Add3 skrev 2010-05-13 12:23:26 följande:
Jag tror de flesta tål någons åsikt (förutom en viss andel muslimska fanatiker i detta fall). Det är våld och hot demokratiska människor inte tål, samt de som stödjer detta direkt eller indirekt (det är självklart deras rätt som har tur att leva i en demokratisk stat, att tycka så. Antidemokratiska åsikter tenderar dock att generera en del kritik. Men observera, allt detta skijler sig från de antidemokratiska metoderna som de muslimska fanatikerna använder och stödjer.
Man kan vända och vrida,åsikter,ide, och meningar, gester,m.m och kalla det demokrati.
Åsikt frihet är en sak för sig, där man tänker och säger sitt eget åskit, Så här tänker jag. så här vill jag,så här gör jag, m.m
Om i en förening, där utav 50 personer, tio har andra åsikter,och majoritet har andra åsikt,då får de här tio personer gå med, eftersom majoritet tänker på annat sätt,
Rätt eller fel det får de gå
med.Om dessa tio personer,inte gå med,och kämpa och tricka på för att få fram sitt eget åsikt,och kalla det demokrati.det är fel av dem,då har de skpapat annarski,i stället.
Vi har gått med, samhällets regler och normer,och all det som innbär i det packetet,
jag får inte köra mot rött ljus,bara för att jag tycker att det är kul,rolig och spännande.och jag eftersom jag vill och får jag göra det, då får jag också vara bredd,att se folk som tutar och ser och svär ,arga på mig,eller i värsta fall jag kan riskera att bli påkört av en bil.
Det ska vara bra finnas tålerant och tålamod,och respekt mellan alla människor,alla åsikter och alla religion.
Islam i sig en fanatisk religion,på sitt sätt, Men då är även Lars Viks en fanatsik person på sitt sätt.
Konst handlar om skapa,uttrycka en känsel,och finna något från sitt eget inre och få fram det.och inte utmana och reta en del människor,får att kunna uttnyttja situationen,och massmedia och bli en kändis.
Piccasso, Van Gok,Rambrandt, Dali,m.m var kända konstnärer, då vet alla i hela världen vad de ha gjort.
Men idag, finns många s.k. konstnär, skapar sitt eget verk och kariärr helt på annat sätt.