• sancia

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Fimpen72 skrev 2010-09-21 10:05:47 följande:
    spännande. Har du inte ngn bild? Var det CB?
    Nej, ingen bild tyvärr. Det var testlagrets stav. Det som känns lite lovande är att min man också såg någonting och han är sådan att han inte vågar hoppas på att jag är gravid förrän vid förlossningen.
  • sancia

Lite starkare streck nu på kvällen! Nu börjar jag bli förväntansfull!

Ska försöka testa i morgon bittti också, och sen är jag utan internet till början av nästa vecka. Så hör ni inte ifrån mig i morgon så kommer jag med ett starkt pluss på måndag! (Hoppas jag i alla fall)

• sancia

Jag är gravid! Nu är det ett tydligt streck och till och med skeptikern till make blev tårögd när han såg morgonens test! Glad

• sancia

Tack snälla ni! Nu får ni se till att jag inte är ensam så länge! Jag håller tummarna och tänker såklart fortsätta följa tråden.

• sancia

Åh nej, jag som hoppades att jag skulle komma hem till lite goda nyheter. Har inte läst allt jag har missat, hur har det gått för er andra som hade BIM precis efter mig, Fjällräven och Syskonmaking?

• sancia
    Eddam skrev 2010-10-01 09:48:30 följande:

Jag vet precis hur du känner!! Så kände jag strax efter äl.. Det är en HEMSK känsla!! Men den kan ändras.. Ge inte upp än!!

----------------------------------------

Testoholic som man är så tog jag ett äl test nyss eftersom jag plussade så med sonen.. Och det blev positivt utslag på dom.. Så nu har jag fått upp förhoppningarna lite igen.. Det kan ju lika gärna visa för mens men det KAN ju faktiskt vara en graviditet.. Hoppas hoppas hoppas!!

Åh vad spännande! Håller tummarna!

Att du klarar av att vänta! Själv började jag testa på BIM-7 denna gång.
  • sancia
    Eddam skrev 2010-10-01 14:09:18 följande:
    Okej tjejer, igår beställde jag gravtester. Bara för tänk OM mensen inte kommer i morgon.. Idag kom dom!!!
    Kunde självklart inte hålla mig trots att jag lovat mig själv..

Så med mitt på dagen urin och 2 timmar efter senaste kissning så fick jag detta:

Svaagt men rosa streck och väl synligt, BIM-1 ! I morgonbitti ska jag testa med clearblue för att vara helt säker!
    Grattis!!!
  • sancia
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-04 19:40:07 följande:
    Ni som tar varannan månad, varför ska ni göra det, någon särskild anledning?

Min gyn(ska byta föresten) sa att jag inte ska ta nu, utan vänta tills nästa, frågade aldrig varför. Blir precis som alla andra, helt tom i huvudet och vågar inte fråga, när jag själv går till Dr.

Mitt problem nu är att jag funderar på att åka utomlands cd 17- 21, skulle kunna åka cd 19- 23 oxå, alt cd 24-28
    Tar jag pergo borde jag få äl som denna månad cd 20 eller tidigare antar jag, tar jag inte vet jag ju inte när äl kommer. Naturligt kan jag få äl mellan cd17-38. Kan ju altid boka hemresan tidigare om jag fåt pos på äl stickorna.
    Tror det vore bra för mig att komma iväg, lite miljöombyte, värme och sol, helt gratis oxå.
    Vore ju knäppt att låta menscykeln styra livet, men om vi skulle missa en äl vet jag inte vad jag gör,

Min fundering är att ta cd3-7, borde ju då få äl tidigare än cd 20 och då kunna åka 19-23 i varje fall.
    Jag har förstått det som att effekten fortfarande sitter i nästa cykel, men att man inte får de negativa verkningar som kan komma om man äter mycket pergotime. Dvs tex tunnare slemhinna.

Nu kommer jag inte ihåg hur många kurer du har ätit, men jag kan berätta att min bästa kompis blev gravid under sin första paus. Hon körde dessutom akupunktur... Är det någon som testat det
  • sancia
    Fimpen72 skrev 2010-10-04 19:57:31 följande:

En tjej på jobbet äter pergo just nu, hon vet inte att jag också gör det...
    Hon på dag 6 och jag dag 22..
    Nu har jag "bara" 11 dgr kvar till BIM... Fy, vill bara sova bort tiden.

Jag har köpt ett Efva attling smycke som heter Baby luck.
    En lite bricka med siffran 8 på.
    Ett lyckonummer i Asien.... tog på mig halsbanden häromdagen för att få lite baby luck, tror ni det fungerar *flin*

Funderar lite på när jag ska börja gravtesta... fredag eller är det löjligt tidigt.
    RFSU tidigt påstår ju att den ska kunna visa positit redan 7dgr efter befruktning.

Jag testade positivt på BIM-6 denna gång. Väldigt väldigt svagt, men iaf.
  • sancia
    Fimpen72 skrev 2010-10-04 20:37:23 följande:
    Blev det ett bra plus då eller suuupersvagt?
    Det var "gå till fönstret och vrida- och vända-svagt", men jag såg att det var rosa och inte grått. Dagen efter såg maken strecket på kvällen, så då var det inte ens morgon-urin. Jag går och funderar på om det kan vara två därinne. Mår redan illa, något som jag inte gjorde förren vecka 7+ förra gången.

Jag tror lite på det här med akupunktur. Har som sagt en kompis som testade det i samband med pergo och för henne gick det bra. Har en annan kompis som hade försökt få barn i 11 månader och på försök 12 (första gången efter akupunktur) blev det pluss. Men jag har aldrig provat själv.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??