-
Hoppas det funkar!!!Smurfette77 skrev 2010-09-02 09:17:31 följande:Jo precis som syskonmaking säger, ägget hinner inte fästa för man får mens för tidigt. Jag har kanske 8 blödningsfria dagar efter ÄL och även om jag inte blöder rejält förrän efter 11-12 dagar efter ÄL så är det lite väl lite för att bli gravid. jag ska kombinera pergon med progesteron i lutealfasen för att försöka förlänga den. Gynekologen sa att om man stärker ägglossningen så får man en bättre gulkropp och då bör lutealfasen funka bättre också
-
Åhh så spännande!! Jag håller tummarna inför måndagen då!! Men om du skulle få utslag på teststickorna, sticker du iväg då direkt eller väntar du på VUL i vilket fall?MD77 skrev 2010-09-02 16:00:39 följande:
Nu har jag varit hos gyn och gjort ett VUL, domen blev:
Fin 3-skiktad slemhinna på 7,4 mm
2 äggblåsor på ca 9 mm
Hon sa att jag antagligen inte kommer att få ÄL till helgen och det är svårt att veta hur de utvecklas, om det blir båda eller bara ett av dem. Jag ska tillbaka på måndag och se om/hur de växt. Hon tyckte att jag ändå kunde testa med LH-stickor om jag ville, man vet ju aldrig...
Det känns i alla fall som att det finns hopp för ÄL, det känns bra. Sist växte mina ÄB 3 mm/dygn så om de gör de nu med så kommer en eller båda att vara ca 21 mm på måndag. Så nu är det bara att vänta och se...
-----------------------------------------------------------
Idag kom mina tabletter! Så nu har jag börjat med dom.. Vi får se hur det utvecklas.. -
Fimpen72 skrev 2010-09-03 08:57:25 följande:Spännanande!!! Vad äter du för sort?
Jag äter Clomiphene Citrate.. Känns lite halvmysko eftersom allt står på grekiska så jag kan ju inte ens köra googletranslate med det, har ju inga sådana bokstäver på mitt tangentbord.. haha
Smurfette77: Roligt att vi äter samtidigt.. Ska bli spännande och se om dom funkar..
MD77: Hejja hejja!!!
Sassa: När räknar du med att ha BIM? Eller har du bestämt något datum dom du ska börja med "menstabletter" igen? -
Ja just det, det var du som hade en mens ja! Sorry..sassa07 skrev 2010-09-03 13:40:22 följande:Jag räknar ca 33 dagar menscykel! Så BIM blir runt den 21 Sept (kanske)
Nu har du nog rört ihop det, eller så har jag missuppfattat Jag äter inga "menstabletter". Utan min härliga underbara mens dyker så gärna upp av sig själv när det passar den
Jag har bara ätit pergo! Så om det är möjligt att få en egen äl, så har jag det nu i helgen....
Kommer mensen så ska jag få pergo igen... Men som jag skrivit innan, jag e osäker på hur jag/vi vill göra!
Men visst man spanar ju ändå i kalendern och VET att nu kanske man har äl... Så önskan finns ju!
Det sägs att "när ett liv försvinner så kommer ett nytt" min sambos mormor har väl bara ett par dagar/timmar kvar på jorden... Usch va hemsk jag låter! men hon e gammal å bor på hem!
Förstår att det är svårt att släppa bäbistankar när ni varit så inställda på det.. Får se om det blir någon Pergo i slutet av sept då..
Smurfette och Fimpen: Ja jag har googlat lite och hittat en engelsk sida antar att det är som Fass typ.. Men ändå, jag vill kunna läsa direkt på paketet.. haha..
Men där jag läste stod det att dom fllesta blir gravida inom 3 månader och i stort sett alla blev gravida inom 6 månader så det lät ju lovande. -
MD77: jag håller med dig! Hoppas hoppas hoppas! Är det någon som väntar på bim? Eller är det agglossning som gäller för alla?
