• annakohler

Fler som snart ska börja med Pergotime??

sassa07 skrev 2010-06-03 21:38:52 följande:
    Ett år!!! Jag har precis som Skrållan83 fått höra så ska jag bara  ta det i 3 månader/omgångar...

Hur länge försökte ni innan du fick pergotime första gången???

Min sambo ska oxå bli kollad om det inte händer något... Vi har en son och han är 5 år idag, och den lille knodden blev till med p-piller... och nu försöker man med allt för att bli gravid, det känns så jobbigt i vissa stunder...

Skrållan83: har du barn sen tidigare???
    vi försökte i 6månader innan jag fick pergotime och dem har aldrig kollat min man..eftersom han har lyckats göra mig gravid två gånger så kan knappast felet ligga hos honom säger dem
  • annakohler
    Eddam skrev 2010-06-03 23:09:56 följande:
    Sassa07: Svårt att veta om det är mens eller inte. Vänta till fredag och ring läkaren annars, be att få komma in på en koll.. Eller som någon skrev, börja med pergon ändå, man kan ju tydligen börja med det utan mens.. Men som sagt, prata med läkaren först..

Skrållan: Skönt att mensen kom! Snart  är det dax för Pergon..

Annakohler: Oj ett helt år??? Här har jag fått höra samma som alla andra, MAX 4 månader i streck...

.................................................. .......

Idag fick jag fullt utlsag på ÄLtestet!!! Dubbelkollade med Clearblue och den visade en glad gubbe!!! Wiiiieeee!!!!!! Här ska det göras bäbis!!
    fick äta 6månader enkelkur och 6månader dubbelkur just därför reagerar jag med detta att jag inte har fått göra en undersökning under kurerna...enda UL jag gjorde var den då innan jag fick pergotime utkrivet....samma nu i mars en undersökning sen sa läkaren att jag inte behöver fler undersökningar eftersom det stod i min journal att jag inte behövde det 2007
  • annakohler
    carolina36 skrev 2010-06-04 12:04:07 följande:
    Jag ska börja med pergo i augusti. Min gynläkare vill ta prover innan och säger att hon inte hinner innan semestern Rynkar på näsan Får inte äta dem längre än 3 månader enligt henne men varför äter då vissa upp till ett år? Borde väl va samma för alla eller?
    man tycker att det ska vara lika för alla men det är kommunen där ni bor som avgör...en läkare som skriver ut pergotime avgör själv hur o när man tar det och hur lång tid
  • annakohler
    Skrållan83 skrev 2010-06-04 13:18:07 följande:
    sassa07: Nej, jag har inga barn.
    Jag tycker du ska göra ett grav-test. Visar det negativt så är det väl bara att köra igång med pergon? Går det inte att ringa och rådfråga typ någon barnmorska om gynmottagningen är stängd? De borde väl kunna ge dig råd och tips...?

syskonmaking: Wwiiee! Äntligen ägglossning, Yey! Bara att ligga i till helgen då! :o)
    Jag kör igång med pergon på söndag morgon har jag nu bestämt mig för. Idag kom ägglossningstesterna som jag beställt.

carolina36: Jag tycker också att det är mysko att en del får en tidsbegränsning på max 3 kurer med pergotime, medan andra kan få knapra dessa ett helt år. Vad är det som gör att det är så kan man då undra?
    kan vara att den läkaren jag hade då gjorde detta åt oss för att hon skulle gå i pension...för hon gick i pension efter att jag hade ätit det i 6månader men jag hade pergotime för 1år på apoteket så jag märkte inte att hon hade gått i pension
  • annakohler

haha måste berätta en rolig grej sambon o jag tog oss en snabbis klockan 06.00 hahahahaha

• annakohler

sambon har vart på ett riktigt snuskigt humör hela dagen enda sedan klockan sex imorse hehehe.......men tyvärr är han fylle chaufför åt en vän så det blir inget ikväll

• annakohler
    lerumstessan skrev 2010-06-06 20:11:41 följande:
    Ja det verkar som om alla säger olika men nu kör vi varje dag här lör, idag och imorgon, fick ju stegring igår. Så gjorde vi med dottern så hoppas det funkar denna gången med!!
    avslutade en enkelkur pergotime i fredags och hoppas på ÄL  under veckan...ska ju ha bim 27juni hoppas verkligen på plus,

ska börja testa imorgon med ÄL stickor
  • annakohler

har slutat med rosenrot för nu känns mina äggstockar mer o mer...ska testa mig imorgon igen

• annakohler
    Skrållan83 skrev 2010-06-09 10:50:06 följande:
    Hur känns det när dina "äggstockar känns"?
    det gör ont precis där dem sitter,,,
  • annakohler
    slims83 skrev 2010-06-09 18:15:25 följande:
    Bara en liten fråga, har era män fått göra sperma test? Det har inte min, tycker att det är lite konstigt..
    Har någon provat hem sperma test? Såg att det finns att köpa, fast de kanske inte är så bra=) 
    min man har inte heller behövt det...dem ansåg att eftersom han har lyckats tillverka två barn redan så behövde han inte
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??