Inlägg från: datub |Visa alla inlägg
  • datub

Jag skäms

parvati skrev 2010-05-11 23:09:05 följande:
    Yttrandefrihet är bra även om det sägs en massa idiotiska saker.
    Det är bara tumma ord, som du använder.
    Tror du verkligen finns Yttrandefrihet här i Sverige??

Kan du benämna en tidning/tidskrift, som skriver fritt som händer allt som händer i dagens samhälle ??

Tyvärr de flesta i mass media,följer en politisk riktning,där de inte ens tolererar någon annan åsikt.

Visst det finns yttrande frihet,
    Men det beror också på vilket land du vill jämför det med.

Generellt ,ska jag säga dig, att det finns inga länder som har s.k. yttrande frihet,eftersom människor är olika och alla har sitt eget åsikt.
    Så i princip går inte att alla bli nöjda, verkan med ena eller den andra.
  • datub
    parvati skrev 2010-05-12 23:44:10 följande:
    Starta en egen tidning då eller ännu bättre  starta en egen hemsida då det är billigare och enklare. Eller starta en förening. Ja i en demokrati får man ha olika åsikter med vissa, få undantag får man yttra dem öppet också.
    Nej, sånt är jag inte intresserad av att syssla med och göra det.
    Det får du göra istället,du som har lite speciella åsikt.

Återigen du använder tumma ord som demokrati, utan att veta vad det innebär.
    Du som står bakom " Demokrakti " Varför tål du inte någons åsikt ??
  • datub
    Add3 skrev 2010-05-13 12:23:26 följande:
    Jag tror de flesta tål någons åsikt (förutom en viss andel muslimska fanatiker i detta fall). Det är våld och hot demokratiska människor inte tål, samt de som stödjer detta direkt eller indirekt (det är självklart deras rätt som har tur att leva i en demokratisk stat, att tycka så. Antidemokratiska åsikter tenderar dock att generera en del kritik. Men observera, allt detta skijler sig från de antidemokratiska metoderna som de muslimska fanatikerna använder och stödjer.
    Man kan vända och vrida,åsikter,ide, och meningar, gester,m.m och kalla det demokrati.
    Åsikt frihet är en sak för sig, där man tänker och säger sitt eget åskit, Så här tänker jag. så här vill jag,så här gör jag, m.m
    Om i en förening, där utav 50 personer, tio har andra åsikter,och majoritet har andra åsikt,då får de här tio personer gå med, eftersom majoritet tänker på annat sätt,
    Rätt eller fel det får de gå med.Om dessa tio personer,inte gå med,och kämpa och tricka på för att få fram sitt eget åsikt,och kalla det demokrati.det är fel av dem,då har de skpapat annarski,i stället.
    Vi har gått med, samhällets regler och normer,och all det som innbär i det packetet,
    jag får inte köra mot rött ljus,bara för att jag tycker att det är kul,rolig och spännande.och jag eftersom jag vill och får jag göra det, då får jag också vara bredd,att se folk som tutar och ser och svär ,arga på mig,eller i värsta fall jag kan riskera att bli påkört av en bil.

Det ska vara bra finnas tålerant och tålamod,och respekt mellan alla människor,alla åsikter och alla religion.
    Islam i sig en fanatisk religion,på sitt sätt, Men då är även Lars Viks en fanatsik person på sitt sätt.
    Konst handlar om skapa,uttrycka en känsel,och finna något från sitt eget inre och få fram det.och inte utmana och reta en del människor,får att kunna uttnyttja situationen,och massmedia och bli en kändis.
    Piccasso, Van Gok,Rambrandt, Dali,m.m var  kända konstnärer, då vet alla i hela världen vad de ha gjort.
    Men idag, finns många s.k. konstnär, skapar sitt eget verk och  kariärr helt på annat sätt.
  • datub
    Add3 skrev 2010-05-14 00:15:25 följande:
    Det ironiska är att iaf en viss andel av de galningar som 'protesterar' (läs mordhotar och attackerar) torde vara här för att de (eller deras familj) flytt från diktaturer där de varit förföljda ev pga politiska samt religiösa skäl. Man skulle ju kunna tycka att dessa borde uppskatta den yttrandefrihet och andra demokratiska rättigheter vi har i detta land. Fast man sitter tydligen här på en fet dubbelmoral.
    Amen,...........
  • datub

Alla religion är samma skit,
    Den som tror vi har ett sekulär samhälle och vi har åsikt frihet,m.m,besök gärna en kyrka,eller liknande,och framför dina ide,dina åsikt,det som du tänker, det som du själv tror på, så får du se, hur du bli bemött.
    Eller skriv ner, och skicka som avsändare,till en tidning,som om den bli publiceras eller inte, bara testa.

Återigen
    Alla religion är samma skit,men det finns en del människor är bra på vända det till sin fördel.
    Salman Rushdie, skulle aldrig ha blivit så kändis författare, Om han inte skrivit boken Satansverserna.
    Boken i sig,lite obegripplig, och man förstår sig inte riktig,vad författaren menar.
    Men sådana tema,religion, sex, är alltid laddande ämnen.
    Pch om man kombinera de både ämnen,då har man gått i toppen,och ha blivit värld kändis.

• datub
    Tygtiiger skrev 2010-05-14 15:48:24 följande:
    Det här tyckte jag var tramsigt. Kyrkor, moskéer etc är ju för tusan sammanslutningar av folk som bekänner sig till en viss religion. Om jag kliver in i domkyrkan här i stan och skriker att detta är satans synagoga eller att alla kristna är blåsta och att islam är den enda sanna tron så kommer de med all rätt att bli arga. De är ju öppet kristna, så om jag går dit bara för att mucka så är det ju oförskämt. Däremot lär det inte vara någon som tycker jag är oförskämd om jag på stortorget strax intill propagerar för islam framför kristendom. Offentlig plats, sekulärt samhälle, jag får propagera för religion eller låta bli. (Sedan är det ju så att om man är för korkad för att komma med argument som andra köper så blir man inte lyssnad på, om man är ensam om sina åsikter blir man inte lyssnad på, om någon hör som tycker annorlunda så säger de emot - allt det ingår i yttrandefriheten. Man kan säga saker men inte kräva att andra håller med.) Och Salman Rushdie är en jäkla fantastisk författare, även om Satansverserna verkligen inte är hans bästa bok. Haroun och sagornas hav är bland det bästa jag läst (handlar om yttrandefrihet) - måste läsa den för sonen endera dagen.
    Ha Ha ha Ha,..............

Suckar och läser ditt argumentation.
Svar på tråden Jag skäms