• MrC

Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D

racer x3000 skrev 2011-02-18 22:28:16 följande:
    Vad gör alla?
    Försöker få en 5åring att första att man ska sova i sängen och inte i soffan...
  • MrC
    upnorth skrev 2011-02-19 08:06:01 följande:
    Godmorgon tråden :)

är det bara jag som är vaken???????????????????????
    Nej, jag har varit uppe i ca 1 timma.
    Det är nog fler som är vakna... har man barn är det nästan aldrig sovmorgon.
    Du får skaffa barn så får du nog se hur det fungerar...
  • MrC
    upnorth skrev 2011-02-19 08:56:29 följande:
    Har hund så jag var vaken från kl 7, så jag vet hur det är, aldrig sovmorgon. Är man singel så måste man också upp kl 07:00 OCH gå ut i minus 30 C
    Nu är vi där igen. Du är ingen riktig norrlänning va? Linköping om jag minns rätt? Skoteroskuld också Flört
    Finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder.
    När jag var typ 10 år fick jag GÅ 1-2 km till skolan i -35! Slå det om du kan? Tungan ute
    Vi hade -23 i Sollentuna för någon timma sedan. Det räcker också.
    Jag vill ha vår, NU!
  • MrC
    Plantagen skrev 2011-02-19 08:55:59 följande:
    Yep. Cirkus 1 timma sen minstingen kom o vråla frukost i mitt öra :)
    Hehe. Min brukar bara slå på tv'n och lägga sig på soffan.
    Hon kan vara utan frukost i 2-3 timmar! Lagom till lunch.

Vid frukostbordet. A, 5 år, tittar på flaggorna på paketet med flingor och frågar:
    -Pappa, vad är det där för flagga?
    -Det är Sveriges flagga.
    -Sverige är ett bra land. Vad är det där för flagga? Finland?
    -Japp. Finland.
    ...-Bra! Men vad är det där för flagga?
    -Norge.
    -Haha Norge är inget land! Men allvarligt pappa, vad är det för flagga? Thailands?
    -Mmmm.... ät nu upp din frukost!
  • MrC
    Qarina skrev 2011-02-19 13:11:25 följande:
    Ehh.. nu förstår jag inte riktigt hur tidsaspekten har med sammanhanget att göra?
    Fill me in..

Kanske ska förtydliga hur jag menar:
    Kille träffar tjej nr 1
    Kille träffar tjej nr 2 (tiden häremellan är ganska oviktig å spelar mindre roll)
    Kille träffar tjej nr 1 igen å går ut med att de nu är ett par.

Min fråga: Varför träffa tjej nr 2 öht?
    Inte "snyggt" i mina ögon men de övriga 2 tycks helt överens så det är  bara att säga
    grattis igen Skål
    Ni verkar passa bra ihop Tomte
    Lycka till!!! Drömmer
    Det var en stor förenkling av händelseförloppet. Som jag brukar säga, det finns alltid minst två versioner av en bra story.
    Patetiskt av mig, men jag vill ändå försvara mig, så här är min version av mitt "dubbeldejtande":

Jag registrerar mig på FL 16/12 2010, kl 13:37. (självklart haha /nördskämt)
    17/12 kl 06:28 skriver jag för första gången i den här tråden.
    Den första som "hugger" är Sonen08/Trolletsmamma.
    Cajsasmamma är 24 minuter senare.
    En kort stund senare blir jag "kompis" med jejosa. Jejosa är den jag snackat mest med, här från tråden. Och ja, jag har träffat jejosa också!
    Den 6/1 skulle jag åka på kryssning med dottern och CM+dotter vill följa med. Minns inte exakt när vi tog beslutet. Skulle gissa på någon gång mellan 30/12 och 3/1? En oskyldig kompiskryssning, bara för att ha sällskap i cafeét och en lekkompis till min dotter. Två hytter. CM betalade allt själv. Ingen dejt.
    1/12 sker första kontakten med Qarina. 12/1 bestämmer vi oss för att träffas den 16/1 och käka middag i Stockholm.

