• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Skrållan83 skrev 2010-08-11 18:38:40 följande:
    Livet kan svänga plötsligt. Jag och sambon har gjort slut, jag har flyttat ut.
    Plötsligt händer det... ojoj.
    Mitt liv är rätt rörigt just nu.
    Nej men oj!! Hur mår du??
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-08-12 12:53:07 följande:
    Syskonmaking: Sa läkaren något om vad som händer nu???

Oroar mig inför BIM :-/ Önskar att dagarna kunde gå lite lite fortare....
    Jag ska dit på tisdag och ultraljuda och hoppas på att det ser bra ut.. Eller något...

Varför är du orolig?
    Vad tror dusjälv? Kan du vara gravid? När hade du BIM?
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-08-12 19:48:32 följande:
    Skönt för dig att få en tid å förhoppningsvis att något händer Väntar med spänning...

Äsch jag kanske ska starta en egen gnälltråd!
    Man försöker å försöker, och tycker att pergo skulle vara något "magic". Det är bara för mycket tankar som går runt runt runt, och känslor! Å nu när man närmar sig BIM så har jag redan intalat mig att jag inte e gravid! (Negativt jag vet) men det är väl någon typ av försvars grej.
     Känner ju inget iaf + att jag har molande värk i magen. Hugger ibland!

Idag eller under dagen, så har jag fått en massa små små plitor i HELA pannan, hel knottrig! plus att jag har fått tre FETA bölder på kinden, halva ansiktet va helt rödblossigt idag en stund-Skumt!

Men nu har jag vart ute å pillat lite i mina blommor och det är avkopplande...

Dag 31 i cykeln är på onsdag, så jag har det som BIM!

Skönt nu har jag fått skriva av mig lite... Tack
    Men det är ju det här vi är till för!! Att få spy ur oss lite galla och ha någon att bolla alla våran konstiga tankar och känslor med!!

Bisolvon har jag oxå läst om mn jag vet inte vad jag tror om det... 

Men jag håller med dig, jag fick oxå inställningen att Pergo var en mirakelkur. Att jag skulle bli gravid direkt utan några som helst problem men nu känns deet HELT KÖRT! Jag har börjat ställa mig in på att vi nog bara kommer ha sonen och inget mer barn. På något sätt har jag accepterat tanken nu.. Vi får se om jag får någon annan förhoppning efter gynbesöket..

Men dina plitor verkar ju lovande!!! Hoppas det är graviditetshormoner som visar sig!!!!!!! Jag håller tummarna stenhårt!!

Fjällräven: Jag går privat. Det kostar 700:- varje besök. Läkaren själv tycker nog att det är lite dyrt och försöker låta mig komma så få gånger som möjligt. Vi har mer telefonkontakt istället och så kommer jag på undersökningar när jag måste. Jag har varit på 3 besök sen i februari...
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-08-13 08:00:57 följande:
    Syskonmaking & Fjällräven:
    Vad är det som gjort att ni har valt att gå privat?? Skönt att du har en läkare som oxå tyckder det är dyrt så att ni kan ha tel.kontakt istället  
    Man kanske ska ta kontakt med en privat läkare. 
    Skiljer priset mycket på att gå igenom landsting vs. privat?? eller är det väntetiden???

Syskonmaking: Jag har haft/har samma tankar som dig när det gäller att bara ha ett barn!!!

Jag valde att gå privat för jag orkade inte med att gå till bm som sen ska ge mig en remiss till fertiliteten och alla kötider och allt, nej det orkade jag inte.. Så jag känner att det kan vara värt dom pengarna. Som sagt, jag betalar 700:-/besök och då görs alla undersökningar jag vill..

Varför funderar du på att gå privat oxå? Känner du dig inte nöjd där du går nu?

Skrållan: Fy vad synd jag tycker om dig samtidigt är det väldigt skönt att höra att du ändå mår helt okej. Bra att du har vänner och familj som stöttar!!!!!

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-08-13 19:23:34 följande:
    Jag tror att våra landsting/kommuner gränsar varandra... men det är ju ändå skillnad på alla landsting i detta avlånga land..

Ljusgläntan3030: Vad tråkigt att det inte fungerar men bra att det finns andra alternativ för dig.
    Hur ofta/många sprutor få an ta?? Är det som en typ av kur man får göra???
    Lycka till!!!
    Ja det beror nog helt på vilket landsting man tillhör.. Helt sjukt att det ska vara så..
    sassa07 skrev 2010-08-13 10:38:14 följande:
    jo det är väl rätt att dom som inte har några barn ska få gå... Aha jag trodde att man kunde gå genom landstinget även om man hade barn sen innan. Är det olika i olika landsting? 
    Jag vet ju iofs inte vad som händer med mig heller om det nu inte har tagit sig..

Syskonmaking: Nejdå jag e nöjd där jag går, dom kan ju inte skynda på något iaf eftersom kroppen bestämmer  hur det ska vara
    Jag är nog inte så påläst om detta med privat klinik, som jag skrev innan så trodde jag att det va väntetiden, kostnaderna m.m som va skillnaden!
    Får väl ta reda på hur min kommun gör!

Skrållan83: Livet är tufft men du verkar må bra trots omständigheterna. Lycka till med lägenheten
    Ring och  prata med en privat klinik i närheten och se vad dom säger..
    Det är ju som sagt kostnaden och väntetiden somm skiljer, det är dyrt men du får snabbt hjälp.. Hur länge fick ni vänta från att ni sökte hjälp tills det satte igång?
  • Eddam

F*n vilken skit dag jag har idag! Depp depp... Jag kommer aldrig bli gravid!!!!!!  :( Det känns så iaf!!! BLÄ BLÄ BLÄ! Jag vill ha ett syskon till min son nu!!!!!! Idag har jag inte kunnat tänka på något annat.. Tur att semestern snart är slut så man får massa annat att tänka på!!!

• Eddam

Fjällräven och Sassa: Sen nu till att inte få någon mens!!!! Nu är det dax för några Plus  här tycker jag!!!!!!!

• Eddam

Tack ni alla för erat pepp!! Idag känns det lite bättre..

Fjällräven: Han är 1 år och 10 månader...

• Eddam

Så spännande för er att testa i morn!! Jag hoppas på två feeta plus!!!!!!!!!!!

MD77: Ring och få Primolut. Eller det beror ju på  vad din läkare tycker, dom flesta verkar ju vilja att man ska blöda ut det gamla först... Bättre och ringa direkt så kan du ju välja när du vill börja ta dom...

Jag har varit hos läkaren idag då....
    VUL visade massa "blåsor".. Många fler än förra gången så här var det ingen bäbis inte.. Riktiga PCO äggstockar. 
    Så nu har jag fått Primolut för att blöda och sen börja med dubbel dos Pergo.. Om det inte tar sig på 2 omgångar dubbel Pergo (att ingen ÄL kommer..) så ska jag ringa KK för att gå vidare till starkare preparat.. Antar att det är sprutor då... Så vi får se, kroppen får 2 försök till... Vet inte hur det känns. Jag känner nog lite att hoppet är ute och att vi kommer få be om hjälp på stora sjukhuset.. Men vi får se...

• Eddam
    Fjällräven skrev 2010-08-18 17:59:55 följande:
    Absolut! Snart är det våran tur

Ringde till IVF-kliniken idag och fick en tid om två veckor så det var ju inte så lång väntetid iaf. Varje besök kostar 500kr vilket är helt ok ändå

Det var ju bra! Men suuuurt att det inte blivit plus på stickan..

Sassa; NEEEJ!! Är du påå dag 31 nu? Och ingen mens i sikte?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??