Inlägg från: Glitter2 |Visa alla inlägg
  • Glitter2

Vem ska betala studenten??

Jag betalade inte en spänn för min student. Kände mig inte bortskämd för det, studentskivorna betalade jag med studiemedlet men kläder och festen hemma betalade mina föräldar för. När jag tog min universitetsexamen betalade mina föräldrar min mottagning, vilket de absolut inte hade behövt. Då kunde jag betala själv, men för mina föräldrar var det väldigt viktigt. Mina föräldrar och svärföräldrarna betalade också en hel del av vårt bröllop. Varför? Därför att de kunde och ville.

Så länge vi har ekonomisk möjlighet ser jag ingen anledning till att min dotter, den dagen det är dags, skulle betala sin studentfest/mottagning själv. Varför skulle hon det? Det måste ju vara helt upp till familjens ekonomi. Om man har 9 barn är det säkert så att ekonomin är ansträngd men för andra familjer handlar det om fikapengar.
    Hur var det när du själv tog studenten?

Å andra sidan är ju inte studenten i sig något superspeciellt, för att komma vidare i livet krävs det ju oftast en vidareutbildning. Jag tänker det ofta när jag ser studentflaken och "fy fan vad jag är bra" att i morgon vaknar de upp till arbetslöshet eller ännu mera plugg och studielån

• Glitter2
    Fru U skrev 2010-05-11 13:44:48 följande:
    Skulle inte lägga det på nån fest. Jag tyckte vårt bröllop var dyrt då det kostade runt 1000kr/gäst (inte för att jag brukar slå ut kostnader per gäst men folk verkar göra det när det gäller bröllop  men den summan inkluderar kläder, lokal, mat, dukar, ja rubbet helt enkelt)Alla får göra som de vill men jag förstår det inte. Är väl för gammal
    Vi hade inget märkvärdigt bröllop men i slutändan landade summan på 200 000!! Höll på att svimma när vi räknade ihop allt, men det var det värt
  • Glitter2
    Fru U skrev 2010-05-11 23:29:17 följande:
    Okej. Ja vi hade budget på allt och jag visste vart varenda krona gick. Sån är jag
    vi hade också en bra buget men den liksom expanderade med tiden
    sorry OT
Svar på tråden Vem ska betala studenten??