• Majuuu

Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D

Välkommen!

För att skriva i denna tråd har vi vissa krav...

Krav för killar:
    * Singel
    * Snygg
    * Trogen
    * Fräsch
    * Snäll
    * Social
    * Ärlig
    * Tycka om barn
    * Ansvarstagande
    * Kärleksfull
    * Romantisk
    * Glad/positiv
    * Bra i sängen

Krav för tjejer:
    * Mamma
    * Singel
    * Desperat

Även support/stöttande mammor är välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-15 00:10

Eftersom denna tråd är en sån succé pratar vi redan om kryssning.. Kryssningstråden finns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-259/m52537560.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-15 20:05

Dags för höstkryssning!!!!
    Samma kryssningstråd gäller...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-09 22:14

By request: Nu är även STÖDFAMILJER välkomna.. Med stödfamiljer menar vi stammisar som skaffat sig en partner...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 21:09

TRÅDFEST!!!!!!!!

När? 11/12 2010
    Var? I CMs lokal
    Allergier? PMa trollkarlen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-13 23:08

The List

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/desperata-listan-117

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-23 17:01

Jubileumskryssning!!

När? 13-14/5 2011
    Var? Båt på Östersjön
    Varför? Tråden fyller 1 år!!!
    Hur? Hopp in i kryssningstråden för mer info o för att anmäla dig!

• Svar på tråden Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D
  • Majuuu
    sonen08 skrev 2010-06-08 12:26:59 följande:
    fatta nol som vanligt
    Vad nu då?
  • sonen08
    Majuutschi skrev 2010-06-08 12:31:01 följande:
    Vad nu då?
    vamenas med prel skatt??? nån som vet
  • Majuuu
    sonen08 skrev 2010-06-08 12:36:21 följande:
    vamenas med prel skatt??? nån som vet
    preliminär skatt
  • Majuuu

preliminär skatt » skatt som betalas in i förväg och som avräknas (tillgodoräknas) när den slutliga skatten fastställs. Exempel på preliminär skatt är avdragen skatt på löner och ersättningar till anställda, avdragen skatt på räntor och utdelningar samt preliminär

• Majuuu
    Majuutschi skrev 2010-06-08 12:40:42 följande:
    preliminär skatt » skatt som betalas in i förväg och som avräknas (tillgodoräknas) när den slutliga skatten fastställs. Exempel på preliminär skatt är avdragen skatt på löner och ersättningar till anställda, avdragen skatt på räntor och utdelningar samt preliminär
    ...f-skatt.

Missade ett ord tydligen...
  • sonen08
    Majuutschi skrev 2010-06-08 12:40:42 följande:
    för avsandserade ord för mig har min adhd och förstår bara lätt svenska hehe
  • sonen08

men de ja undra var om man ska betala igen eller om ja får de pengarna de handlar om mest...eftersom förra året när ja var tvungen o betala tillbaka stod de -87 kr hehe liten summa men de hade dragit för lite skatt på mina mammapengar

• Majuuu
    sonen08 skrev 2010-06-08 12:43:56 följande:
    men de ja undra var om man ska betala igen eller om ja får de pengarna de handlar om mest...eftersom förra året när ja var tvungen o betala tillbaka stod de -87 kr hehe liten summa men de hade dragit för lite skatt på mina mammapengar
    Jag har koncentrationssvårigheter o är halvfinne men jag ska försöka förklara så gott jag kan o förstår....
    Alltså prel skatten är en beräknad skatt som utgår ifrån vad du beräknas tjäna eller nåt sånt. Sen när året gått så räknas det du tjänat ihop o så kollar dom om du betalat den skatt du ska betala. Det är alltså i samband emd att du får deklarationen som du får se om du betalat för mycket (då får du tillbaka pengar) o om du betalat för lite (då får du betala istället).  Sen kan man ju ev göra vissa avdrag som oxå spelar roll på vad de tär för skatt man slutligen betalar.

Hoppas jag förklarade någålunda nu iaf....
  • sonen08
    Majuutschi skrev 2010-06-08 12:52:15 följande:
    Jag har koncentrationssvårigheter o är halvfinne men jag ska försöka förklara så gott jag kan o förstår....
    Alltså prel skatten är en beräknad skatt som utgår ifrån vad du beräknas tjäna eller nåt sånt. Sen när året gått så räknas det du tjänat ihop o så kollar dom om du betalat den skatt du ska betala. Det är alltså i samband emd att du får deklarationen som du får se om du betalat för mycket (då får du tillbaka pengar) o om du betalat för lite (då får du betala istället).  Sen kan man ju ev göra vissa avdrag som oxå spelar roll på vad de tär för skatt man slutligen betalar.

Hoppas jag förklarade någålunda nu iaf....
    har inte deklaretat behövde inte de sa skatteverket...så blev fundersam idag när pappret kom ang prel skatt....
Svar på tråden Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D