• sancia

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Jag vill också vara med.  
    Är inne på tredje dagen med pergotime och börjar känna mig lite trött och snurrig.

• sancia
    Eddam skrev 2010-09-09 08:23:49 följande:
    Så bra!! berätta gärna hur det har gått!!!

----------------------------------------------

Jag är sååå otålig!! Jag vill ha ÄL nuuuuuuu, är bara på dag 12 men ändå...
    Är det någon annan som börjat på dag 5? När har ni fått ÄL då?

Jag började förra onsdagen (dag 5). Var inne på VUL idag (CD 13) , hade en äggblåsa på 16,2 och en på 15,6 mm. Slemhinnan var 6,2. Min läkare trodde på ägglossning på söndag (CD 16) .

Jag har ätit pergo en gång innan och fick även då ägglossning på CD 16. 

• sancia
    Smurfette77 skrev 2010-09-09 14:31:21 följande:
    Ja jag har dem alltid ganska länge, men de flesta verkar ju ha det i 1-3 dagar, men det är ju så himla olika från person till person Glad Just nu har jag väldigt mycket för att vara på dag 10, så det känns som att antingen får jag mer av pergon eller så kommer jag att få ÄL tidigare.
    Jag har också haft flytningar sedan dag 10 och min läkare sa att pergo kunde ge ökade ägglossningsflytningar. Han sa också att det var possitivt eftersom det hjälpte spermierna att komma till målet.
  • sancia

Jag har börjat testa med ägglossningstest, och det har börjat ge utslag. Men visst är det så att sträcket måste vara starkare än teststrecket för att det ska gillas?

• sancia
    Fjällräven skrev 2010-09-12 09:53:49 följande:
    Börjar få lite starkare streck på ältesterna nu!  Känns himla spännande Får se om vi lyckas pricka in någe, om det nu blir någe, inte så lätt alla gånger när man har en liten en.

Hur går det för er andra? 

Jag fick ett starkt fint streck i lördags eftermiddag, så läkaren hade säkert rätt i att det var ägglossning i går. Nu hoppas jag bara på att något av de två äggen finner en mjuk och trevlig plats att landa på.

• sancia
    Fimpen72 skrev 2010-09-16 17:10:59 följande:
    barnlängtan - håller tummarna!!
    Jag håller också tummarna. Både för att jag så klart hoppas på att ägget fäster och sen är det bra om jag håller tummarna sysselsatta. Det kliar nämligen i testfingrarna, även om det är på tok för tidigt...
  • sancia

Oj vad det verkar hända mycket just nu jag skriver in mig i listan

Nu-ska-det-bli-barn-lista

Fjällräven:
    ÄL - 14/9, BIM 28/9
    MD77:
     ÄL - 17/9 BIM - 1/10 (2:a försöket, 1:a barnet, 2:a Pergokuren)
    Fimpen72: - BIM 15/10 (2:a försöket, 4:e barnet, 2:a Pergokuren)
    Syskonmaking: ÄL 18-19/9 BIM 2/10 (4e försöket med Pergo, 2a barnet)
    Sancia: ÄL 12/9 BIM 26/9 (1:a försöket med Pergo, 2a barnet)

• sancia

Oj barnlängtan, det är nästan så att man tror att du är läkare, du verkar ha sån koll!

Sassa, visst är det i morgon du har BIM? Försöker goda in ett pluss!

Själv tänkte jag kanske testa i morgon, då är det BIM-5. Sist testade jag dock negativ på BIM-4 och svagt svagt plus BIM-3, så egentligen är det kanske lite tidigt.

• sancia

Jag har testat på morgonen och fått ett väldigt svagt streck. Så svagt att jag vill vänta med att ta ut segern (speciellt med tanke på dig Fimpen). Jag känner dock igen en del känslor som jag hade när jag var gravid förra gången, så hoppet finns där!

• sancia
    sassa07 skrev 2010-09-21 08:14:27 följande:
    Hoppas hoppas att det är något på G därnere
    Alla mystiska "symtom" ser jag som bra tecken! 

Tråkigt Sassa, men det kanske fortfarande kan bli ett pluss!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??