GakkenLive skrev 2010-09-23 18:54:47 följande:
Hej.Har provat med egen pergotråd, detgick dåligt....så jag hoppar in här om det är ok.
Är 36, försökt nu i oktober i ett år.
Fick MF i juli, hade redan fått pergo utskrivet av feritlitetläkare,så jag tog min första dos, fick en dubbel nu i september.
Åt talbetterna,kände efter ett par dagar otrolig aktivitet nedtill, och fick ett superstarkt äl streck i måndags, och nästan lika starkt på tisdagen, minskade i styrka i går, o i dag har all molvärk medtill avtagit ,så¨jag misstänker att äl är över för denna gång."jumsade " från i onsdags förra veckan till igår, utom i söndags, (hoppas det inte hänger på DEN dagen bara)
Hur går det för er?
Fick lite smått biverkningar tror jag, som sagt var ,mer molande nedtill än jag brukar.Kraftig huvudvärk/migrän i fredags och otroligt o jag ber om ursäkt nu, rent gasig i magen...
SKa inte på sista blodprov på måndag, läst att en del åker in på vul med, har inte fått besked om det, så det har jag inte gjort..
Välkommen till våran pladdertråd!
MD77: Jag har alltid en lutefas på 13 dagar. Jag tror inte det har slagit fel nån gång.. Tillomed när jag fick äl på dag 9 så kom mensen på dag 22 alltså 13 dagar senare. Hoppas det bara var tillfällighet som gjorde att du fick så kort.. Kanske ska diskutera det med din gyn om det blir samma igen OM det inte har tagit sig vill säga..?!
Barnlängtan: Jag har oxå känningar/ont nu efter ÄL.. Jag hoppas det är något bra som händer där nere och att det är det jag känner.. Brukar du ha känningar efter ÄL?
Vad händer om man har sköldkörtelrubbningar och vad är hypothyreos?