sonen08 skrev 2010-09-27 20:44:30 följande:
nej men de som inte har adhd vet inte hur jobbigt de är... Ja blir lättare arg stressad i sånna situationer... vill inte bli de vill kunna hantera det lungt.. vill kunna prata lungt till min son o förklara men de går inte.. ja blir bara stressad
och ja mår skitdåligt... ingen verkar förstå va ja går igenom... hur stressande de kan vara... hur jobbigt de är... ja fattar att alla barn har trots mer eller mindre... men ja mår bara skit just nu... ja har ingen o prata med ingen som bryr sig.. mina föräldrar vägrar hjälpa mig.. mitt val mitt liv... ja har ingen...
mer än min son... ja har suttit o gråtit sen kl 18
för ja är heeeelt slutkörd... har tusen saker i skolan som ska vara klart.. o de andra bara stressar en man ska läsa 3 böcker till onsdag o ja har bara 1 av böckerna på 240 sidor... vi ska ha tenat om 2 veckor o ja har ingen anning om något... ja orkar inte mera... går in i väggen snart känns de som... ja har bara sonen... ja har inga vänner som ja umgås med.. ingen som bryr sig... ja mår skit innuti mig... känns som ja spelar de där jävla spelet som ja gjorde i hela min uppväxt vara den glada positiva tjejen i skolan men inom mig så mår ja skit rent ut:- och på allt detta ska ja ta hand om min son..och orka plugga på kvällarna... vilket ja inte orkar.. bara skjuter på allt...
Förstår hur du menar där. N har jag ju mina systar i samma kommn, men den ena har två egna barn, varav en e prematur som föddes den 24/7 fast hon skulle kommit den 29/8 så hon har fullt upp. Den andra är sjukskriven för en massa skit, liknande som min och har ju fullt upp hon med fast med sig själv ganska ofta.
Synd att vi inte bodde nära, för då kunde jag kidnappat din son några timmar då coh då och rastat bägge barnen, sånt e jag bra på tydligen, säger folk iaf
Har du någon medicinering? Sköter du den?
Någon här nämde stödfamilj, du kanske borde ansöka om en sådan. Det är inget fel i att be om hjälp OCH den är till för både dig och sonen. Om du får landa och andas ut lite så blir ju du en bättre förälder. Min ena syster har NF och mamma hade stödfamilj till henne, 3 barn hemma och en på stödfamilj. Min syster hade så stor hjälp av den faktiskt, mamma med och vi andra barn också. Än idag träffar vi hennes stödfamilj, frun där har en butik i centrum här och min syster som idag är vuxen med två barn är också där och tar en kopp då och då och umgås.
Livet har lärt mig något, att be om hjälp är inte fel. Men det är fel att gå och lida för att man inte vågar be om hjälp, för att man är för stolt eller vad man nu anser sig ha för skäl.
Jag hoppas iaf så innerligt att d får landa och känna efter innan d gör ett beslut som kanske vara överilat och som kommer ge dig mer ångest i framtiden. Försök att andas ut, skriv ner hur du tänker, vad som e jobbigt, bra ect, gör en plus och minus lista, försök sortera kaoset inom dig.
Har du någon kontakt med öppenpsyk eller liknande? Om, så bolla där, om inte så se till att få det och bolla där. Man behöver bolla och få hjälp att sortera ut saker ibland.