jfsebastian skrev 2010-05-16 23:51:08 följande:
Normalt vet jag inte, men nog inte helt ovanligt. Jag har testat och det funkade fint. Ingen var hundaktig, jag skällde inte heller .-) Gör bara saker som känns OK för dig. Som undergiven är det DU som sätter gränserna som din snubbe ska förhålla sig till. Läs på lite på nätet om hur såna rollspel fungerar. Vem som har vilken roll, hur ansvar fungerar, säkerhetstänkande vid bondage etc. Det finns "nybörjarinfo" i mängder. Det är mycket bättre än att bara gasa och hoppas på det bästa. Ha så kul, och glöm inte att garva emellanåt.
Håller med om dessa goda råd.
Det är viktigt med säkerhetstänket när man håller på med bdsm, inte för att det är farligt (om man inte är väldigt extrem) utan för att båda skall kunna slappna av och veta att båda njuter av behandlingen.
När jag och min sambo leker med koppel så är det inte för att jag ser henne som en hund, utan det är mer en fråga om dominans. Jag känner att jag har full kontroll. Så för oss är det en symbol för vem som styr.
Men som jfsebastian skriver, det är alltid den som är undergiven som sätter gränserna, och du och din partner måste prata igenom detta innan ni leker.
Ha det skönt (det är en order

)