• Tigris

Visst kan man dra på sig dessa bakterier i Sverige också men faktum är att det är större risk att smittas om man lägger in sig på sjukhus i ett högriskland som Indien.

Jag kan också tycka att det är lite konstigt att steget till att adoptera ett barn som behöver ett nytt hem är så långt. Om man använder donerade ägg och inte får bära barnet själv så blir det ju ändå nästan som en adoption. Men jag antar att alla har sina skäl.

• Tigris

Det är ett argument jag verkligen kan förstå. Har dock också hört argument från ett barnlöst par  i min närhet som sagt att de inte vill adoptera för att de flesta adoptivbarn är handikappade eller skadade på något sätt och att man inte vet vad man "får" när man adopterar. Det tycker jag personligen är ett lite underligt, man har ju faktiskt aldrig några garantier att få ett friskt barn... Men som sagt, det finns inget som är rätt eller fel i den här frågan, alla har rätt till sin egen ståndpunkt. Egentligen ingenting jag eller någon annan ska lägga sig i.

Svar på tråden An offer you can't refuse