• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Eddam skrev 2010-06-06 17:58:49 följande:
    Min läkare sa att vi inte skulle ha sex mer än varannan dag men när jag har fått fullt utslag på testet så har vi kört på varje dag.. Det funkade med sonen så vi får hoppas att det funkar nu med.. Det är ju svååårt att bara ha sex varannan dag, känns ju som man medvetet försöker hoppa över ÄL..

Sassa: Hur har du gjort? Har du börjat med Pergon?

Skrållan: Tagit första tabletten än?
    Jag har inte börjat med pergon! Jag väntar till nästa mens, så typiskt att mensen inte behagas komma när man verkligen vill det denna månaden, precis som om kroppen känner det på sig...
    Men imon åker jag utomlands och tänker bara njuta av det...

Lycka till nu alla...
  • sassa07
    lerumstessan skrev 2010-06-16 07:53:12 följande:
    Jag har plussat!!! Tog ett CB imorse (bild finns i galleriet) och direkt dök det upp ett lika brett, blått streck. På BIM-4. Fattar ingenting. Nu är jag bara så nervös för tidigt missfall, tänk om mensen kommer i alla fall i helgen???

Ja ja  jag är i alla fall GRAVID!!! Lilla skruttan ska få ett syskon i slutet av februari!!
    GRATTIS!!!!
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-06-14 21:53:08 följande:
    Haha! Jag har läst på och frågat många när jag ville bli gravid och var gravid med sonen så det mest grundläggande kan jag.. haha. Men tack för att du kallar mig guru.. hihi

Här har jag fått lite mera "mensvärk" och lite mera brun flytning kom ut när jag var på toa förut, inget färskt blod längre.. (ursäkta ärligheten igen..) Så jag antar att mensen kommer snart. Inte för att jag brukar ha sånna "flytningar" innan mens men det känns om en logisk förklaring.. Läste iofs lite om nidblödningar och det kan man tydligen ha upp till 10 dagar efter ÄL och det kan stämma oxå.. Men jag tror mest att mensen är på väg.. :( Skit!
    Det du beskriver hade jag för ca 2 veckor sedan då jag egentligen skulle ha mens men valde att inte börja med Pergotime.
    det är som flytningar (blod/brunt) man har i slutet av mensen, så kände jag det iaf.
    Du kan ju oxå vara gravid Hoppas
    På fredag har det gått 2v efter att jag hade mina flytningar och nu känner jag att jag
    har mens/magont så jag hoppas att det är mensen som är på väg...
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-06-16 22:16:11 följande:
    Ja just, du hade ju precis likadant! Hur har det gått för dig? Har du testat om du är gravid? Hur länge "blödde" du? för det har slutat nu va?

Ja läkaren var stenhård på att jag absolut inte fick börja med Pergon nu så det vågar jag inte men det är ju drygt att vänta till efter midsommar för att sen få börja med Primolut igen.. men men...

Lerumstessan: Spännande!!!
    Jag tog ett grav.test den 5 juni, (dagen efter att mensen skulle komma) men NEG.  Jag hade från tisdagen samma vecka till fredagen, brunaktiga flytningar men dom kom väldigt sällan kanske 1-2 två per dag, och sen inget mer!

Jag hade det så här en gång innan, och då kom mensen efter 2v, nu har jag "mensvärk" igen och hoppas att mensen skall komma!
    Det finns inga symptom men jag funderar ju på om jag kan vara gravid oxå och att jag kanske tog testet för tidigt....
    Har varit utomlands 1 v med min familj, vänner å deras familjer, så skönt att koppla av. men så fort man kommit hem startar hjärnverksamheten igen med alla tankar!!!

Så mensen är mer än välkommen denna månad
  • sassa07
    annakohler skrev 2010-06-17 08:01:06 följande:
    vaknade med en rejäl smärta i hela tjejmagen o äggstockarna vet ej vad det kan v ara ska ha BIM 24-27jun där emellan sen en rejäl halsbränna har verkligen inte haft så innan bim innan
    Ojojojoj... håller tummarna! Ja jag menar ju inte att det är kul att ha ont men det kanske för med sig något positivt Hoppas..
  • sassa07

Undrar lite...

Risken finns ju att det kan bli flerbörd med pergotime. Någon av er här som funderar/orolig/nervös/lycklig/glad ???

Själv vet jag nog inte riktigt hur jag känner... Lite nervös kanske

• sassa07

Åååååååå..... Va roligt
    Vågar man säga grattis GRATTIS...

• sassa07

MD77: Jag håller tummarna för dig att du hinner till Danmark När börjar du med Pergo???

Syskonmaking: Äsch du får inte säga att du är en jobbig patient På min gyn avdelning kan dom nog mitt persnr nu hehe... Finns ju inga dumma frågor
    Jag har oxå fått min mens-jippiii!!! Men oxå pirrigt
    Jag tog ett grav. test imorse, bara för att lugna mig själv nu när mensen inte har dykt upp på ett tag, å va hände samtidigt som jag kissade på stickan- jo mens!
    Du skrev att du börjar i övermorgon? Kan jag oxå göra det då??? hmmm trodde det va på mensens 5e dag...

• sassa07
    Eddam skrev 2010-06-18 11:45:44 följande:
    Nää man har ju rätt att fråga hundra frågor men ändå så känner man sig lite knäpp! hihi
    Skönt att mensen har kommit, synd bara att gravtestet inte hann bli pos innnan istället... Hade du ÄL i samband med dom där konstiga flytningarna eller? Tänke eftersom det är 2 veckor mellan dom och mensen?!
    Är det första Pergokuren du tar eller?

Man kan börja med pergo på dag 3-5. Dom flesta verkar börja på dag 5 men min läkare tycker det är bättre på dag 3. Jag läste att någons läkare hade sagt att  det gav extra effekt att börja tidigt men det var som sagt bara en som sagt så.
    Jag tog på dag 3 förra gången och fick äl på dag 9. Så jag kör samma denna gång..
    Jag vet inte om jag hade ÄL under tiden jag hade flytningar, jag testade mig inte!!! Men vi hade sex å inget har ju hänt!
    Japp det är min första Pergokur.... e nervig!!!

Börjar du idag med Pergotime?
  • sassa07

annakohler: Hur har det gått??? testat dig igen?

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??