Inlägg från: Mumba |Visa alla inlägg
  • Mumba

Vem ska betala studenten??

Det skrämmer mig att för vissa är det helt orimligt att man som student ska arbeta lite. Kan tycka att förälder ska försöka stå med bjudningen hemma etc, det som måste kosta pengar men resten tycker jag studenten själv kan betala helt eller delvis för beroende på familjens ekonomi. Exempelvis klänning, smink etc för det är ju ett eget val hur mycket pengar man vill lägga. Speciellt eftersom hon visste redan ifrån början att föräldrarna skulle betala allt. Det lär henne att man kan spendera pengar hur man vill men ändå få det man vill ha. Äta och ha kvar kakan så att säga. Allt beroende på den ekonomin och uppfostran man har, men fel att klanka ner på sådant sätt som vissa gör.

• Mumba

Man är över 18, ska skaffa sig ett jobb, flytta hemifrån, betala räkningar. Man är ansvarsfull nog att dricka alkohol på krogen, köra bil etc. Man är vuxen. Men inte vuxen nog att kunna betala någonting på sin egna student? Inte ens sin sminkning som man absolut inte kan göra själv. ? Jag skulle bli orolig om jag hade ett barn som inte kunde ta det ansvaret med sina pengar, nu när hen är vuxen. Ner med foten, det göt hen en tjänst i framtiden då hen inser att pengar inte växer på träd..

Svar på tråden Vem ska betala studenten??