-
Ohh vad roligt Fimpen!!! Det där skulle jag tolka som ett plus!!! Jag vågar skriva GRATTIS!!!!!!!!!!
-
Jag har Clomiphen Citrate 50mg som du kan få men jag bor inte i stockholm, kan skicka med brev då borde det väl vara framme på måndag?! Skicka PM om du är intresserad..barnlängtan2011 skrev 2010-09-03 19:44:03 följande:Grattis fimpen! Tycker oxå det ser ut som pos.
Är det någon av er här som skulle kunna tänka sig att dela med sig av sitt Klomifen, 5 st tabl, 50mg, mot ersättning givetsvis.
Fick Pergo utskrivet i tors och fick naturligtvis även mens igår. Pergo slut på Apoteket och beställde då från Goldpharma men för er verkar det ju ha tagit ca 1 vecka och då är det ju försent att börja. Gyn dr vet att jag fick mens igår och han vill göra vul cd 12-14, så det går nog inte att fuska med datumen.
Bor i sthlm, kan komma och hämta det om någon bor i sthlm och kan tänka sig att bli av med 5 tabl! Kan ju ge tillbaka 5 tabl om det behövs, beställt Clomifen Ratioph, 50mg.
Finns det någon, snälla!!!! -
Skönt att det löste sig ändå!barnlängtan2011 skrev 2010-09-03 21:49:06 följande:Tack så jättemycket för erbjudandet men har redan fått ett annat erbjudande, (tack snälla fimpen).
Borde mao kunna börja på mån som planerat.
Har du ätit Pergo tidiagre? När får man äl egentligen?
Läste att du började med klomifen igår, så spännande, ska du på vul senare i veckan då?
Jag har ätit 3 omgångar enkeldos.. Fick ÄL på dom första men inte på den sista. Nu ska jag prova en dubbelkur..
Jag har börjat på dag 3 dom andra gångerna och första omgången fick jag ÄL på dag 9 och fick sedan mens på dag 20 (inte så lyckat alltså) Den andra omgången fick jag nog på dag 13-15 eller något sånt, kommer inte ihåg faktiskt.. Sista gången blev det som sagt ingenting..
Men jag tänker börja med Ältest dagen efter jag slutat på Pergon.. Jag tar blodprov på dag 22 istället för VUL.. -
Det verkar vara från gyn till gyn hur viktigt dom tycker att det är med VUL.. Jag har hört flera som bara tar blodprov efteråt.. Så jag vet faktiskt inte.barnlängtan2011 skrev 2010-09-03 22:14:48 följande:
Låter underbart med äl dag 13-15, hoppas på det igen då!
Men hur vet man att inte för många äggblåsor växer till om man inte gör vul? Min gyn var väldigt tydlig med att jag måste komma dit dag 12-14 för vul.
Vet din gyn om att du äter tabl från nätet, tycker de att det är ok?
Har inte ätit pergo tidigare så jag vet inte vad som kommer hända för min del.
Nej dom vet inte att jag äter tabletter från nätet men den verksamma substansen är precis lika som Pergo så vad skulle det vara för skillnad mer än att dom har ett utlänskt namn?
Spännande och se hur du reagerar på Pero!! -
Jag tror absolut att man kan känna allt "där nere" som arbetar. Jag har dock aldrig känt något speciellt så att jag har tänkt att det säkert äggblåsorna.. Men det är klart man man känna! Hoppas det är dina äggblåsor som växer så det knakar!!!MD77 skrev 2010-09-04 14:42:16 följande:Är det någon av er som "känner" när äggblåsan växer innan ÄL. Igår och idag har jag haft känningar och det liksom "bränner" till ibland på vänster sida. Kan det vara äggblåsan som växer? Hoppas det!
Fimpen: Neej vad tråkigt!! Men skumt att du har fått 2(!!) "falska"..
Vad är en kemisk graviditet?