Inlägg från: figurehead |Visa alla inlägg
  • figurehead

Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D

Majuutschi skrev 2010-07-31 21:55:03 följande:
    Det heter väl danska?
    Själv är jag allmänt svag för dialekter.. Tycker det är så häftigt med folk som har en dialekt som sitter kvar liksom.. Själv har jag ingen egen så jag påverkas av andras dialekter.. Folk har trott jag kom från småland förut när jag umgicks mycket med en kompis som kom från småland..
    dialekter är ju skitkul,

jag pratar ju finlandssvenska med morsan, och där finns det en sabla massa roliga uttryck
  • figurehead
    Majuutschi skrev 2010-07-31 22:03:46 följande:
    Ja jag har ju vetat det hela tiden.. Men under helgen kändes det bra o sen redan på tisdag började jag vela igen o sen funkade inte min bil i torsdags så jag kunde inte åka till honom, men han kom hit istället o jag kände mig lite off, men det blev bättre en stund efter han kommit hit... O igår kände jag mig totalt off... Idag vet jag inte..
    Har ju pratat med honom o han vill att jag ska prata med honom varje gång jag får panik eller nåt liknande.. Han har igen tagit ett steg tillbaka eftersom han inte vill skrämma iväg mig... Tycker synd om honom på nåt sätt även o jag vet att vi alla ansvarar för våra egna känslor o jag kan inte ta ansvar för att han kärar ner sig totalt i mig.. Men ändå..  Obestämd
    Det är väl bara att avvakta och se. Försök att träffas så ofta ni kan och vill.
  • figurehead
    Majuutschi skrev 2010-07-31 22:05:45 följande:
    Riktigt grov skånska förstår jag inte.. men det gäller nog många extrema dialekter... Då skylle rjag på att jag är halvfinne o inte kan svenska så bra..
    kusinerna är skåningar så det är inga större åproblem att förstå dem.
  • figurehead
    Majuutschi skrev 2010-07-31 22:06:41 följande:
    Brorsan pratar finlandssvenska, men han bor ju i Helsingfors så.... Själv har jag tappat finlandssvenskan helt.. Men jag är ju inte ett dugg finlandssvensk egentligen.. Känner mig mest som sverigefinne..
    morsan är ju finlandssvensk så det är därför.
  • figurehead
    Majuutschi skrev 2010-07-31 22:19:29 följande:
    ja, då är du ju delvis finlandssvensk..
    jag är en sabla blandning

farsan har släktforskat en hel del.
  • figurehead
    Majuutschi skrev 2010-07-31 23:58:09 följande:
    Ja här gäller det att hänga med...
    ja helt klart.,

men jag blr inte långvarig känner jag

tar på krafterna att köra motorsåg så man får ved till kaminen i vinter
  • figurehead
    Majuutschi skrev 2010-08-01 00:02:46 följande:
    Håller du på med manliga aktiviteter idag..

Jag borde sova, men är för pigg... Blir väl väckning runt 6 som vanligt.... Tänk om mina barn kunde ta sovmorgon nångång.....
    ja man måste ju ha paus från knypplingen och syltkokningen

mitt barn brukar låta mig sova till kl 8 iaf
  • figurehead
    Majuutschi skrev 2010-08-01 00:08:00 följande:
    Ja, precis.. Jag brukar iaf se till att ha kjol på mig när jag borrar o hamrar osv..

Vilket snällt "barn" du har... Jag tycker mina skulle kunna sova iaf till 7... Elelr ja, det är mest lillisen som vaknar runt 6 varje morgon..
    jag brukar undvika kjolen när jag hamrar och sågar med motorsåg

mmm, just nu ligger han på rygg i sängen och snarkar som en välvuxen man

Snart lär de sig att få igång tv:n så får du sovmorgon sen
  • figurehead
    Majuutschi skrev 2010-08-01 00:14:24 följande:
    Men du har vl kjolen på dig annars?

Jag är inte ett dugg sugen på att göra honom sällskap.. Du vet väl hur det är med mig o håriga saker..

Det lär jag inte få iom att jag har min sovhörna i vardagsrummet.. Bor i en trea o barnen har självklart egna rum..
    Nja, inte så ofta måste jag nog säga

Jo jag vet att du inte tycker om håriga hundar och håriga män

Trodde barnen delade rum.
Svar på tråden Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D