6/1 kl 7:45 går båten från Stockholm. Trevligt sällskap, inget annat.
    7/1 kl 21:22 skriver Qarina i tråden: En fågel (dock ingen olycks som hästen!!?) viskade att några av er varit å svängt era lurviga på nån skuta

7/1 kl 21:28 svarar jag Qarina i tråden (jag är alltså hemma då):
    Jag och Cajsasmamma. Ska du med på nästa? Sällskap är kul! Jag kryssar ju typ 20-40 ggr per år. Bara att hänga med. Ta gärna med kidsen.

Qarina svarar på det också. Hennes dotter är för gammal för att följa med... så hon läste svaret iaf.

11/1 på msn skriver jag och Qarina:
    15:59:21 MrC Har du någon bild på dig och kanske T, så man får se vem man chattar med? Du får avstå om du vill, men jag är ju nyfiken! :)
    16:00:28 Qarina Hmm oxå nyfiken men vet inte om jag törs :$
    16:00:35 Qarina Har du?
    16:00:42 MrC jag är totalt ofarlig!
    16:00:50 MrC Fråga Cajsasmamma :)

Ännu en gång får hon alltså veta att jag träffat CM!

12/1 på msn skriver jag och Qarina:
    23:01:13  MrC vad gör ni på söndag?
    23:01:43  Qarina Vet inte än
    23:01:56  Qarina träffar dottern ibland på söndagar
    23:02:18  Qarina men hon ringde idag å ville att jag skulle komma å träna :)
    23:02:53  MrC okay. Vill ni träffas på söndag?
    23:03:36  Qarina nåt speciellt som händer då?
    23:03:46  MrC hm? nä?
    23:03:51  MrC vadå?
    23:04:09  Qarina va skulle vi hitta på då? Fikadejt?
    23:04:45  MrC ja, eller mat? vi kan fundera lite på det
    23:04:57  Qarina *-)
    23:05:06  MrC på stan alltså
    23:05:11  MrC on me <- jag känner mig rik eftersom jag vann så mycket på pokern ;)

15/1 åker jag till Hallsberg och spelar en pokerturnering. Jag kommer 8'a av 55 och polarn från Karlskoga vinner hela turneringen. Som tur är så har jag bytt 20% av min vinst mot hans och plussar därmed nästan 5000 kr. FINT! :)
    16/1 kommer hem till Sollentuna ca kl 8 på morgonen. Däckar efter att ha varit vaken i exakt 40 timmar.
    16/1 middag inne i stan med Qarina + sonen T på Laughing Duck. Jag och Q äter hamburgare med mozzarella och T fish'n chips. Efteråt en promenad på stan med glass.
    ... tiden går. Håller kontakt med både Q och CM. Inget händer. Inga förlsag på fler träffar, varken från jag eller Qarina.

Tre veckor senare kommer CM på besök till Stockholm och det händer grejer. Efter det har jag varit i Linköping två ggr, en med dottern.

16/2 skriver jag i tråden:
    Japp! Så är det. Vi finns som stöd.
    /Osingel

Qarina hajar till och skriver 17/2:
    Det var snabba puckar må jag säga!!
    ..men det är väl så när man träffar flera samtidigt antar jag.

Ca 1 timma senare skriver Qarina till Jenni79:
    Om man ska va ärlig å det är ju jag så tycker jag faktiskt inte att det är så snyggt.
    Jag skulle aldig kunna göra så. Känns som man lurar de andra å leker med andras känslor. Jag tycker man ska respektera andra lite mer.

Men om du nu tycker att man ska respektera andra lite mer, hur kan du då gå på "dejt" med mig om du visste att jag varit på "kryssningsdejt" med CM "bara" 10 dagar tidigare?
    Jag håller inte med om att jag dejtar flera samtidigt. Jag var singel när jag träffade dig och du hade din chans om du var intresserad. Vi bor typ bara 10 minuter ifrån varandra.

Qarina: Min fråga: Varför träffa tjej nr 2 öht?
    Svar: Jag var singel, du bor nära, ser bra ut, vi hade trevliga chatstunder på msn osv osv.

