Inlägg från: sonen08 |Visa alla inlägg
  • sonen08

Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D

NiklasS83 skrev 2010-12-04 08:55:52 följande:
    Cystisk fibros är en ovanlig sjukdom som innebär att det slem som finns på kroppens slemhinnor är för segt. Det beror på att de körtlar som producerar slemmet inte fungerar som de ska. Främst påverkas lungorna och mag-tarmkanalen.

Det sega slemmet stannar kvar i lungorna i stället för att transporteras ut. Det leder till att man får hosta, svårt att andas och upprepade infektioner i luftvägarna. Slemmet täpper också igen i bukspottskörtelns gångar, så att näringsämnen från maten inte kan tas upp.

Sjukdomen är ärftlig och Cystisk fibros går inte att bota, men med behandling kan sjukdomsförloppet bromsas upp, och man kan leva ett relativt bra liv trots sjukdomen.

info om sjukdomen ni som inte vet vad det är för något!
    hoppas han får den hjälp han  behöver nu när ni vet sjukdommen, men förstår att de är allas föräldrars mardröm att ens barn blir sjuk
  • sonen08
    NiklasS83 skrev 2010-12-04 08:57:00 följande:
    Själva sjukdomen smittar inte men den medför att man nästan alltid har speciella bakterier i sina luftvägar. Dessa bakterier orsakar mycket sällan någon sjukdom hos friska personer. Däremot kan vissa av dessa bakterier överföras till andra personer som har cystisk fibros eller andra svåra lungsjukdomar. De kan då bli allvarligt sjuka.

Tack söt
    jo förstår att han kan bli sjukare av andra sjukdommar om han får det har läst om detta i skolan

var så söt

men vet de varför han har prickar då? för de tillhör väl inte sjukdommen?
  • sonen08
    NiklasS83 skrev 2010-12-04 08:58:57 följande:
    Ja verkligen , visst skönt få en diagnos men denna ville man inte ha
    nej de förstår jag verligen

skickar massa styrkekramar till er.
  • sonen08
    NiklasS83 skrev 2010-12-04 09:01:40 följande:
    har ni läst om CF i skolan ? Intressant jag kan INTE mycket , sitter med mina lappar nu bredvid mig ,  LÄSER , det är mycket tyvärr

Ja du de prickarna vet de inte de tror de kan kommit i samband med febern och de
    japp jag har läst om det i skolan då jag gick assistent utbildning påå furuboda vi läste om alla möjliga sjukdommar.

på tal om något heeelt annat så drömde jag om dig igår natt hehehe... vart heeelt hundra på du skickat ditt nr via fc hehehhe men de hade du ju inte när jag väl vaknade var tvungen o dubbelkolla hehehe
  • sonen08
    NiklasS83 skrev 2010-12-04 09:03:29 följande:
    med tanke på han kan dö de känns inte kul ......
    i och för sig har behandlingen blivit så mycket bättre att ett barn med cystisk fibros har 80 procents chans att bli äldre än 45 år, det känns skönt.
    nej förstår att den tanken är inte kul för någon förälder. men nu när ni ska till sthlm och de finns läkare idag som är kunniga så ställ alla frågor ni bara kan ställa.. så ni får så mycket kött på benen ni kan. och de som de inte kan svara på de får de ju ta reda på. finns inga dåliga frågor..
  • sonen08
    NiklasS83 skrev 2010-12-04 09:05:37 följande:
    Okej
    hehe ja du drömmar kan känna som verklighet ibland .
    ska maila mitt nummer sen när jag tiden , finns här och facebook.
    när jag har tid.
    Nu ska jag packa och lämna stora tjejen hos farmor som ska ha henne då vi ska upp till sthlm ...

ha en bra dag sötnos {#emotions_dlg.flower}

och alla ni andra med i tråden.
    det är lungt förstår att du har annat i huvudet just nu men de är förstårligt din son går före allt just nu och de är lungt.

ha en bra dag som du kan sötnos med. skickar mina tankar till er..
  • sonen08
    Richard w skrev 2010-12-04 10:11:58 följande:
    god morgon på er :)

vad tråkigt att höra Nicklas, hoppas det löser sig riktigt bra ändå!
    god morgon
  • sonen08

hej alla här är de så där... andra gången jag åker på skit lagom till tentan suuuuck

• sonen08
    cajsasmamma skrev 2010-12-04 11:23:45 följande:
    skit= sjuk?????
    halsen börjar  värka o näsan börjar kännas täppt lite huvudvärk och sen nackspärr på det...
  • sonen08
    jejosa skrev 2010-12-04 11:21:10 följande:
    hejhej... illa... bädda ner dig o läsa så mycket du orkar??
    får vänta tills sonen åkt till pappa sin sen ska ja bara läsa till tentan..o kolla in här
Svar på tråden Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D