Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D

sonen08 skrev 2010-09-27 20:07:24 följande:
    blir o hoppa av om de ska gå ner till 15 h de är 3 H om dagen då.. och slipper ja alla striderna med han.. då åker vi hem o så får han sova middag.. då slipper ja striderna.. sonen är 2½
    Nu skall jag berätta något som kan låta hemskt, men jag liksom vägrar strida med mitt barn. Jag bär henne och sätter fast henne i stolen på cyklen så får hon skrika bäst hon vill, på med hjälm, jag bestämmer. Ju fler gånger jag gjort så, dessto mindre blir krigen, de går snabbare över OCH hon inser att i sista änden är det jag som bestämmer. Hon kan gapa sig blå, jag ser helt oberörd ut utåt.  Det skär inom mig, men just då är det oviktigt.

Sen förstår jag inte varför får han inte vila på dagis??
    Det är en mörk tid i mitt land OCH jag trivs inte ett dugg med det!
  • HäckHäxan
    MysTic PrincesS skrev 2010-09-27 20:10:08 följande:
    Jag gick med i gruppen.... men hittar inte den nu???
    Skriv i sökmonitiorn singel mammor med bihang så kanske de  kommer upp, skickade en invit till ifall att.
  • HäckHäxan
    racer x skrev 2010-09-27 20:14:16 följande:
    och han dör inte om han får skrika sig hes
    Nix min dotter har inte gjort det hitils iaf OCH personalen på dagis har berömt mig för att jag inte backar bara för att det är folk med, för jag ger iaf tydliga budskap till dottern oavsett om folk ser på eller ej. Skulle någon vilja diskutera det eller anmäla mig för något så varsegod, finns inget att dölja här, mer än att jag har ett barn som blir 3 i december då
  • HäckHäxan
    MysTic PrincesS skrev 2010-09-27 20:15:55 följande:
    Hittade tillbaka
    Congrats
  • HäckHäxan
    sonen08 skrev 2010-09-27 20:16:51 följande:
    är ja arbetslös så är de bara 15 h... nu när ja pluggar får han vara där flera timmar o vilar på dagis.. men vi har strider varje dag hem från dagis... ja orkar inte det de tär på mig och han kan hålla på i värsta fall även hemma och då är ja heeelt slut och orkar inte ta tag i allt pluggande
    Förstår det. Fast tror du verkligen de kommer bli bättre när du backar det såhär? Jag tänkte mest på att barn brukar ju notera det mesta och använda sig av det även om de inte förstår riktigt vad eller varför.

Hade en period där jag mådde riktigt dåligt och jag backade på en del principer, men jag fick tillbaka det etter värre sen, så jag tycker nog inte det var värt det för min del.

Freja har ett helvetes humör, hon är väldigt mkt av allt oavsett vilken känsla hon har, arg, sur , ledsen eller glad och allt där i mellan. Men hon får vara arg, får gapa, skrika, men inte slåss på levande saker, dock har hon fått en kudde som hon får slå på, hennes slagkudde

Jag bollar mycket av mina tankar och ideer med personalen på dagis, oftast innan jag verkställer dom, tänker att de är ju ändå utbildade pedagoger och har lite mer erfarenhet och skinn på näsan än vad jag har, eftersom de hanterar så många olika barn varje dag, har du testat att göra det och se vad dom kanske kan hjälpa dig med eller tipsa om?
  • HäckHäxan
    Pejgan skrev 2010-09-27 20:18:41 följande:
    Ja gud... jag har helt sonika rest mig upp på kalas, tagit galet skrikande unge under armen , lugnt tackat för oss,  och sen lämnat festen medan hjärtat känns som att det ska brista.
    Men precis. Om jag säger till Freja att vi går hem om hon fortsätter uppföra sig och hon ändå gör det, så tja då har vi gått hem. Vuxna kan man förklara för, barn måste man visa att man menar det man sa.

