Taryn skrev 2010-05-11 23:10:33 följande:
Jag hade sagt att jag matchar med vad ni kunde matcha med, halften, en tredjedel eller nagot av det hon sparat ihop sjalv. Om hon sparade noll ja da bidrar ni med noll.Jag tog studenten for 10 ar sen och ingen hjalpte eller betalade nagot. Ensamstaende arbetslos mamma. Jag bakade till fikat hemma for dem som kom, sminkade o gjorde mig fin i haret sjalv.Korkort, resor och allt har jag betalt sjalv, och det ar jag glad for idag, det har lart mig fran tidig alder att det ar hart att jobba ihop pengar, att man ska leva pa ett satt sa de racker och idag har jag en utmarkt ekomoni, hus, fin bil, bor utomlands och har det bra.. hade jag inte hushallt med pengar hade jag inte kunnat ta de chanser som gavs! Flera av mina vanner tror annu att foraldrar har oandliga pengar och om man slosat bort allt man har pa ansiktbehandlignar o vaskor sa kan man bara be forsldrarna ommera. Kan inte forsldrarna eller har rad sa ar de javla egoister heter det..
Tack! Sitter här och blir nästan knäckt av dåligt samvete/skuldkänslor för att det inte var självklart för mig att betala allt för min dotters student. Jag tog själv studenten för så länge sedan att jag inte hade en aning om i förväg att det idag är fråga om håruppsättningar hos frisör, manikyr, champagnefrukost. I tråden verkar det som man är hemskt snål om man inte sparar barnbidraget alla år till studentfester, körkort (lägenhet) till sina barn.
När dottern tog studenten för sju år sedan fick jag uppfattningen att hon förstod att jag som ensamförsörjare inte hux flux kunde betala allt, som kanske kamraterna fick. Det betydde verkligen inte att jag inte tyckte hon kämpat sig igenom många skolår och var värd att fira!
Hon tog av studiebidrag och underhållsstöd; sydde klänning, bad väninna fixa håret, fixade till en buffé till mottagningen så att den blev som hon ville ha den, betalade balen....
Och är fortfarande väldigt duktig på att hushålla.