• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

ljusgläntan3030 skrev 2010-08-10 22:18:30 följande:
    Sassa07 - Tack så mycket!!.. när har du BIM? har äl-test funkat på dig, dvs att du fått utslag när du ätit pergo?
    Min första kur med pergo hade jag bara 4 st Äl-test, så jag vet inte när jag hade äl, men blodprovet visade iaf att jag hade haft äl!
    Nu andra kuren så testade jag nog ihjäl mig Skrattande men det visade pos. och  det var en lycka att äntligen få se ett pos. äl-test!
    Jag har bara ätit enkel kurer eftersom första kuren visade äl.
    Förra pergokuren va menscykeln 31 dagar så jag räknar samma denna gången... så 19 Aug blir bim!
  • sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-08-11 18:38:40 följande:
    Livet kan svänga plötsligt. Jag och sambon har gjort slut, jag har flyttat ut.
    Plötsligt händer det... ojoj.
    Mitt liv är rätt rörigt just nu.
    VA??!! Verkligen jättetråkigt att höra
    Det är helt naturligt att ditt liv är rörigt just nu, du kanske ska vara lättad att du inte blev gravid med honom...
    Jag hoppas att du snart står på benen igen {#emotions_dlg.flower} Hoppas att du har fina vänner som tar hand om dig, vi "cyber-friends" finns ju här oxå
    Känner du för att bara skriva av dig eller något annat så tveka inte att skriva av dig i denna tråden!
    Ta hand om dig! Stor Kram

ps. jag har faktiskt undrat vart du tog vägen...
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-08-11 13:41:45 följande:
    Fjällräven skrev 2010-08-10 22:27:22 följande:
    Ja, det är lika spännande varje gång
    Borde ha bim om ca en vecka isåfall. 
    Håller tummarna för er!!!
    TACK!!!
  • sassa07
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-11 19:42:24 följande:
    Hur stora äggblåsor hade ni på vul efter pergotime?

jag var på vul idag och hade 2 ägg på bara 10mm.. inte så hoppfullt va??
    Vet inte, det sägs ju att dom kan växa till sig rätt fort! När tror du att du ska ha äl???
    Ska du tillbaka???
  • sassa07

Syskonmaking: Sa läkaren något om vad som händer nu???

Oroar mig inför BIM :-/ Önskar att dagarna kunde gå lite lite fortare....

• sassa07
    Eddam skrev 2010-08-12 17:56:38 följande:
    Jag ska dit på tisdag och ultraljuda och hoppas på att det ser bra ut.. Eller något...

Varför är du orolig?
    Vad tror dusjälv? Kan du vara gravid? När hade du BIM?
    Skönt för dig att få en tid å förhoppningsvis att något händer Väntar med spänning...

Äsch jag kanske ska starta en egen gnälltråd!
    Man försöker å försöker, och tycker att pergo skulle vara något "magic". Det är bara för mycket tankar som går runt runt runt, och känslor! Å nu när man närmar sig BIM så har jag redan intalat mig att jag inte e gravid! (Negativt jag vet) men det är väl någon typ av försvars grej.
     Känner ju inget iaf + att jag har molande värk i magen. Hugger ibland!

Idag eller under dagen, så har jag fått en massa små små plitor i HELA pannan, hel knottrig! plus att jag har fått tre FETA bölder på kinden, halva ansiktet va helt rödblossigt idag en stund-Skumt!

Men nu har jag vart ute å pillat lite i mina blommor och det är avkopplande...

Dag 31 i cykeln är på onsdag, så jag har det som BIM!

Skönt nu har jag fått skriva av mig lite... Tack
  • sassa07

Hittade detta i en tråd här på FL

För mig var det träning i kombination med vila, meditation och till viss del slemlösande hostmedicin ( som även gör slidslemmet mindre segt och lättare att simma förbi för spermierna) som var lösningen
    (Bisolvon)

Vem vet??

Fjällräven: Hur många kurer har du ätit? Har läst i en del trådar att man får betala själv, trodde inte det var sant först... Menar du att du ringt till en privat klinik idag???
    Ja vad spännande, nu ska vi plussa 

• sassa07

Syskonmaking & Fjällräven:
    Vad är det som gjort att ni har valt att gå privat?? Skönt att du har en läkare som oxå tyckder det är dyrt så att ni kan ha tel.kontakt istället  
    Man kanske ska ta kontakt med en privat läkare. 
    Skiljer priset mycket på att gå igenom landsting vs. privat?? eller är det väntetiden???

Syskonmaking: Jag har haft/har samma tankar som dig när det gäller att bara ha ett barn!!!

• sassa07
    Fjällräven skrev 2010-08-13 09:05:15 följande:
    Sassa07: Valt o valt...här har man inte så mycket till val när man behöver hjälp med att få ett syskon. Endast dom som inte har några barn får gå via kk eller barnlöshetskliniken. Vilket är helt rätt egentligen tycker jag, dom som inte har några alls måste ju få hjälp först.

jo det är väl rätt att dom som inte har några barn ska få gå... Aha jag trodde att man kunde gå genom landstinget även om man hade barn sen innan. Är det olika i olika landsting? 
    Jag vet ju iofs inte vad som händer med mig heller om det nu inte har tagit sig..

Syskonmaking: Nejdå jag e nöjd där jag går, dom kan ju inte skynda på något iaf eftersom kroppen bestämmer  hur det ska vara
    Jag är nog inte så påläst om detta med privat klinik, som jag skrev innan så trodde jag att det va väntetiden, kostnaderna m.m som va skillnaden!
    Får väl ta reda på hur min kommun gör!

Skrållan83: Livet är tufft men du verkar må bra trots omständigheterna. Lycka till med lägenheten
  • sassa07
    Fjällräven skrev 2010-08-13 15:53:10 följande:
    Sassa07: Det verkar nog vara olika i olika landsting, hoppas ditt är bättre än mitt
    Jag tror att våra landsting/kommuner gränsar varandra... men det är ju ändå skillnad på alla landsting i detta avlånga land..

Ljusgläntan3030: Vad tråkigt att det inte fungerar men bra att det finns andra alternativ för dig.
    Hur ofta/många sprutor få an ta?? Är det som en typ av kur man får göra???
    Lycka till!!!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??