se om det blir någon skillnad. Hoppas verkligen att det är progesteronet som gör susen!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sweetgirl89 skrev 2010-10-08 15:39:02 följande:
    åå vad skönt att du får lite extra hjälp på traven!! progesteron har jag hört mkt bra om för att förhindra missfall bla..

då ligger vi lika med 2 ägg på g!

Jag ska in igen på tisdag å se om det stora ägget (på16mm) växt till sig eller släppt å om det lilla (på13mm) oxå växt till sig men hoppas inte!!
    Ja, jag hoppas att det blir jackpott den här gångenGlad 
    Ja, helst vill jag också bara ha ett ägg, ialla fall bara ett som befruktas...kan bli lite jobbigt med tvillingar som ensamståendeGlad

Hoppas att du lyckas pricka in ÄL!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Rose83 skrev 2010-10-08 16:03:05 följande:
    Hello tjejer!

Jag längtar å längtar tills det blir den 14 oct, för den 14 sept fick jag min mens... har oregelbunden mens men med pergo går den utmärkt!

Undrar om jag kan kanske testa idag? skulle jag våga testa på resultatet?
    hmm, det är juh 6 dagar kvar...
    Fråfar du mig så säger jag TESTA! Glad Jag är nyfiken av mig...men som du säger så är det 6 dagar kvar och det finns en stor risk att det blir neg och då kan man kanske bli lite deppig trots att man vet att det är några dagar kvar... Men om du klarar av det psykiskt så tycker jag att du ska testa.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-10-08 18:55:41 följande:

MD77&Sweetgirl: Härligt att höra att ni har fina äb och slemhinnor! Håller tummarna

Tack! Alla tummar behövsGlad Tredje gången gillt kanske...
    Eddam skrev 2010-10-08 19:55:03 följande:
    Hejja alla ägg och slemhinnor! :) MD77: härligt att hon var så positiv! Låter ju lovande!
    Ja, det är alltid kul när något ser bra ut, att förutsättningarna i alla fall finns. Nu ska jag bara se till att släppa ett stort fint ägg också...sen hinna ner till Danmark...mycket som ska klaffaGlad
    flingan skrev 2010-10-09 09:06:45 följande:
    Trevlig helg alla goa tjejer!!!
    Tack detsamma!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Fimpen72: Nej, inte konstigt att det blev neg. Vänta några dagar till så får du säkert ett plusGlad 
    Det enda "fertilitetstillskottet" jag tar är Efamol, det ska tydligen få ordning på hormonerna...hoppas de funkar, har inte märkt så mycket än...
    Vad är Glandin 25?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??