Inlägg från: julmusten |Visa alla inlägg
  • julmusten

Blev pappa redan som 15 åring, nu 7år senare vad ska jag göra?

Nu kommer jag en manad senare och kanner val att det ar ratt sa jobbigt att ha barn just pga att de kraver sa mycket av en.

TS, du har en massa tid pa dig att fixa livet, men just nu ar det sonen som galler. OK, er relation kanske inte har blivit battre for dig, men for honom kanske det har andrats drastiskt??? Det ar jatteviktigt att fa ta del i vardagen med foraldrar, det ar sa det skall vara.

Sen sa kommer det ju inte vara 10 ar till tills du kan slappa taget lite. Jag skulle gissa pa att du har en 4-5 ar till da du och hans mamma ar viktigast i hans liv. Sa lange ni ar det, var dar aven om det ar trakigt.

Jag har sjalv fatt ge upp karriar for att vara hemma med barn, och jag bor langt ifran min familj i Sverige, och det ar inte alltid kul, men jag tanker som sa att nar jag dor sa kommer jag kanna att det var OK att uppoffra mig nu. Jag tror dock att jag skulle angrat att jag haft sa brattom om jag fortsatt med karriaren. Mina barn behover mig nu, jag har valt att ha dem, jag far suck it up helt enkelt. Min tid kommer, och da ar jag typ 100 ar aldre an vad du ar!!

Jag forstar att det kan kannas jobbigt att inte kunna gora det som alla andra i din alder gor, och, believe me, jag vet hur det ar att vara uttrakad i en liten hala, (jag har inte flyttat jorden runt for ingenting liksom ), men nar man har barn sa ar det andra prioriteringar som galler helt enkelt.

Det kanske inte ar vad du ville hora, sorry...

• julmusten

Jag tvivlar inte en sekund pa att du ar en bra pappa, men oftast nar man kanner sig klamd sa vill man ha forandring snabbt, helst igar, och nar man har barn funkar inte livet sa.

Det skall mycket till for att man inte ar det basta for ens barn, MYCKET. Att kanna sig fast och uttrakad ar liksom inte tillrackligt. Och som sagt, sa fort han blir en tween, (typ 11 och uppat), sa kommer inte du vara sa intressant langre.

Jag vet hur det ar att vara fast i en hala, (jag kommer fran en sjalv), men jag vet aven att 4 ar inte ar sa himla mycket i det stora hela. Jag var inne och flummade om det innan, men nar jag inte iktigt vet vad jag skall gora i livet sa brukar jag tanka pa hur jag tror att jag skulle tanka nar jag ar lastgammal och nastan skall do. Nar jag har levt hela mitt liv, vilka val kommer jag angra, och vilka kommer jag kanna var bra?? Om 70 ar, tror du att du kommer titta tillbaka pa den har tiden i ditt liv och tanka - men fan vad bra att jag inte vantade 4 ar pa att flytta, eller kommer du tanka, att ha brattom var nog det dummaste jag gjort i hela mitt liv, vad ar 4 ar??? Och framforallt, vad tror du din son kommer tanka om 85 ar?

Svar på tråden Blev pappa redan som 15 åring, nu 7år senare vad ska jag göra?