• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Smurfette77 skrev 2010-09-09 12:43:51 följande:
    Jag brukar alltid ha ägglossning mellan dag 14-16 så jag hoppas det är likadant nu? Jag har haft så himla mycket känningar i äggstockarna sen i förrgår (som var sista pergo-dagen) så jag blev nästan lite orolig att den kommer tidigt. Men nu verkar äntligen min huvudvärk gått över! Och idag såg jag äggviteflytningar (jag brukar ha det i fem dagar innan Äl, så det kan ju stämma med tiden)  så jag hoppas det blir en riktigt bra ägglossning nu Glad
    Har du alltid äggviteflytningar i några dagar innan ÄL?
    Jag har haft det till och från i 4 dagar! Men vi är väl alla olika! Va bara lite nyfiken för jag testar mig inte denna
    månaden med äl-test!
    ---------------
    Syskonmaking: Jag hoppas att din ÄL är på G
    ---------------
    Jag är på Cykeldag 20 idag (av ca 33) kan man sluta sexa idag då
    vi har haft det varann dag sen 1vecka tillbaka... ZzzZZzzzz
  • sassa07
    Fjällräven skrev 2010-09-12 09:53:49 följande:
    Börjar få lite starkare streck på ältesterna nu!  Känns himla spännande Får se om vi lyckas pricka in någe, om det nu blir någe, inte så lätt alla gånger när man har en liten en.

Hur går det för er andra? 
    Håller tummarna för att det tar sig nu!!!
    Jag har BIM runt 21 sept. Denna månaden har jag var Pergofri så jag har inga stora förhoppningar att
    det tar sig men vem vet...
    --------
    syskonmaking: Vilken dag är det nu???
    --------
    MD77: Hur har det gått i helgen???
    ----
  • sassa07
    Fjällräven skrev 2010-09-13 19:48:03 följande:
    Verkar vara många som är på gång framöver, hoppas det tar sig för oss allihopa nu!

Är pergofri jag med, man hade ju inte så mycket val den här gången  
    MD77 skrev i ett inlägg att Spetember skulle vara våran månad Så nu håller vi tummarna!
    Kollar du ÄL även om du är "fri"??? jag har oxå vart "fri"denna månaden så vi får väl se i nästa vecka om det kan ske under
    När har du BIM isf??
    -------
    Fimpen72: Jag har nog inte riktigt hängt med på allt här men Primolut startar väl mensen?? Så om du har haft ÄL och mensen inte dyker upp direkt efter ca 14 dagar, börjar du med Primolut då efter några dagar för att sen få fart på ÄL så snart som möligt igen??? Eller är jag helt ute å cyklar
    -----
    MariaK7: Jag fick göra VUL dag 12-14 sen andra gången fick jag göra dag 17 för jag hade ev sen ÄL!
     LYCKA TILL!
  • sassa07
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-14 21:01:02 följande:
    Hjälp!!!
    Var på vul idag och hade 3 äb på 14-15 mm. Fick sexförbud!

Men ska jag verkligen följa det, vad är risken att alla tre äggen skulle bli befruktade och fastna i livmodern?
    Hade dessutom tunn,3 ,5 mm, slemhinna, så där vil nog inga ägg fastna.

Vet inte hur jag ska göra, chansen för graviditet är ju större med tre ägg än med ett, men trilingar går ju inte det heller.

Vad ska jag göra?
    oooops! Vilken sits :-/ Jag hade nog sexat iaf... Alla äggen behöver väl inte bli befruktade, eller?
    ---------
    Jag har så fruktansvärt ont på höger sida och har haft molande värk i magen till å från idag!
    Ja antingen e ju mensen på G eller så kanske det finns ett hopp för att det har tagit sig! BIM 21/9
  • sassa07
    Fimpen72 skrev 2010-09-16 09:38:36 följande:
    sassa07 - när ska du testa, kan du hålla dig till BIM? Spännande ju!
    Man kan ju hoppas att det finns lite Pergo kvar i kroppen
    Testar mig inte före 21/9! Antingen samma dag eller dagen efter! Man lever ju på hoppet dom dagarna sen är besvikelsen obeskrivlig när mensen dyker upp!
    Men det gör ont i dag med på höger sida... Usch jag verkligen letar grav.symptom!
    September är våran månad!!!
    ---------
    MD77: Nåt utslag???
  • sassa07

MD77: Jippiii va roligt! Nu håller jag tummar och tår att det tar sig   Vilken panik å inse att det flyttat men tur att du hann

September it is Heja oss alla...

