• Anonym (jaha)

Använda koppel

Vi har varit tillsammans ett tag och börjat testa lite saker kring sex. Tex använt handbojor, bd/sm av snällare slag osv. Nu har han kommit på en idé. Att han ska ha en koppel runt halsen på mig. Som han kan dra och styra. Har ni använt koppel som leksak? Jag vet inte riktig hur jag ska göra. Det känns inte helt ok för mig. Känns som man är en hund, jag vill inte va nån hund. Han ser inte mig som nåt sånt utan mer att han då kan bestämma över mig genom att dra i kopplet. Är det "normalt"?

• Svar på tråden Använda koppel
  • jfsebastian

Normalt vet jag inte, men nog inte helt ovanligt.
    Jag har testat och det funkade fint. Ingen var hundaktig, jag skällde inte heller .-)

Gör bara saker som känns OK för dig.

Som undergiven är det DU som sätter gränserna som din snubbe ska förhålla sig till.

Läs på lite på nätet om hur såna rollspel fungerar. Vem som har vilken roll, hur ansvar fungerar, säkerhetstänkande vid bondage etc.
    Det finns "nybörjarinfo" i mängder.

Det är mycket bättre än att bara gasa och hoppas på det bästa.
    Ha så kul, och glöm inte att garva emellanåt.

• Anonym (jaha)
    jfsebastian skrev 2010-05-16 23:51:08 följande:
    Normalt vet jag inte, men nog inte helt ovanligt.Jag har testat och det funkade fint. Ingen var hundaktig, jag skällde inte heller .-)Gör bara saker som känns OK för dig. Som undergiven är det DU som sätter gränserna som din snubbe ska förhålla sig till.Läs på lite på nätet om hur såna rollspel fungerar. Vem som har vilken roll, hur ansvar fungerar, säkerhetstänkande vid bondage etc.Det finns "nybörjarinfo" i mängder.Det är mycket bättre än att bara gasa och hoppas på det bästa.Ha så kul, och glöm inte att garva emellanåt.
    Tack för dina åsikter. Hur tänker du kring det hela, med koppel? Varför känner du inte dig hund-aktig?
  • Hugge47
    jfsebastian skrev 2010-05-16 23:51:08 följande:
    Normalt vet jag inte, men nog inte helt ovanligt. Jag har testat och det funkade fint. Ingen var hundaktig, jag skällde inte heller .-) Gör bara saker som känns OK för dig. Som undergiven är det DU som sätter gränserna som din snubbe ska förhålla sig till. Läs på lite på nätet om hur såna rollspel fungerar. Vem som har vilken roll, hur ansvar fungerar, säkerhetstänkande vid bondage etc. Det finns "nybörjarinfo" i mängder. Det är mycket bättre än att bara gasa och hoppas på det bästa. Ha så kul, och glöm inte att garva emellanåt.
    Håller med om dessa goda råd. 
    Det är viktigt med säkerhetstänket när man håller på med bdsm, inte för att det är farligt (om man inte är väldigt extrem) utan för att båda skall kunna slappna av och veta att båda njuter av behandlingen.
    När jag och min sambo leker med koppel så är det inte för att jag ser henne som en hund, utan det är mer en fråga om dominans. Jag känner att jag har full kontroll. Så för oss är det en symbol för vem som styr.
    Men som jfsebastian skriver, det är alltid den som är undergiven som sätter gränserna, och du och din partner måste prata igenom detta innan ni leker.
    Ha det skönt (det är en order {#lang_emotions_djavulsk})
    Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • Anonym (jaha)

Jag har tänkt ta upp den diskussionen med säkerhet och stopp ord. Hittills har det varit tama lekar så det har varit inte så nödvändigt.

Jag gillar att vara ug men vissa av hans förslag gör mig obekväm för att jag har aldrig tänkt mig i de banorna. . Jag tror det är själva objektet som jag inte gillar, för det är helt ok om han håller i min hästsvans eller nacke och styr vid oralsex. Vad använder ni som koppel? Jag vill inte ha en "riktig" hundkoppel, ser ju apfult ut.

• Hugge47
    Anonym (jaha) skrev 2010-05-17 10:46:30 följande:
    Jag har tänkt ta upp den diskussionen med säkerhet och stopp ord. Hittills har det varit tama lekar så det har varit inte så nödvändigt. Jag gillar att vara ug men vissa av hans förslag gör mig obekväm för att jag har aldrig tänkt mig i de banorna. . Jag tror det är själva objektet som jag inte gillar, för det är helt ok om han håller i min hästsvans eller nacke och styr vid oralsex. Vad använder ni som koppel? Jag vill inte ha en "riktig" hundkoppel, ser ju apfult ut.
    Vi har ett halsband som vi köpt från en webshop i Canada. Kopplet är ett enkelt läderkoppel vi har köpt i en butik i Stockholm som heter "Läderverkstaden" dom har blivit min favoritbutik eftersom dom även kan tillverka efter önskemål, dom finns även som webshop (bdsmshop.se) om du inte bor där.
    Men mitt råd i ert fall är att ni köper allt sånt där tillsammans så att ni båda gillar "tillbehören. Det kan även vara rätt upphetsande att leta dessa saker tillsammans.
    Tänk igenom vad det är som gör att du tycker att det är avtändande. Kanske blev du bara överraskad av förslaget? Om du absolut inte vill göra det så är det stopp!
    Gå dock igenom vad som skall gälla med stoppord osv, för nu har ni uppenbarligen tagit ett steg till i ert härliga sexliv. {#lang_emotions_wink}
    Hoppas ni finner ett sätt att utveckla ert sexliv ännu mer. 
  • Anonym (jaha)

Jag ska tänka igenom och känna på tanken. Det vore synd att inte ge det en ärlig chans. Tack för länken, ska kika på det när vi har tid.

• Hugge47
    Anonym (jaha) skrev 2010-05-17 11:31:31 följande:
    Jag ska tänka igenom och känna på tanken. Det vore synd att inte ge det en ärlig chans. Tack för länken, ska kika på det när vi har tid.
    Lycka till!
    Har du fler frågor så skall du inte vara rädd att skicka mig  ett meddelande så skall jag försöka svara. 
  • nyfiken00

du får gärna fråg amej också är en undergiven tjej som "testat" dem mesta bindredskapen i sängen, KOPPEL är helt okej

• nyfiken00

SE till att köpa ett längre för då kan man smiska med det amtidigt ,, DUBBEL EFFEKT....

dessutom , om han vill binda dej med det funkar det bättre

• Anonym (jaha)
    nyfiken00 skrev 2010-05-28 21:41:14 följande:
    du får gärna fråg amej också är en undergiven tjej som "testat" dem mesta bindredskapen i sängen, KOPPEL är helt okej
    Ooh, va spännande. Hur tänker du kring det? Vi har inte kommit till skott än. Vem tänker på det när man håller på och hånglar. Utanför sängen så tänker vi inte alls på sånt. Jag menar, skaffa redskap o så. Hm..
Svar på tråden Använda koppel