• helena29

Fler som snart ska börja med Pergotime??

sassa07 skrev 2010-11-15 07:26:38 följande:
    Fimpen72: Hur mår du?? Har du testat dig???

Helena29: Jag vet inte hur tjock slemhinnan är när den är tre skiktad! Bm sa bara att den va treskiktad. Men
    MD77 skrev ju ca 9-10 mm så hoppas nu att du har haft äl. Testar du med äl test??
    Jag har inte testat med Äl-test, känns stressande. Och sen ska man ju helst inte testa med morgonurin, jag kan inte hålla på och springa och testa sånt när jag är på jobbet och tycker det är jobbigt att hålla mig. men jag får ju lita på min gyns "order" om att ha samlag varannan dag över helgen....och det har vi haft. Hoppas nu att det räcker! Jag har märkt av lite ÄL-sekret i helgen... Jag tror att får man Äl så är slemhinnan treskiktad. Är den inte det så är det inte dags för Äl ännu...Det är min teori!
  • helena29
    ellenkey skrev 2010-11-15 10:08:31 följande:
    Här går det åt skogen, inget sex..
    Inget sex...? Varför? Har du haft din ÄL?
  • helena29
    ellenkey skrev 2010-11-15 11:02:17 följande:
    Prestationsångest Men har äl idag så vi får se... hoppet är det sista som överger en
    Åh, vad jobbigt. Du eller mannen som har prestationsångest? Hoppas ni får till det idag. Har du ÄL idag så ska det ju räcka. Vi har kört på varannan dag. Det ska ju räcka. det också.
    Lycka till nu!!!!
  • helena29
    Eddam skrev 2010-11-16 08:45:56 följande:
    .....
    Helena29: Problemet med Pergo är ju att den kan påverka slemhinnan negativt och då kan inte ägget fästa.. Men hoppas din hinner bli treskiktad tills det är dags för ägglossning!!
    Ok, men är det inte så att är inte kroppen redo för ÄL så är heller inte slemhinnan treskiktad? Blir den inte det "automatiskt" när man har Äl då? eller är det olika från person till person?

När räknas en äggblåsa som mogen egentligen? På dag 13 var ju min blåsa 14-15 mm...
    Hur vet man om den troligen kommer att lossna?
  • helena29
    sweetgirl89 skrev 2010-11-16 09:14:16 följande:
    på mitt 2a VUL på dag 16 va äggblåsan 22mm och sleminnan ca 10-12 mm och 3skiktad. fick positivt ÄL-test dagen efter å antagligen ÄL med för hade så ont.. men gravid blev jag ju :P

lämnar du blodprov 1 vecka efter äl? för progesteron värdet ska ligga över 21 för att ÄL har varit.. mitt låg på 77
    På dag 16 borde min äggbåsa varit runt 20mm. Det var i söndags... Igår måndag och idag har ÄL-sekretet försvunnit... Slemhinnan var 9 mm på dag 13 och det är väl ganska bra? Även om den inte var tydligt treskiktad... men typ två skikt var det iaf..
  • helena29
    ellenkey skrev 2010-11-16 12:04:58 följande:
    En sak jag tycker är konstig är att min läkare inte alls nämnt nånting om slemhinnan... bara att jag skulle kolla med stickor att jag hade äl! Nu blir man ju orolig..
    Tycker det är lite konstigt att gyn säger att du ska kolla med stickor, läkare brukar ju inte vara förespråkare för sånt! Han ser ju när Äl borde komma och borde kunna rekommendera dig vilka dagar ni bör ha samlag...?
  • helena29
    Eddam skrev 2010-11-16 13:39:47 följande:
    Vi blev oxå rekommenderade att kolla med test..
    Ja, det är säkert olika från gyn till gyn. Men när han såg min blåsa på 14-15 mm så sa han att vi skulle ha samlag varannan dag över helgen. han var väl ganska säker på att om den släpper så gör den det inom 3-4 dgr.
    Då behövs ju inga tester...?
    Eller vad tror ni? Varför blir ni rekommenderade det?
  • helena29
    ellenkey skrev 2010-11-23 06:10:06 följande:
    Bim på fredag, ska testa då... tyvärr har jag de vanliga innan mens symtomen, men vi får väl se
    Vad har du för symptom? Och hur långt innan mens kommer de?
  • helena29
    ellenkey skrev 2010-11-26 06:09:26 följande:
    Säger bara en sak: Det räckte med en pergokur för mig
    Vad härligt! Stort grattis!!!!
    Har du haft några symptom?
  • helena29
    sassa07 skrev 2010-12-08 10:06:39 följande:
    Fimpen72: Jag e tillbaka i tråden... Har fått mf Fy satan vad dåligt jag mår....
    Har du börjat med pergo nu???
    Ja dom tjejerna bara försvann??? Nä jag har inte läst nåt att dom har plussat...

ymmmi: håller tummarna
    Din stackare....:) Vilken vecka var du i? Bur märkte du det?
    Hoppas snart du kommer på fötter igen! KRAM
  • helena29
    ellenkey skrev 2010-11-26 15:59:59 följande:
    Tack! Det känns så overkligt..
    Hur går det för dig? Vilken vecka är du i? Har du några symtom?
    Jag har också plussat efter första pergokuren! Nu vecka 6+2
  • helena29
    sassa07 skrev 2010-12-13 11:26:46 följande:
    helena29: GRATTIS, åååå så roligt!!!!
    Tack!!! Men jag är så himla orolig hela tiden, kan knappt glädjas... Trist. Känner efter symtom och inbillar mig mf osv. Jag är i v6+2 och mår inte illa alls. Har lite ömma bröst bara.
    Men det finns ju inget annat att göra än att hoppas och vänta.
  • helena29
    ellenkey skrev 2010-12-14 08:41:48 följande:
    helena: Grattis!! Jag är i v 6+1, alltså 2 dagar efter dig.. jag känner mig supergravid.. mår jätteilla, jättetrött och ömma bröst..
    Ska du göra något tidigt VUL?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??