• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Nu har jag varit och hämtat ut Primolut och Pergo.. Tyvärr hade dom bara en ask kvar så jag fick den men skulle komma tillbaka i morgon för då kom det in flera.. Jag ringde till Apoteksgruppen och frågade om dom hade fått in och på vilket apotek..

• Eddam
    Fjällräven skrev 2010-09-14 17:19:07 följande:
    weeeee! Fick fullt utslag på älstickorna igårkväll och imorse
    Och utan pergo, helt otroligt det trodde jag inte. Men får se om det tar sig den här gången... 

Jippie!!!! Sexa på förfullt!!

• Eddam
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-14 21:01:02 följande:
    Hjälp!!!
    Var på vul idag och hade 3 äb på 14-15 mm. Fick sexförbud!

Men ska jag verkligen följa det, vad är risken att alla tre äggen skulle bli befruktade och fastna i livmodern?
    Hade dessutom tunn,3 ,5 mm, slemhinna, så där vil nog inga ägg fastna.

Vet inte hur jag ska göra, chansen för graviditet är ju större med tre ägg än med ett, men trilingar går ju inte det heller.

Vad ska jag göra?
    oj vad svårt!! Men känner jag mig själv rätt så skulle jag nog försöka bli gravid ändå och se vad som händer.. Säkert väldigt dåligt ansvar av mig men men... Men nu är jag ju inte i den situationen iofs men så känner jag nu..
    flingan skrev 2010-09-15 10:12:54 följande:
    Vad bra att du fick tag i Pergo. Jag hämtade mina på Apoteket (det gamla vanliga). Sen fick jag sms samma dag från Kronans droghandel att även de fått in Pergo.
    Skönt att det börjar komma in igen!! Hoppas det inte tar slut något mer nu..
    Ja äntligen, så nu har jag en dos till iaf..

Ni som inte har fått ÄL av kurerna, hur länge har ni väntat innan ni börjat med menstabletter igen? Funderar på att vänta till dag 28 och börja knapra piller då.. Då har ju kroppen fått en lång chans att ägglossa ju... Jag ÄLtestar varje dag så jag borde inte missa en ev ägglossning.. Låter det smart?
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-09-15 21:32:03 följande:
    Jag har så fruktansvärt ont på höger sida och har haft molande värk i magen till å från idag!
    Ja antingen e ju mensen på G eller så kanske det finns ett hopp för att det har tagit sig! BIM 21/9
    Hoppas hoppass hoppas!!!
  • Eddam

MD77: Nej jag tror inte äl blir sämre när den blir så sen, det tror jag inte.. Bara att den är sen.. Gör dom VUL samtidigt när du är där eller??
    Jag håller tummarna håååårt för att det ska gå vägen denhär gången för dig!!!!

• Eddam

Men vad sjukt att dom hade flyttat!! Tur att du hann ändå!!

• Eddam
    MD77 skrev 2010-09-17 21:37:33 följande:
    Tack för tummarna, det behövs verkligen!Glad

De gör inte VUL där, det är en BM klinik, om man vill ha VUL så får man gå till en läkarledd klinik. Jag gjorde VUL på dag 15 och då var ägget bara 11 mm...så nu har det haft god tid på sig att mogna till ordentligt och bli en fin och stark bebis Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
    Jaha, okej, så spännande!!!
  • Eddam

Så spännande det är med alla nu!!

Kan vi inte göra en lista eller något så man kan ha lite mer koll på alla?
    Jag börjar..

Syskonmaking: Väntar på ÄL är på dag 21

• Eddam

Wiiieeee!!! Tog ett ÄL test nyss och fick detta resultat:

Det tolkar jag som positivt!! Äntligen!!! Jag hade faktiskt gett upp möjligheten att få ÄL denna månad tills du MD77 skrev att du fått på dag 25(?) då kom hoppet tillbaka!!!

Barnlängtan: Ja visst är det segt med LHstickorna!!! Blääää Men tydligen så blir även dom positiva.. Hoppas dina med blir det snart!! Vad är du på för cykeldag nu?

Nu-ska-det-bli-barn-lista

MD77
    ÄL - 17/9 BIM - 1/10 (2:a försöket, 1:a barnet, 2:a Pergokuren)
    Fimpen72 - BIM 15/10 (2:a försöket, 4:e barnet, 2:a Pergokuren)
    Syskonmaking: ÄL 18-19/9 BIM 2/10 (4e försöket med Pergo, 2a barnet)
  • Eddam

Ja vi får leva på hoppet så länge det behövs.. Förhoppningsvis bara till oktober då vi får våra feta plus istället.. Verkstan har redan börjat..

Visst gjorde du 2 "försök" förra gången du var nere va? Men bara en denna gång?

Jag är på dag 21. Känns bra med tanke på att jag började med tabletterna på dag 5.
    Jag ska ta blodprov på måndag för att se om jag haft någon ÄL så det var i sista sekund!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??