Så, jag tycker att du är lite löjlig när du skriver att jag träffar flera samtidigt och leker med andras känslor.
    Nu har jag sagt mitt.
    Qarina skrev 2011-02-19 13:29:53 följande:
    Jag vet ju inte riktigt hur lång tid det handlar om å bryr mig ärligt talat inte om det heller. Men enl CM var det 3 veckor å under den tiden tycker jag inte att det är så snyggt att påbörja nåt nytt, el va tycker du?
    Å sen dejtar man ju inte direkt heller utan det "pågår" ju samtal/msn/sms/trådskrivande innan oxå förhoppningsvis Obestämd
    Du sa de själv!
  • MrC
    satakatse skrev 2011-02-19 18:31:02 följande:
    Oj.... två som träter... inte lätt inte lätt..
    Tycker du jag ska sitta och ta emot all skit och inte försvara mig?
  • MrC
    satakatse skrev 2011-02-19 18:35:12 följande:
    Absolut inte.... faktiskt... men ibland kan man bara låta sånt pasera, när någon är lite bitter... (Om jag uppfatta situtatinen rätt så är någon lite putt)... att kämpa mot en kvinna som är sur är som att pissa i motvind... du blir nerlsölad!
    Jo, jag tänkte nog lite samma. Men hon bara fortsatte och jag orkade inte läsa allt utan att få säga mitt.
  • MrC
    satakatse skrev 2011-02-19 18:35:12 följande:
    Absolut inte.... faktiskt... men ibland kan man bara låta sånt pasera, när någon är lite bitter... (Om jag uppfatta situtatinen rätt så är någon lite putt)... att kämpa mot en kvinna som är sur är som att pissa i motvind... du blir nerlsölad!
    Plantagen skrev 2011-02-19 18:35:56 följande:
    *Bänkar sig med popcorn och 3-DCool*
    Men egentligen borde man väl gilla uppmärksamheten? Bara att hon bemödade sig med att kommentera och skriva om mitt "dubbeldejtande" får jag väl tolka som att hon faktiskt hade ett gott öga till mig?
  • MrC
    Qarina skrev 2011-02-19 18:55:35 följande:
    Det där med att leka med andras känslor var inte menat till någon speciell, det var mer i allmänhet, orkar inte sitta å leta upp det exakta meddelandet, det känns lite "overkill" i mina ögon.
    Det enda som jag opponerade mig emot var det faktum att killar verkar tycka att det är ok att ha "flera järn i elden" i sitt dejtande som Lellebror skrev att han INTE gjorde, vilket jag oxå krediterade honom för. Det tycker jag är SÅ bra. Jag har BARA negativa erfarenheter av män tyvärr och kanske drog lite förhastade växlar för en gångs skull vilket jag allra ödmjukast ber om ursäkt för {#emotions_dlg.flower}

För övrigt tycker jag att MrC och Cajsasmamma verkar vara/bli ett väldigt kompletterande par och jag lyckönskar er å det varmaste Skål
    Tack för de värmande orden. Jag är ledsen att du bara har negativa erfarenheter av män.
    Väldigt starkt att göra en pudel. *tummen upp*
    Qarina skrev 2011-02-19 19:01:18 följande:
    Sant men ärligt talat så tror jag att ni passar bättre ihop Oskyldig
    Bra. Nu känns det bättre. Vi är överens och vänner?
    Jag gör samma bedömning som du.
    Vi tar resten på msn?
  • MrC

Vilken jävla pissdag alltså.
    Började med att jag inte kunde sova inatt, sen är det -24 när man ska gå ut, sen visar det sig att jag klantat mig och bokat fel kryssningsbiljetter och vi vänder hemåt, ingen i spärren så man kan köpa remsa (vilket resulterade i en kedjeeffekt me strul i alla spärrar och tjuvåkningar och trasiga bankautomater).

Men nu har jag fixat biljett och vi åker på kryssning imorrn istället!

Solig Men man ska inte klaga. Finns dom som har det värre.

Svar på tråden Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D