Inlägg från: parvati |Visa alla inlägg
  • parvati

Jag skäms

Yttrandefrihet är bra även om det sägs en massa idiotiska saker.

• parvati
    dogcatbird skrev 2010-05-11 23:12:34 följande:
    Jag tycker att det är underligt med vad hans konst nu ska bestå i. Det vore ju lika meningslöst om han hade "gaypar utklädda till Fredrik Reinfeldt i sexuella ställningar" el dyl.  Trist att han ska välja mohammed, men det är ju även i övrigt ganska tveksamt om han känns så där jättebegåvad...
    Jag tycker inte heller att det är begåvat men det spelar ingen roll eftersom vi har yttrandefrihet i Sverige.
  • parvati
    Parenthood skrev 2010-05-11 23:17:31 följande:
    Och de lagar och regler som begränsar yttrandefriheten är också bra, synd bara att de inte genomdrivs. Respekt är också en ganska bra grej, börjar bli dags att lagstifta om det med.
    Det är väldigt restriktivt med att begränsa yttrande och tryckfrihet i Sverige. Men gillar man inte demokrati kanske man kan söka asyl i Iran, Burrma elelr något annan diktatur där man vet att begränsa yttrandefriheten.
  • parvati
    Parenthood skrev 2010-05-11 23:29:35 följande:
    Demokrati innebär inte att man får säga och göra vad som helst. Det vet du väl ändå? Du är alltså för anarki?
    Tolkningen av hets mot folkgrupp är ganska restriktiv och om jag minns rätt så gillades inte rondellhunden som hets mot folkgrupp. Bara för att upprörda muslimer tycker att det är hets mot folkgrupp så ser inte domstolen det som hets mot folkgrupp. Likväl som ecce homo inte var hets mot folkgrupp så får man göra Muhammed till hund. om det är begåvat elelr inte det är en annan sak.
  • parvati
    datub skrev 2010-05-12 23:40:07 följande:
    Det är bara tumma ord, som du använder. Tror du verkligen finns Yttrandefrihet här i Sverige?? Kan du benämna en tidning/tidskrift, som skriver fritt som händer allt som händer i dagens samhälle ?? Tyvärr de flesta i mass media,följer en politisk riktning,där de inte ens tolererar någon annan åsikt. Visst det finns yttrande frihet, Men det beror också på vilket land du vill jämför det med. Generellt ,ska jag säga dig, att det finns inga länder som har s.k. yttrande frihet,eftersom människor är olika och alla har sitt eget åsikt. Så i princip går inte att alla bli nöjda, verkan med ena eller den andra.
    Starta en egen tidning då eller ännu bättre  starta en egen hemsida då det är billigare och enklare. Eller starta en förening. Ja i en demokrati får man ha olika åsikter med vissa, få undantag får man yttra dem öppet också.
  • parvati

Människor som hävdar att Sverige inte är en demokrati eller har yttrandefrihet har säkerligen en del ljusskygga ideèr. Nej man låser inte in folk på "hispan eller kåken" för att de skapar konst eller skriver böcker som gör andra människor upprörda.

• parvati
    Parenthood skrev 2010-05-13 00:28:30 följande:
    Jo, det gör man, men det beror på vilka man upprör, judar, t.ex. får man inte uppröra hur som helst, men muslimer går br
    Struntprat Lagen är lika för alla. Du kan måla gud hur du vill.
  • parvati

Snövit och sanningen upprörde Israels ambassadör i Sverige MEN den visades och var inte hets mot folkgrupp. Men vad jag vet så slapp Dror Feiler leva under dödshot.

• parvati
    Add3 skrev 2010-05-13 02:03:44 följande:
    Eeeh vad? Tror du på ett muslimskt övertagande eller? Sharia lagar imorgon? Haha, din konspirationsteori ang judesuggan är ju löjeväckande. Den publicerades inte vidare pga att det inte stod 10000 pers och skrek och eldade upp hus. Det säger ju en del om intelligenskvoten hos de galna fanatikerna som protesterar mot Vilks med attacker och mordhot... Hade de bara tagit det lungt, skickat in någon protest eller två samt demonstrerat så hade det varit bortglömt nu. Istället får ju världen se Muhammed som bög och allt möjligt.. Jag fortsätter se bevis på hur anti-Vilks sidan helt missat vad yttrandefrihet är. De vill hela tiden forma den efter sitt eget behov, vilket ju faktiskt just inte är yttrandefrihet..
    Ja precis.

Sedan vill man gärna höra mer om vad muslimsk demokrati är kanske i stil med burmesisk folkomröstning... Rösta gärna men bara på ett alternativ.
  • parvati
    datub skrev 2010-05-13 12:15:15 följande:
    Nej, sånt är jag inte intresserad av att syssla med och göra det. Det får du göra istället,du som har lite speciella åsikt. Återigen du använder tumma ord som demokrati, utan att veta vad det innebär. Du som står bakom " Demokrakti " Varför tål du inte någons åsikt ??
    Nej så med andra ord vet du inte om Sverige är en demokrati. En demokrati innebär även att man rättar sig efter majoritetens beslut. Man får tänka allt, yttra sig om det mesta(undantag hets mot folkgrupp\förtal). Men man får även finna sig i atytt man rättar sig efter majoritetens beslut i politiska val. Jag tål åsikter däremot svarar jag på dina åsikter om vad jag har skrivit. Jag håller inte med om allt men man har rätt att framföra sina åsikter om man hållerr sig inom lagen.
Svar på tråden Jag skäms