• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Mira69: Välkommen hit! bara artt hänga på!

Rose83: Det e väl bara att sexa på nu då!

Smurfette77: Tråkigt! Vi kämpar vidare ska man testa den krämen kanske???

MD77: Har din mens kommit på rikitgt??  ja varför kan man inte få dubbelkur även om man har äl på enkelkur.
    Jag har läst i andra trådar att vissa får pergo som har äl för att deras äl inte är så stark!
    Det ska jag kolla upp på fre när jag gör VUL

• sassa07
    Fimpen72 skrev 2010-09-29 10:05:55 följande:
    Problemet att hålla på att öka till dubbeldos när man redan har ÄL av enkeldos är ju att risken för överstimulering ökar ju så markant. Spec för PCO:are.
    Jag vet ju själv hur det kan gå när dosen ökas från enkel till dubbel utan övervakning, det är ett stort misslyckande för en fertilitetsläkare att göra en kvinna trillinggravid.
    Målet är ju alltid att ge en graviditet som inte ger höga missfallsrisker eller risker för foster/mammaskador.

Undrar varför de aldrig rekommenderar halva tabletter....
    Tex 1½ dag 5-9
  • sassa07

oj... kanske skulle skriva oxå

Men även om man blir överstimulerad på dubbeldos, så behöver väl det inte bli flerbörd även om risken såklart är större. Jag har inte PCO så jag kanske ska ta reda på detta...

• sassa07

Välkommen hit alla nya

Jag är ingen testmissbrukare. Jag kommer inte att ta ÄL test denna månaden heller!
    Imon ska jag på VUL, dag 10! lite tidigt, eller?? Förra pergokuren kom jag dit dag 15.

Barnlängtan: Prog.test 50? Betyder vad? jag ska ta testet denna månaden.

K berg: Jag är på 3e kuren pergotime! Idag är sista dagen, och jag har inte känt några biverkningar men som sagt det är väl olika på alla.

Syskonmaking: Jo jag har mina frågor

• sassa07

Syskonmaking: Grattis till dig å din son! Min son fyller 6år om 2 veckor och det känns som igår jag gick runt med min gigantiska mage...

Fick just reda på att en kille på jobbet ska ha barn! Vi har bara gjort det en gång sa han!"Jag skjuter skarpt" Kul för dig din j-la apa tänkte jag! nej jag e inte bitter
    han är en bra kollega så självklart är det roligt för han å hans tjej(1a barnet)

Känner ni andra avundsjuka på vänner/kollegor?? Jag känner nog ingen "avundsjuka-känsla", jag har nån annan känsla men jag kan nog inte beskriva den hur jag känner??!!

Den här månaden ska jag göra barn, så det så!!!!! Hjärta

• sassa07
    Eddam skrev 2010-09-30 12:49:03 följande:
    Barnlängtan: Ja den brukar bli mjuk, öppen och låg.. Vi får se..

Sassa: Jag är grymt avundsjuk på alla gravida/alla som just fått barn och alla som lätt blir gravida! Jag hatar dom faktiskt!!!! Rätt inställning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Okej då syskonmaking Jag e ju inte toppen förtjust i dom heller!!!
  • sassa07

Syskonmaking: GRATTIS!!! tyvärr laddas inte bilden upp på min data men alla andra skriver Grattis så då gör jag det med GRATTIS!!!
    En liten födelsedagspresent

-----------------------------------------

Va på VUL imorse! 3 skikt slemhinna, det va bra sa hon, så då är det väl det? eller Barnlängtan vad säger du?
    En liten ÄB  sa hon! Jag är på dag 10 så det kan ju ha varit lite för tidigt!
    Dag 22 ska jag ta progesteron test!
    Hon sa att jag ev inte svarar på Pergo, skulle det va så så får jag inte fortsätta pga att det är farligt för kroppen!
    Nu undersöktes jag inte av min egna gyn (pga tidsbrits) men men så jag ska höra med honom om jag ska ta dubbelkur nästa omgång....

• sassa07

Nu kan jag se bilden!! ojojojoj va skoj Klart det är ett plus!! GRATTIS igen!
    Som MD skrev du lämnar oss väl inte....

• sassa07

Urk! Jag mår illa! Skit illa! Så här jag aldrig känt.... men jag ska inte klaga ger det med sig nåt positivt så är det bara att bita ihop!
    -------------------------
    Utan för ämnet... men den 4e juni ska jag bli fru  Vi har bestämt att planera bröllop ist för bebis. Vi ska fort försöka få barn men för att få tankarna på annat har vi bestämt detta...

--------------------------

På era män bara  

• sassa07

Gakkenlive: Tråkigt Ja gå å gräv ner dig sen tar vi nya tag! Man måste få deppa ner sig!!!
    -----------
    Fimpen72: Jag har exakt samma känsla som dig när man närmar sig BIM dagen, man är så så så nära sen kommer den förbaskade mensen och man bara dalar rakt ner! Men snart ska vi oxå plussa...
    -----------
    Syskonmaking: Har du fattat att du e gravid??? Jag menar att jag själv hade nog inte gjort det Är så glad för din skull och du är inte en av dom vi "hatar"
    Njae här i min familj är det JAG som har friat, har för mig att jag skrev det i ett inlägg! Det va iaf på Midsommarafton.
    --------
    Tack alla
    ---------
    Kul med en massa ÄL här i tråden 
    -----------------

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??