Minns förra veckan så skulle vi handla och efter det gå till en lekplats, väl i affären så var hon ett monster. Frågade om hon ville leka sen, svar ja, bar då måste du uppföra dig i affären.. men icke. slutade med att hon fick sitta i kundvagnen. Väl ute lastade jag på barn och varor på cykeln och trampade hemåt, hon fick se lekplatsen och ropade mamma fel håll, stanna, nej sa jag det gör vi inte, du lyssnade inte i affären och då blir de raka vägen hem utan lekplats. Hon var sååååå arg, lät som en mistlur genom hela byn, jag bara cyklade, hade mest lust att kasta mig i älven för jag var ju apsjuk och orkade inte bråka.

Men jag vägrade belöna henne när hon uppförde sig illa, verkligen illa i affären. Då fick hon vara arg och sur och gapa, det går över även om man inte tror det!
  • HäckHäxan
    sonen08 skrev 2010-09-27 20:30:47 följande:
    eftersom ja har min adhd så gör de mig bara mera frustrerad... ilskan kryper i kroppen och ja vill bara skrika och åka därifrån.. ja var för snäll innan så han vet ju att tjatar ja så ger mamma sig när han var yngre då styrde han o ställde... ja orka inter bråka så han fick som han ville sa ja nej så gav ja upp till slut för ja orka inte med hans skrikande... vet dumt gjort av mig..men nu har ja slutat med det.. men är ja stressad trött hungrig så funkar inte ja som ni andra.. ja har lättare o tända till och de är inge bra vill inte skada nån och försöker tygla min ilska men idag ville ja bara flyy ville inte något.. ja villebara därifrån..
    *harkel*

Nu ligger jag under utrednign för adhd och MD då

De flesta av mina vänner har adhd och de tror att jag också har det. Det hade ju förklarat en del för min del då. Mitt ex som jag delat nästan 4 år av mitt liv har adhd. Så tja adhd vet jag en del om.

Men man är mkt mer än bara en diagnos, du är ju du också OCH man får faktiskt bli arg som mamma med, man får stampa med foten i golvet och svära inombords också! För någonstans har alla människor sin gräns oavsett om man har adhd eller ej. Jag fick lämna min dotter och gå ur lägenheten när hon var yngre, innan det slog slint i mitt huvud, ringde min mamma och gapade och skrek, hon sa gå ut ur lägenheten, andas , ta en cigg och lgna dig, Freja dör inte av att gapa en stund, i kan behöva pasen bägge två OCH det var nog sant.

Ingen är perfekt, absolut ingen.
  • HäckHäxan
    sonen08 skrev 2010-09-27 20:34:55 följande:
    sånt kan ja med göra.. bråkar han eller trotsar för mycket så tar ja bestämt han och går.. han vill gärna åka i en bil inne på maxi men inte alltid ja vill han ska få de som en dålig vana... så ja får bära ut han och sätta han skrikandes i stolen men hjälmen vägrar han ha på sig.. skiter i alla sura miner eller blickar... han ska inte få som han vill... samma sak han sticker inne i affärerna då blir de sitta i vagnen fastspänd..
    Skit bra Det är tufft nu, men det kommer gå över, det blir bättre. Kanske har han också en diagnos i botten????? Kan ju vara lite det som krockar också. Bara en tanke.

Min mamma säger att Freja är precis som jag var som barn, kopior!

Gör också sådär, sköter hon inte sig så får hon sitta fast och sura, visserligen handlar jag bara det absolut nödvändigaste för jag orkar inte alltid leta upp allt de jag egentligen tänkte ha, men jag vägrar fly ur affären och låta henne vinna, så tja jag antar att jag är envis, precis som en stenbock

Hon tuggade på tre kinderägg en gång, jag betalde dom såklart och utanför så åt jag upp dom och lade själva äggen i min väska! Freja fick inget, varken choklad eller leksak. Hitills har hon inte gjort något liknande igen, men det kommer hon alldeles säkert att göra De är ju min dotter och jag hade gjort det igen bara för att kolla.
  • HäckHäxan
    Pejgan skrev 2010-09-27 20:44:02 följande:
    Jag har inte adhd eller någon annan bokstavsdiagnos och jag reagerar sådär jag också.

