• Skrållan83

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Syskonmaking: Har du börjat med pergotimen ännu? Det var väl idag, torsdag, som du skulle köra igång med dem? Själv har jag nu bara två dagar kvar med primoluten... hoppas på att snabbt få mens sedan. :o)

• Skrållan83
    MD77 skrev 2010-05-27 20:55:31 följande:
    Skrållan: Vad är primoluten? Är det ungefär samma som Gestapuran? Varför fick du den medicin du fått? Många frågor blev det
    Primoluten = Primolut-Nor. :o) Jag vet inte vad Gestapuran är för något...? Jag äter primolut för att få en menstruationsliknande blödning, för att jag sedan ska få börja med pergotime.
    Jag fick dessa tabletter eftersom jag inte haft mens sedan jag slutade med p-piller i maj 2009 = svårt att bli gravid. Och nu känner vi att tiden för en bejbis är här, och dessa tabletter hjälper mig (förhoppningsvis) att bli gravid.
    Eddam skrev 2010-05-27 21:25:34 följande:
    Jajemensan!! Idag tog jag första tabletten!! Såååå späånnande!! Och idag har jag beställt nya ägglossningstester så jag är redo! hihi Hade du ätit Primolut förut? Vilken dag fick du mens på då? Jag fick ju på dag 4 efter jag slutat med tabletterna precis samma som förra gången.
    Ooh, det där med ägglossningstester har jag inte ens tänkt på. Borde kanske köpa sådana jag med. Varifrån har du beställt? Nej, jag har inte ätit primolut förut... detta blir allra första gången, och jag är döpirrig inför det. :o)
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-28 13:41:53 följande:
    Min läkare tipsade om att testa med ÄLtester för att se om tabeltterna funkar eller inte. Sen ska jag ju ta blodprov på dag 22 oxå men det här var för min skull tyckte han. Jag beställde på www.quicktests.se. Sen har jag clearblues digitala ältest oxå som jag dubbelkollar med om jag får positivt utslag på dom billiga..
    Känns som om jag har noll koll på det här med ägglossningstester.... och min läkare har inte sagt ett ord om dem. Men jag ska nog ta och beställa ett gäng. Men hur ofta ska man göra dessa ägglossningstest? Pinsamt när jag vet så lite om det... hm. {#lang_emotions_embarassed}
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-28 19:58:23 följande:
    Alltså man MÅSTE ju inte använda ÄLtest men jag blir tryggare om jag kan ha koll själv. Man ska testa en gång/dag och när man får fullt utslag så har man ÄL inom 12-48 timmar. Smidigt och enkelt att  se. Fast jag har haft svårt att hålla mig till bara 1 test/dag.. haha.. Allt står väldigt tydligt hur man gör både på testen när man får hem dom och på sidorna man beställer test ifrån. Jag har tänkt börja testa dagen efter jag slutat med Pergon. Min läkare sa att ÄL brukar komma mellan dag 9 och 12 och dag 9 är ju dagen efter jag tagit sista tabletten.
    Hmm, jag ska också skaffa ägglossningstest. Det måste ju förenkla ganska mycket... då vet man ju.
    Idag är sista dagen med primoluten för mig, äntligen! Alla "symptom", halsbränna-mensvärk-svullen mage, har nu försvunnit. Får se vad det blir med pergotimen. Känner du något av den?
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-29 15:02:45 följande:
    Nää inga direkta biverkningar. Lite ont i huvudet idag men det kan ju bero på vad som helst. Men jag som brukar ha blödning i iaf 7 dagar blöder nog sista dagen idag ser det ut som så tabletterna gör absolut sin verkan! Jag äter sista tabletten på måndag sen ska det börja ÄLtestas..  Spännande att det är sista tabletterna för dig idag! :) Ja köp Ältest, det underlättar ju en hel del..
    Nu har jag gjort en beställning från quicktests.se. Det blev ett kombipaket med 10 gravtest + 21 ägglossningstest - 169:- Toppen, tack för tipset!
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-29 20:37:30 följande:
    Ohh så spännande för oss! Nu ska vi testa som tokar! hihi
    Japp, testing testing! :o)
    Idag är jag "fri" från primoluten. SÅ skönt! Nu börjar den olidliga väntan på mensen. Hur många dagar tog det för dig innan den kom?
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-30 10:50:11 följande:
    Jag fick min på 4e dagen. En lååång väntan var det!!! Sen när jag började med Pergon så slutade mensen ganska fort. Jag är inne på 4 tabletten och den är redan slut. Jag läste i  någon annan tråd, någon som gick på nån fertilitetsklinik som hade fått order att börja med tabletterna redan på 3e dagen eftersom det gav större effekt på kroppen. Jag hoppas det stämmer så min ÄL kommer igång! Har du bestämt dig än när du ska börja ta dina?
    Min läkare säger att jag ska börja ta dem på 5:e menstruationsdagen. Men jag kommer nog börja tidigare, troligen på 4:e. Men kanske redan på 3:e... det beror lite på hur blödningen som kommer är. Är den riklig, så kommer jag börja  på fjärde... men är det lite så blir det redan på tredje dagen. Jag får se... kommer kanske inte kunna hålla mig, och börjar ändå på tredje. :o)

Men sedan säger min läkare också att största graviditetschanserna ligger mellan dag 15-20. Känns som sent, eller?
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-30 19:09:27 följande:
    Jasså sa dom att det var så sent?? Min sa att man vanligtvis får ÄL på dag 9-13. Vilken skillnad!!! Kan skillnaden bero på vilken dag man börjar med PErgo? Men jag såg nån omröstningstråd här på FL och då var det flest som fått ÄL runt 16-18 så ditt verkar ju stämma mera..
    Det kanske är helt individuellt? Ingen aning... Lika bra att börja testa från dag 9, så är man säker. Men visst kan det väl bero på vilken dag man börjar med pergon.
    (ännu ingen mens här)
  • Skrållan83
    lilla t81 skrev 2010-05-31 18:40:05 följande:
    Jag har använt pergotime förut och kände då lite illamående och svettningar, inte alls så mycket. Fick först äta Gestapuran för att få en blödning, sen pergotime. Det fungerade för oss på andra försöket, sen blev jag gravid. Nu är det snart dags att försöka igen på det viset...det är bara att hålla tummarna LYCKA TILL!!!
    Kul att det fungerade på andra försöket! Själv väntar jag olidligt med att få börja på första kuren. Håller alla tummar att det går vägen direkt!
    lerumstessan skrev 2010-05-31 18:49:55 följande:
    Åh vad härligt att höra att det funkat på andra försöket för någon, är inne på andra enkelkuren nu med.....tog sista pillret i torsdags så nu borde det väl vara ÄL snart!
    Lycka till! {#lang_emotions_laughing}
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-31 22:28:19 följande:
    Ja det är säkert jätteinividuellt. Alla reagerar säkert olika på hormonerna.. Vi får bara hoppas att vi är snabbreagerare.. hihi Seg väntan på mensen?? ;)
    Den där förbaskade mensen kommer ju aldrig! Inne på dag tre nu utan någonting. Känns inte som att det skulle vara någonting på väg heller... suck. Hatar att vänta utan att kunna göra nåt åt saken...
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??