Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D

figurehead skrev 2010-09-22 22:49:53 följande:
    och har du tur så får du kanske suga på helgen också
    hahaha... lär ju bli bara helgerna, för han jobbar på vardagar även om han är ledig ibland och tyckt att han skall komma hit på dagen och sova över under helgen. Hur fan roar man en 19 åring medans man aktiverar ett barn hela dagen, har ju varke PS eller Wee eller hur de nu stavas
    Det är en mörk tid i mitt land OCH jag trivs inte ett dugg med det!
  • HäckHäxan
    figurehead skrev 2010-09-22 23:02:43 följande:
    har han inget game boy? Drömmer
    hehe ja kanske har nån donkeykong som ligger och skräpar
  • HäckHäxan
    Isnogood skrev 2010-09-23 08:21:00 följande:
    Man hugger in sprutan i halsen på dem, fyller dem med lugnande, väntar till de börjar verka (att föredra..!) låter kraken "falla ihop" (lägga sig ner), ger lite mer lugnande /bedövande om de behövs, binder upp bakbenet som hamnat överst, svabbar rent, tar fram STOOOOORA tången, kniper åååååååt kring pååååsen, snittar upp med skallpellen, plockar ut bollpåsens innehåll, snittar loss köttgrumsbollsslabbhögen, svabbar rent, släpper loss tången, lossar repen o låter den inte lika manliga hästen vakna upp {#emotions_dlg.djavulsk}

sen får kraken gå sina stapplande steg några dagar o glädjas åt varje dags spruta inhuggen i halsen för att inflamationsriskens skull...

Tjaa...eller...vill ni ha det lite mer detaljerat..?
    Precis samma procedur på tjurar Finns de hundar i närheten så kan man mata dom med kulorna.... Rätt enkelt ingrepp.
  • HäckHäxan
    Isnogood skrev 2010-09-23 08:40:21 följande:
    Jag har två ston av olika ålder, storlek o ras här utanför med Drömmer

För den som vill sitta stadigt: Tinkersto, vannermodell, dvs tyngre vagnshäst. Svartvit-fläckig dam på 14 vårar som är cool, lugn o älskar att få spränga ljudvallen med en fartfylld galopp över ängar el på grusvägen (mötande bilister ser inte ut att uppskatta vårat vägrace lika mycket..) Kan mycket väl hoppa ur sitt eget skinn om det faller ett löv på fel ställe, ja menar...så klart, INGEN kan vara säker på att det inte kanske förvandlas till ett otäckt monster när man minst anar det... (måste nog sluta låta sonen kolla på alla barnpogram med utväcklande figurer...alternativt dra för gardinerna så häststackarn inte kan se tvn...

För den som vill ha oväntade upplevelser: Islännigssto, svartvit-fläckig unghäst med nerverna på utsidan, bjuder gärna på en rodeotripp, eller full fart för att sedan göra en helomvändning...så denna ridtur kan även inkludera enkel flygtur med promenad tillbaka till basen...
    Hon är heeeeelt säker på att grannarnas hundar och ungar tänker anfalla när son helst så hon släpper dem inte med blicken när de går förbi, vilket kan vara något jobbigt då hon inte e så bra på att backa ridturen igenom...

Jösses Obestämd
    Ha ha ha jag hade lätt kört på islandshästen. Tycker dom e så fräcka. Annars har jag en dröm att innan jag dör äga en shire, så vackra och ståtliga!
  • HäckHäxan
    Isnogood skrev 2010-09-23 09:11:14 följande:

Tjaa...getfaan är ju istället för vakthund (kanske fungerar lite FÖR bra.. Obestämd )

mannen vill ja ha av HEEEELT andra orsaker Tungan ute
    Livsfarliga galna jävla djur!!!!!! GETTER!!!!
  • HäckHäxan
    Pejgan skrev 2010-09-23 08:17:33 följande:
    Hm jag har googlat på valackar nu. De tar bort testiklarna och bitestiklarna. Innebär det att en kastrerad häst
    1. inte KAN eller
    2. att han inte är intresserad eller
    3, att han kan men det blir inga små söta fölungar
    Och vissa gör dom det för sent på så de uppför sig som hingstar iaf resten av livet... Fast utan att föröka sig då
  • HäckHäxan
    Pejgan skrev 2010-09-23 09:30:35 följande:
    ..och en sån man kan jag absolut tänka mig.....
    Jag med; snacka om avslappnat läge. man kan snska hur mkt som helst och aldrig behöva oroa sig för förökning!
  • HäckHäxan
    Isnogood skrev 2010-09-23 09:30:47 följande:
    He he he, jaa, hade  hund när detta skedde... Drömmer

Men jag hade inte hjärta mot kraken att ge bort hans stolthet som hundmat Obestämd 
    Ehhh, tror inte en däckad häst bryr sig men men.. Vet att kalvarna jag gjort det på iaf inte gjort det, grannes hund var bästa vän med veterinären varje gång
  • HäckHäxan
    HäckHäxan skrev 2010-09-23 09:33:41 följande:
    Ehhh, tror inte en däckad häst bryr sig men men.. Vet att kalvarna jag gjort det på iaf inte gjort det, grannes hund var bästa vän med veterinären varje gång
    Jag spenderade 40 min uppe på ett veranda räcke en gång, för den jävla baggen kom lös, skalle Pär hette han, helt galen... Bara ägaren som kunde ta honom och gå OCH han kom hem efter 40 min och bara ledde iväg honom.
  • HäckHäxan
    Isnogood skrev 2010-09-23 09:36:53 följande:
    Jaa, jag med

Hade tänkt köpa shire när ja köpte tinkern, men mitt stall hade för låg takhöjd
    Men ja har aldrig ångrat att ja köpte henne

Hade tinkerkille (han som kastrerades..) han var 170 i mankhöjd o hade en tippad vikt på 1200kg...som omusklad... Faan vad man kände sig liten o ynklig bredvid...
    O han fattade aldrig hur stor han var..trodde nog snarare att han var en fallabella Obestämd så man blev klämd ordentligt mellan honom o boxväggarna om man inte var med o aktade sig när han rörde sig...
    Tyvär så klarade inte marken i hagarna av hans tyngd..så förra sommaren flyttade han till nya ägare, men han fick det så bra så jag ångrar det inte för en sekund
    Ha ha ja man e inte stor jämte de där jättarna, men ack så vackra dom är. Min kompis hade en nordsvensk märr och i stallett där hon hade sin fanns en till, som jag red på väldigt ofta, 1000 kg som ingen sadelgjord kom runt, måttligt roande när hontex bestämde sig för att skena  över fotbollsplan som var avstängd pga väta, fatta märkerna som blev. Att rida henne var som en konstant strid, men föredrar nog hellre sånna hästar än de där som bara förljer massa jämt och är nöjda. Kanske de bråkigare hästarna påminner mer om mig som person
Svar på tråden Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D