Inlägg från: Raggarbruden |Visa alla inlägg
  • Raggarbruden

Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D

LeIlebror skrev 2011-06-23 23:12:49 följande:
    pfft icke att föringa, jag har MVG i Google
    ursäkta då

kan ursäktas  med att jag aldrig satt vid datan i skolan
  • Raggarbruden
    HäxanSurtant skrev 2011-06-23 23:16:12 följande:
    Klart att de kan få, men du tror inte att två vuxna har större förutsättningar att faktiskt ta hand om två barn med speciella behov? Det är jag nämligen övertygad om.

Nej jag tror inte du klarar det, du har problem med att sätta gränser och använda sunt föräldraskap på det barn du redan har, annars hade den där vällingen du utfodrat honom med redan varit borttagen, det är många små små saker som får mig att undra om du är underbegåvad eller precis på gränsen till normalbegåvad OCH det är inte fel på det. Men det är fel när man är så dum att man inte kan se vad som är bäst för sig själv och det barn man redan har.

Sunt förnuft är det som gör att man sväljer ett dagen efter piller när man gjort som dig, sunt förnuft gör att man ber om hjälp med studier om man inte förstår frågan, sunt förnuft gör att man inte träffar flera olika män de senaste halvåret och har oskyddad sex med, sunt förnuft när man har adhd är att ha en samtalspartner, ett ventilationshål även om man vill vara omedicinerad alternativt ser till att man får medicin. Sunt förnuft är också det som gör att man inte slår alla taggar utåt så fort man ber, bollar eller tänker något och de andra inte håller med.

Men varje gång vi försöker ge dig ett råd eller ber dig tänka längre än näsan så tar du det som ett personligt påhopp en förolämpning, istället för att ens försöka se lite objektivt på ditt eget uppmärksamhets sökande beteende. Alla taggar ut varje gång, ofta näms din diagnos, varje gång jag sett det har jag bett dig se till att få medicin, men nej läkaren hit, läkaren dit. Du är vuxen, du har ett eget ansvar för ditt liv och för ditt barns liv.

Tror du att du är den enda med en diagnos här inne, med en kass historia och dåliga erfarenheter av livet, av män, av sex eller som har ett stort bekräftelsebehov. Svaret är nej, du är inte ett dugg ensam om det, men de allra flesta får någon from av gräns i sitt huvud om hur man uppför sig nrä man har barn. Du är inte den enda med kass impulskontroll heller.

Jag är sexmissbrukare, om det finns någon här inne som vet allt och jag menar allt om att ha sex av fel anledning så är det jag, kan ju mkt väl finnas fler.

Jag vet att ensamstående kan själva, jag är uppvuxen med en ensamstående mama och vi är 4 syskon, men min mamma knullade inte runt som en löpande hynda och när hon ändå hade sex så använde hon kondom, jag vet, för hon lånade av mig när jag var tonåring och jag såg inget fel i det och gör inte än idag. Man är mer barn än bara mamma, men man är först och främst förälder efter att man fått barn och som förälder bör man rannsaka sig själv något bättre, mer och djupare än vad du verkar göra över huvud taget.

Risk finns att barn nr rasar din värld, att du inte räcker till för dina bägge barn, att du hamnar på soc, blir utbränd, din äldsta son kommer få lida till förmån för den nya bebisen... sitter du sen hos soc och de uppfattar dig som okapabel så kan det mkt väl hända att de fråntar dig dina bägge barn om de anser att du inte räcker till för någon av dom eller dig själv. Frågan är väl vilka risker du tycker är värda vad.

Jag hade aldrig valt att föda ett där jag står i livet nu och vara ensamstående igen, sen vet man aldrig vad som kan hända. Då har jag ändå ett glatt och enkelt barn som ligger nästan 2 år före i sin utveckling om man skall tro pedagogerna på dagis, jag är lyckligt lottad helt enkelt. Men jag ahde aldrig gjort om det med den kunskap jag har idag OCH då är jag smart och det är på riktigt också och innehar en hel del sunt förnuft även om min koncentration och min impulskontroll och humör ibland ställer till det.

Även om jag får en adhd diagnos efter sommaren och eventuellt medicin, så är det fortfarande ingen ursäkt för att uppföra sig som en jävla dumbom!
    Häxan smart sagt!
  • Raggarbruden
    Majuutschi skrev 2011-06-23 23:27:24 följande:
    Nej nu ger jag upp för ikväll.. Vill ju vara någålunda utvilad imorn när jag ska till min underbara älskling.. Drömmer

Gonatt o dröm nåt trevligt!
    O kom ihåg att använda skydd!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam! 
    sov gott !
  • Raggarbruden
    power1 skrev 2011-06-23 23:49:40 följande:
    Men har du testat undvika mjölkprodukter?
    När jag håller strikt mjölkfritt, verkar hans ADHD vara borta.
    nä fast det är bara rörigheten o stöket i storklassen jag inte klarar allt annat stök klarar jag galant
Svar på tråden Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D