Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Vem ska betala studenten??

Det verkar ha blivit lite dyrare att ta studenten om man jämför med när jag själv tog den. Då var det självklart att föräldrarna betalade kläder (2-3 klänningar), mössa, transport och mottagning för familj och vänner. Jag har för mig att jag fick pengar till egna studentskivan också. Men extra drinkar och vänners skivor stod jag för själv även om jag troligen fick lite extrapengar här och där. Det var dock inte så många för jag gick ut ett år före de flesta av vännerna.

Jag skulle gissa att mina föräldrar betalade ca 10.000 kr totalt inkl. mottagningen och det tycker jag är helt rimligt. Men vad som är rimligt skiljer sig så klart från familj till familj. Merparten av pengarna gick nog till mottagningen som mina föräldrar själva planerade.

Jag arbetade aldrig innan studenten. Mina föräldrar ville att jag skulle fokusera på studierna och njuta av sommarloven för det är en så kort tid av ens liv. Men det innebär så klart att de inte kunde förvänta sig att jag hade mer pengar än de jag fick av dem.

Svar på tråden Vem ska betala studenten??