• sassa07

Nu-ska-det-bli-barn-lista

Sassa07:
    BIM 21/9 (Pergofri denna gången, 2:a barnet)
    Sancia:
     ÄL 12/9 BIM 26/9 (1:a försöket med Pergo, 2a barnet)
    Fjällräven: 
    ÄL - 14/9, BIM 28/9 (2:a barnet)
    MD77:
     ÄL - 17/9 BIM - 1/10 (2:a försöket, 1:a barnet, 2:a Pergokuren)
    Fimpen72: - BIM 15/10 (2:a försöket, 4:e barnet, 2:a Pergokuren)
    Syskonmaking: ÄL 18-19/9 BIM 2/10 (4e försöket med Pergo, 2a barnet)

• sassa07

Nu-ska-det-bli-barn-lista

Sassa07:
    BIM 21/9 (Pergofri denna gången, 2:a barnet)
    Sancia:
     ÄL 12/9 BIM 26/9 (1:a försöket med Pergo, 2a barnet)
    Fjällräven: 
    ÄL - 14/9, BIM 28/9 (2:a barnet)
    MD77:
     ÄL - 17/9 BIM - 1/10 (2:a försöket, 1:a barnet, 2:a Pergokuren)
    Barnlängtan2011: ÄL 20/9, BIM 5/10, (6:e försöket, 2a barnet, 1a pergokur)
    Fimpen72: - BIM 15/10 (2:a försöket, 4:e barnet, 2:a Pergokuren)
    Syskonmaking: ÄL 18-19/9 BIM 2/10 (4e försöket med Pergo, 2a barnet)

Du är med nu Barnlängtan2011
    ------------------------------

Undrar en sak:

Jag hoppade in i denna tråden då Pergotime va något nytt för mig när jag fick reda på att jag inte hade ÄL (Tycker att ni alla är urmysiga att bolla tankar, glädje, bekymmer, tårar, funderingar mm med )
    Men är det bara jag som har försökt ett längre tag att försöka bli gravid??? Vi har försökt sen Mars-09! Det va då vi började sen efter 1 år fick ju jag hjälp å då upptäckte man att jag inte hade ÄL!
    Eller har ni alla vetat att ni inte har ÄL alt ingen mens som kommer.
    -------------------

Har inte haft några direkta menssymptom i helgen och inte grav. symptom heller... Vi får väl se vad som händer!!!

• sassa07
    MD77 skrev 2010-09-19 20:00:00 följande:
    Sasa07: Ser att du är först på listanGlad Tänker du vänta till BIM med att testa? Det är ju riktigt spännande...blir det första plusset! Hoppas verkligen det!
    Jag testar på BIM dagen! Ingen idé att vänta längre för då går jag bara å väntar på att testa mig å då inbillar jag mig att mensen blir försenad! Bättre att ta det och sen koppla av å visar det neg. kommer säkert mensen med en gång!

Barnlängtan: Man kan ha mens utan ÄL! En kvinna med normal menscykel (28 dagar) har 9-10 äl/år
    Min första mens efter att jag slutat med ppiller kom ca 5 veckor senare, men ok tyckte jag, var glad att den kom tillbaka så direkt efter att jag slutat... Sen varierade den mellan 5-7 veckor!!! Urjobbigt! Körde med äl-test ibland men blev bara stressad å knäpp av dom!
    Sen kom jag till gyn efter ett år å då fick jag svar: ingen ÄL! Har ätit 2 kurer med Pergo men fick inget nytt denna månad så vi får väl se om jag har haft en egen denna månaden. Första kuren fick jag äl andra vet jag inte!
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-09-20 07:53:31 följande:
    Ja visst är det roligt med alla ägglossningar. häftigt att vi alla nästan är lika i cykeln oxå skiljer ju bara några dagar.. häftigt! Så nu tycker jag att det ska forsa in plus på samma sätt som äl har gjort! Jag håller tummarna för oss alla!!!
    Javisst är det spännande nu

Det du skrev om hunger har jag oxå känt runt äl. Jag har vart tok hungrig och käkat som en häst och även vart sugen på sött! Först tänkte jag att det kanske är min träning men jag har inte tränat så mycket mer per vecka än vad jag brukar göra....
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??