• Marelb

Är det vanligt att man blir klippt?

Har fött två barn och aldrig blivit klippt. Däremot har jag spruckit, lite, och jag kan säga att när det händer så känner man det inte! Krystvärkarna övertar liksom det mesta... Antar att det knappt känns att bli klippt heller!? Men det är säkert olika. Liksom att spricka, det beror ju på hur mycket man spricker såklart. Håller med om att det jobbiga är efter... man känner liksom inte för att folk ska peta i "allt" när man precis klämt ut ett barn. Har mycket svårt för att slappna av för att sy dessa fjuttiga stygn men det går ju till slut. Du behöver inte vara orolig tycker jag!

kille 2002 *** tjej 2005 *** BF 2010 07 13
  • Marelb
    Abrakadabra skrev 2010-06-03 17:54:05 följande:
    Nu har jagg fött och kan berätta att det inte känns ett dyft att bli klippt
    Det blev riktigt bråttom på slutet. Sugklockan var ingen mysig bekantskap (Hann inte få bäckenbottenbedövning eller vad de nu brukar ge) men klippet som de gjorde för att förhindra en större bristning kändes inte alls.  Efteråt var underlivet rejält mörbultat, har knaprat en del värktabletter, men så hade det nog varit även utan klipp - det är inte bara där det har gjort ont

Så kortfattat: var inte rädd för ev. klipp. Och det är förresten sant som de säger: hur j-a ont det än gör under förlossningen så är alla smärtor borta när barnet är ute och ligger på din mage och plirar.
    Ja, sugklocka är ingen höjdare. Min första kom ut med hjälp av det. Mycket bättre var det vid andra då jag själv krystade ut henne. GRATTIS!
    kille 2002 *** tjej 2005 *** BF 2010 07 13
Svar på tråden Är det vanligt att man blir klippt?