• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Md77: Fortsätt att testa ett tag till du kan ju få en sen ÄL och börja knapra tabletterna sen..  Ingen idé att vänta ju.. Har du Primolut eller liknande "menstablett" utskrivet om som du kan hämta ut eller måste du till läkaren först?

Sassa: Ja precis, det är så jag tror med. Får vänta till den 12e och se vad som händer..
    Du ahr helt rätt inställning! Klart du kommer bli gravid nu!! Blir vi inte det så bryter vi ihop då.. Men nu håller vi tummarna!!
    Vad är AC?

Vad har ni andra haft för cyklar med Pergo, alltså hur långa?
    Jag har haft 22 och 28 dagar..

• Eddam
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-05 22:29:24 följande:
    Första gången jag tog pergo hade jag 30+ cykel, fick inget utslag och ingen äl.. men hoppas dubbel ska funka bättre. Men när man läst om andra verkar det vara vanligast mellan 16-12 dagar..

Missuppfattade jag helt nu eller? Det kan väl inte vara normalt att ha en hel cykel (mens till mens) på 12-16 dagar? Då hinner man väl aldrig bli gravid?!

• Eddam
    Jag äter MittVal Kvinna, någon som vet om det är dumt att äta samtidigt som pergotime??
    Det går jättebra!

Sassa: Tänk om det blir 2!! Jag fick lite småpanilk häromkvällen när jag låg ovh funderade och kände hur jobbigt det skulle vara med 2 små och en 2,5-3 åring.. Men som du säger, 2 st är helt klart välkomna med!

MD77: Nej vad tråkigt att du inte har fått någon äl än.. Vilken dag är du på nu?
    Det där AC verkar ju ha många bra fördelar.. Finns det några negativa/biverkningar?
    Vet ni varför man inte får blanda dom och Pergo? Blir effekten för stor eller?

Ljusgläntan: Hur går det med Pergoknaprandet? Känner du av det något?

Fjällräven: Hittat någon ÄL?

Här har mina bröst svullnat upp och ena brötet ömmar och magen beter sig som att mensen skulle vara på väg. Brukar ha skum mage 1-2 dagar innan mensen men nu har det hållt i sig nån vecka. Tuttarna brukar jag inte känna något alls i, tror det är en härlig biverkning av Pergon.. Tror jag går på toa varje timme för att känna om mrnrn har kommit... MEEEN ingen mens än och ingen mer blodstrimma..
  • Eddam

Ljusgläntan: Jag fick äl på första kuren på dag 9. Var det inte Skrållan som oxåå fick det?? Min läkare sa att man vanligtvis fick äl på dag 9-13 om man åt Pergo på dag 3-7. Så börja testa så snabbt du kan..

---------------------------------------------------

Jag ska gravtesta i morgonbitti, är det neg då så ringer jag till min läkare och frågar vad vi ska hitta på här näst.. Jag har en känsla av att jag inte är gravid och att jag heller inte har haft ägglossning så att ingen mens kommer att komma... Men vi får se i morn..

• Eddam

Det blir inga gratulationer!! Testet viade neg.. Så idag ska jag ringa till läkaren och se vad som händer härnäst... Antar att det blir en månads vilande från Pergo för att sen köra igång igen.. Ska se vad han säger...

• Eddam

På något skumt sätt så är jag inte så deppig denna gång. Jag kände det på mig kanske.. Känns nästan som att jag har gett upp hoppet om miraklet Pergotime, iaf i denna dos.. Samtidigt hoppas jag att blodprovet visar ingen ÄL så vi kan gå vidare och få annan hjälp fort och så att vi får en förklaring på varför  jag inte blir gravid.. Vore ju tråkigt att höra att jag har ÄL men att den lille inte vill stanna kvar..

Men men, jag håller hoppet uppe och längtar efter att få prata med läkaren ikväll...

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-08-10 19:11:33 följande:
    Skönt att du inte känner dig så deppig Vi ska allt ta oss igenom detta... Förstår att du vill ha ett svar på varför! Hur länge ska man egentligen behöva ta pergo innan det blir något annan behandling. Tror du IVF???
    Har din man testat sig? Ni har ju en ganska liten hemma å det va ju inte så länge sen hans spermier tog sig och ni fick eran son. Så det känns ju ändå uteslutet! Jag e oxå nervös om det inte tar sig denna gången, vad händer då egentligen...
    Snart är det vi

Ljusgläntan3030: Lycka till imorgon och hoppas att dina äggblåsor är större denna gången Håller tummarna för dig
    Ja klart vi tar oss igenom det här!! Det tar bara lite längre stund än vi själva skulle vilja..

Nu har jag pratat med läkaren, jag hade inte haft någon ÄL denna gång, precis som jag själv trodde så nästa tisdag ska jag på VUL. Sen trodde han att vi ska försöka på dubbel dos och se vad som händer. Allt beror väl på hur hur VULet ser ut.. 

Ang vad jag tror kommer ske sen så har jag ingen aning.. Syrran som har PCO blev gravid genom några hormonsprutor. Gaaahhh!! Jag vill bara ha något så jag blir gravid skitenkelt och snabbt! Ingen som har ett sånt piller på lager??
  • Eddam

Forts..
    Nej, min man är inte kollad. Tror att läkaren har samma inställning som dig, vi har ju en liten skrutt osm han är pappa till så dom borde ju fungera.. Men samtidigt så blev ju jag gravid på första föröket oxå men det funkar ändå inte nu...

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-08-10 20:36:08 följande:
    Å jag blev gravid för 6 år sen med p-piller! Min mans spermier kanske har försämrats under dessa åren Förvånad
    han e beredd att kolla sig om det blir så...
    Snart kommer vi
    Det är skumt att det kan bli sån förändring! Men man förstår ju hur kroppen kan hitta på nya saker och inte alltid gör som man vill...

Men absolut, SNART ÄR DET VÅRAN TUR!!!!
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-08-11 07:02:25 följande:
    Min första kur med pergo hade jag bara 4 st Äl-test, så jag vet inte när jag hade äl, men blodprovet visade iaf att jag hade haft äl!
    Nu andra kuren så testade jag nog ihjäl mig Skrattande men det visade pos. och  det var en lycka att äntligen få se ett pos. äl-test!
    Jag har bara ätit enkel kurer eftersom första kuren visade äl.
    Förra pergokuren va menscykeln 31 dagar så jag räknar samma denna gången... så 19 Aug blir bim!
    Fjällräven skrev 2010-08-10 22:27:22 följande:
    Ja, det är lika spännande varje gång
    Borde ha bim om ca en vecka isåfall. 
    Håller tummarna för er!!!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??