När jag var som tröttast när äldsta var liten och skrek 6-8h varje kväll så satt jag bara och vrålade på henne. Fick ofta gå ut ur rummet när det var som värst att få henne att somna när hon blev större..   Har gått ut i skogen och ställt mig och skrikit och sparkat på träd...
    Men precis. Man är människa, ingen robot. Någonstans måste även vi få utlopp liksom. Bättre att gå utanför och skrika eller sparka på träd en stund.
  • HäckHäxan
    sonen08 skrev 2010-09-27 20:44:30 följande:
    nej men de som inte har adhd vet inte hur jobbigt de är... Ja blir lättare arg stressad i sånna situationer... vill inte bli de vill kunna hantera det lungt.. vill kunna prata lungt till min son o förklara men de går inte.. ja blir bara stressad och ja mår skitdåligt... ingen verkar förstå va ja går igenom... hur stressande de kan vara... hur jobbigt de är... ja fattar att alla barn har trots mer eller mindre... men ja mår bara skit just nu... ja har ingen o prata med ingen som bryr sig.. mina föräldrar vägrar hjälpa mig.. mitt val mitt liv... ja har ingen... mer än min son... ja har suttit o gråtit sen kl 18 för ja är heeeelt slutkörd... har tusen saker i skolan som ska vara klart.. o de andra bara stressar en man ska läsa 3 böcker till onsdag o ja har bara 1 av böckerna på 240 sidor... vi ska ha tenat om 2 veckor o ja har ingen anning om något... ja orkar inte mera... går in i väggen snart känns de som... ja har bara sonen... ja har inga vänner som ja umgås med.. ingen som bryr sig... ja mår skit innuti mig... känns som ja spelar de där jävla spelet som ja gjorde i hela min uppväxt vara den glada positiva tjejen i skolan men inom mig så mår ja skit rent ut:- och på allt detta ska ja ta hand om min son..och orka plugga på kvällarna... vilket ja inte orkar.. bara skjuter på allt...
    Förstår hur du menar där. N har jag ju mina systar i samma kommn, men den ena har två egna barn, varav en e prematur som föddes den 24/7 fast hon skulle kommit den 29/8 så hon har fullt upp. Den andra är sjukskriven för en massa skit, liknande som min och har ju fullt upp hon med fast med sig själv ganska ofta.

Synd att vi inte bodde nära, för då kunde jag kidnappat din son några timmar då coh då och rastat bägge barnen, sånt e jag bra på tydligen, säger folk iaf

Har du någon medicinering? Sköter du den?

Någon här nämde stödfamilj, du kanske borde ansöka om en sådan. Det är inget fel i att be om hjälp OCH den är till för både dig och sonen. Om du får landa och andas ut lite så blir ju du en bättre förälder. Min ena syster har NF och mamma hade stödfamilj till henne, 3 barn hemma och en på stödfamilj. Min syster hade så stor hjälp av den faktiskt, mamma med och vi andra barn också. Än idag träffar vi hennes stödfamilj, frun där har en butik i centrum här och min syster som idag är vuxen med två barn är också där och tar en kopp då och då och umgås.

Livet har lärt mig något, att be om hjälp är inte fel. Men det är fel att gå och lida för att man inte vågar be om hjälp, för att man är för stolt eller vad man nu anser sig ha för skäl.

Jag hoppas iaf så innerligt att d får landa och känna efter innan d gör ett beslut som kanske vara överilat och som kommer ge dig mer ångest i framtiden. Försök att andas ut, skriv ner hur du tänker, vad som e jobbigt, bra ect, gör en plus och minus lista, försök sortera kaoset inom dig.

Har du någon kontakt med öppenpsyk eller liknande? Om, så bolla där, om inte så se till att få det och bolla där. Man behöver bolla och få hjälp att sortera ut saker ibland.
Svar på tråden Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D