• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Syskonmaking: Skit då! Men imon ska du se att dom kommer

MD77: Första kuren av Pergo kände jag nada men enl blodprov hade jag ju äl. Andra omgången kände jag inte så mycket heller men mina äl-test visade äl.
    Om inget händer denna månaden med "egen" äl så undar jag om jag kommer att få en dubbelkur av pergon???
    När ska du göra VUL???

• sassa07
    MD77 skrev 2010-08-31 19:52:28 följande:
    Jag ska på VUL på torsdag så då får jag min domGlad 

Om du nu fått ÄL an enkelkur så behöver du väl inte dubbelkur...?
    Hmmm så långt tänkte jag inte....

Hoppas att det visar äggblåsor på Torsdag
  • sassa07
    Vad har du sagt till mig??  "deppa ner dig och ryck sen upp dig" och det tycker jag att du ska säga till dig själv nu! Vet hur du känner!!! Va arg, upprörd, irriterad gör vad du vill!!! men kom igen sen... Vi ska klara detta, vi ska alla få vårat plus!!! (säger jag som kanske ev inte ska ha mer barn) men ni andra ska iaf få ert plus...
    Vi kämpar och stöttar varann....
    Hoppet finns ju att dom kommer imon

MD77: Lycka till på VUL imon!!! Håller tummarna
  • sassa07
    Ja ni har rätt! Jag tänker bryta ihop här en stund sen kommer jag igen! Skrikandes Jag gillar er,ni är ett bra "stött-gäng"
    Jag gillar er alla oxå Skönt att få skriva av sig både när man e på topp å nere i botten!
    Vem vet vi kanske har en tråd ihop hela vägen:  "Vi som väntade lääänge på plus och nu har  trotsiga tonåringar" Cool hehe....

Smurfette77: Oki jag kanske inte e så insatt men,  Vad spelar lutealfasen för roll om man har ÄL??
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-09-02 16:00:39 följande:

Nu har jag varit hos gyn och gjort ett VUL, domen blev:

Fin 3-skiktad slemhinna på 7,4 mm
    2 äggblåsor på ca 9 mm

Hon sa att jag antagligen inte kommer att få ÄL till helgen och det är svårt att veta hur de utvecklas, om det blir båda eller bara ett av dem. Jag ska tillbaka på måndag och se om/hur de växt. Hon tyckte att jag ändå kunde testa med LH-stickor om jag ville, man vet ju aldrig...
    Det känns i alla fall som att det finns hopp för ÄL, det känns bra. Sist växte mina ÄB 3 mm/dygn så om de gör de nu med så kommer en eller båda att vara ca 21 mm på måndag. Så nu är det bara att vänta och se... 

Jippiii.. hoppas hoppas hoppas nu!!! Håller tummar å tår!

Syskonmaking. Härligt att tabletterna kom
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-09-03 10:44:00 följande:

Sassa: När räknar du med att ha BIM? Eller har du bestämt något datum dom du ska börja med "menstabletter" igen?

Jag räknar ca 33 dagar menscykel! Så BIM blir runt den 21 Sept (kanske)
    Nu har du nog rört ihop det, eller så har jag missuppfattat  Jag äter inga "menstabletter". Utan min härliga underbara mens dyker så gärna upp av sig själv när det passar den 
    Jag har bara ätit pergo! Så om det är möjligt att få en egen äl, så har jag det nu i helgen....
    Kommer mensen så ska jag få pergo igen... Men som jag skrivit innan, jag e osäker på hur jag/vi vill göra!
    Men visst man spanar ju ändå i kalendern och VET att nu kanske man har äl... Så önskan finns ju!
    Det sägs att "när ett liv försvinner så kommer ett nytt"  min sambos mormor har väl bara ett par dagar/timmar kvar på jorden... Usch va hemsk jag låter! men hon e gammal å bor på hem!
  • sassa07

Fimpen72: Jag tycker oxå att det är ett streck (även med ett glas vin i kroppen ) Så jag skulle nog oxå våga säga Grattis!!! Hur gamla är dina tvillingar???

Håller med Md77, hoppas att September är våran månad

• sassa07
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-03 19:44:03 följande:
    Grattis fimpen! Tycker oxå det ser ut som pos.

Är det någon av er här som skulle kunna tänka sig att dela med sig av sitt Klomifen, 5 st tabl, 50mg, mot ersättning givetsvis.

Fick Pergo utskrivet i tors och fick naturligtvis även mens igår. Pergo slut på Apoteket och beställde då från Goldpharma men för er verkar det ju ha tagit ca 1 vecka och då är det ju försent att börja. Gyn dr vet att jag fick mens igår och han vill göra vul cd 12-14, så det går nog inte att fuska med datumen.

Bor i sthlm, kan komma och hämta det om någon bor i sthlm och kan tänka sig att bli av med 5 tabl! Kan ju ge tillbaka 5 tabl om det behövs, beställt Clomifen Ratioph, 50mg.

Finns det någon, snälla!!!!
    Tyvärr har inget!!!
  • sassa07

MD77: Hoppas att dina äggblåsor har växt så det knakar i helgen

• sassa07

MD77: Hoppas att det  visar pos på ÄL test nu till helgen När dom "bara" visar 12 mm är det troligt att man ens får ÄLdå, nu menar jag inte dig personligen (för jag håller tummarna) utan alla generellt???
    Har man ÄB så har man ÄL, eller???

Syskonmaking: Hoppas att det arbetas för fullt där nere...

Själv har jag inte testat med ÄL test, men i helgen och idag har jag haft äggvita flytningar, hoppas att det kan vara ett tecken!
    Kommer mensen denna månad så har jag(vi) sagt att vi kör en omgång Pergo till.... Vi vill ju!!! Det är svårt att bara säga att man absolut inte vill...

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??