• Hugge47

Använda koppel

jfsebastian skrev 2010-05-16 23:51:08 följande:
    Normalt vet jag inte, men nog inte helt ovanligt. Jag har testat och det funkade fint. Ingen var hundaktig, jag skällde inte heller .-) Gör bara saker som känns OK för dig. Som undergiven är det DU som sätter gränserna som din snubbe ska förhålla sig till. Läs på lite på nätet om hur såna rollspel fungerar. Vem som har vilken roll, hur ansvar fungerar, säkerhetstänkande vid bondage etc. Det finns "nybörjarinfo" i mängder. Det är mycket bättre än att bara gasa och hoppas på det bästa. Ha så kul, och glöm inte att garva emellanåt.
    Håller med om dessa goda råd. 
    Det är viktigt med säkerhetstänket när man håller på med bdsm, inte för att det är farligt (om man inte är väldigt extrem) utan för att båda skall kunna slappna av och veta att båda njuter av behandlingen.
    När jag och min sambo leker med koppel så är det inte för att jag ser henne som en hund, utan det är mer en fråga om dominans. Jag känner att jag har full kontroll. Så för oss är det en symbol för vem som styr.
    Men som jfsebastian skriver, det är alltid den som är undergiven som sätter gränserna, och du och din partner måste prata igenom detta innan ni leker.
    Ha det skönt (det är en order {#lang_emotions_djavulsk})
    Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • Hugge47
    Anonym (jaha) skrev 2010-05-17 10:46:30 följande:
    Jag har tänkt ta upp den diskussionen med säkerhet och stopp ord. Hittills har det varit tama lekar så det har varit inte så nödvändigt. Jag gillar att vara ug men vissa av hans förslag gör mig obekväm för att jag har aldrig tänkt mig i de banorna. . Jag tror det är själva objektet som jag inte gillar, för det är helt ok om han håller i min hästsvans eller nacke och styr vid oralsex. Vad använder ni som koppel? Jag vill inte ha en "riktig" hundkoppel, ser ju apfult ut.
    Vi har ett halsband som vi köpt från en webshop i Canada. Kopplet är ett enkelt läderkoppel vi har köpt i en butik i Stockholm som heter "Läderverkstaden" dom har blivit min favoritbutik eftersom dom även kan tillverka efter önskemål, dom finns även som webshop (bdsmshop.se) om du inte bor där.
    Men mitt råd i ert fall är att ni köper allt sånt där tillsammans så att ni båda gillar "tillbehören. Det kan även vara rätt upphetsande att leta dessa saker tillsammans.
    Tänk igenom vad det är som gör att du tycker att det är avtändande. Kanske blev du bara överraskad av förslaget? Om du absolut inte vill göra det så är det stopp!
    Gå dock igenom vad som skall gälla med stoppord osv, för nu har ni uppenbarligen tagit ett steg till i ert härliga sexliv. {#lang_emotions_wink}
    Hoppas ni finner ett sätt att utveckla ert sexliv ännu mer. 
  • Hugge47
    Anonym (jaha) skrev 2010-05-17 11:31:31 följande:
    Jag ska tänka igenom och känna på tanken. Det vore synd att inte ge det en ärlig chans. Tack för länken, ska kika på det när vi har tid.
    Lycka till!
    Har du fler frågor så skall du inte vara rädd att skicka mig  ett meddelande så skall jag försöka svara. 
  • Hugge47
    nyfiken00 skrev 2010-05-29 20:34:27 följande:
    hm, tänker mycket på det, är en av två i ett öppet förhållande, blir tänd på att han raggar upp andra, och lika så han med mej,,, Vi har redan bestämt att det blir seans under dagen när det blir och så går man där och är lite tänd på idén.... sen bestämmer vi att han skall vara master,,, det är väl lättast. Vi tänder lite ljus och lite musik,, sen beordrar han mej att kanske att stå på alla fyra och då bestämmer han att vi skall ha koppel, handbojjor, eller så binder han mej, ibland använder vi bara en greppsjal som jag inte "får släppa".... OM det blir koppel blir det oftast så at than ger mej en ögonbindel och sen koppel ... sen tar han mej bakifrån samtidigt som han håller i kopplet och i mitt hår,,,, när han känner att det är lägge smiskar han min rumpa med yttersta delen av kopplet... oftast slutar det med att han sprutar i eller över mej, ibland blir det mer avangserat med handbojjor koppel och även analt... Tycker det är skönt och är överraskad hur min kropp reagerar på detta. FLER borde testa. Inte alls så konstigt när man väl är där.
    Nej, det är bara härligt när man får testa gränserna med någon man kan lita på. 
    Då kan man bli förvånad över sin egen reaktion. :)
    Härligt att höra hur andra experimenterar. {#lang_emotions_cool}
  • Hugge47
    nyfiken00 skrev 2010-06-05 22:16:40 följande:

hm, ja det där med lita på är viktigt i just denna leken.

Japp, kan inte påpekas för ofta. 
    Förtroende är A & O i dessa lekar.

Ta det lungt med spriten också i samband med detta!! 
  • Hugge47
    nyfiken00 skrev 2010-06-12 21:24:11 följande:
    Är detta ett påbud för mej eller alla?!?!?

Tror inte att jag reagerar olika oavsett om jag har dratt ett par glas innan eller  inte.
    snarare tråkigare som berusad.
    Det är bara ett gott råd, speciellt om man binder varandra. Eller om man använder en gagball och liknande.

Men alla är olika så använd bara ditt eget goda omdöme så tror jag att det blir jättebra.

Skrattande 
  • Hugge47
    Anonym (jaha) skrev 2010-06-14 20:03:31 följande:
    Hehe, jag tror inte jag skulle våga göra allt jag vill som nykter. Jag förstår det du menar och skall förstås vara försiktig med alkoholen. Tyvärr har båda två haft mkt stressade dagara så det har inte varit så mkt "lek&bus".
    Stress är ju inte direkt en lusthöjare, men boka in en helg tillsammans. Kanske åka bort någonstans. Eller ni kanske har semester snart.
    Ät gott, drick lite god dryck och prata lite runt era förväntningar. Kanske har du något du skulle vilja testa men inte tagit upp?
    Föreslå att ni kollar på nätet eller åker till en butik och köper halsband och koppel tillsammans så att du kan få välja ett som du tycker ser bra ut.

Sen är det bara att njuta och fortsätta utveckla sexlivet.

Åh, vad jag vill att du skall gilla detta och njuta av det! Cool 
  • Hugge47
    Anonym (jaha) skrev 2010-06-19 15:29:00 följande:
    Åh, att bli dominerad så som du skriver låter eggande. Öronproppar är unikt, har aldrig tänkt på. Tyvärr är mina/våra fantasier rätt begränsade.
    Det där med öronproppar var en ny idé för mig också. Skall testas snart! 
    Cool 
Svar på tråden Använda koppel